wat vinden jullie van deze (voor mij?)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-01 10:31

Lucky Star Tessel, merrie, 1.58 stokmaat, bruin 2 witte voetjes verder geen
aftekeningen, 7 jaar, draver papieren(volbloed), makkelijk te rijden maar
wel voorwaarts
[img]../upload/4/lucky1.jpg[/img]
Sorry, beetje rare foto, ik had hem bewerkt (gedraaid) maar die versie krijg ik niet upgeload, dus maar even hoofd schuin houden Haha!

Mira Toussanty, merrie, 1.45 stokmaat, donker bruin wit kolletje 2 witte voetjes, 6
jaar, geen papieren maar van wat ik weet is ze newforrest X arabier, echt
een lieverd onder het zadel
[img]../upload/4/mira.jpg[/img]


Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-01 10:33

de eerste vind ik heel mooi, maar dat kan je natuurlijk zelf het beste beslissen Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-01 10:40

Aan een draver zou ik persoonlijk nooit beginnen. Ze zijn vaak super lief maar wat betreft hun gangen komen ze te veel te kort om voor rijpaard door het leven te gaan.

De tweede vind ik een beetje te iel gezien je lengte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-01 10:46

IK vind geeneen geschikt, de draver gaat ervandoor en daar zit je weer met je angst Verward die ander is veels te iel, en kijk aub toch naar een ruin, die ene op plaatjesforum was echt iets voor jou

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-01 10:49

pj, die bonte ga ik ook kijken als ik meer weet, want nu weet ik alleen nog dat het een ruin is, en dat ie bont is. Ik weet geen leeftijd niks. Als het goed is krijg ik dat vandaag of morgen te horen.
Heb net Ada gebeld, en van die 1e zegt ze een beetje hetzelfde als Jippie (ada heeft zelf ook al diverse dravers gehad, en sultan van haar is ook een draver).
Van de 2e spreekt het koppie me erg aan, maar misschien dat ze inderdaad te iel is (hoewel ik dat op zich wel mee vond vallen als ik haar vergelijk met salina, die van gwen was. was ook 145, maar heeeeeelll iel)

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-01 11:08

Ik vind de 2e best kunnen hoor qua maat, misschien niet als je op hoog niveau dressuur wilt rijden maar volgens mij past dat best. Ziet er ook lief uit. Een draver heeft inderdaad vaak problemen met de gangen, toch zitten er soms wel lieverds bij die prima recreatiepaarden kunnen zijn om lekker mee buiten te rijden maar verwacht er dressuurmatig niet te veel van.

Eline
(die net een ijslander van slechts 1.38 heeft gekocht)

Eline

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-01 11:15

Ik wil niet bot overkomen of zo, maar ik snap dat gezwijmel over advertenties en plaatjes gewoon niet zo goed: ga kijken en rijden, da's de enige manier om erachter te komen hoe ze zijn! Door paarden te zien weet je vaak ook weer wat je nou niet wilt, en krijg je een beter beeld van je "ideale paard" in je hoofd.

Fitzroy

Berichten: 25089
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-01 11:31

Ik ben het met Zep eens, Stef. Gewoon zo veel mogelijk paarden kijken en je gevoel laten spreken.

't is maar goed dat ik niet alle paarden hier op Bokt hebt laten zien voordat ik Fitz kocht .........
En weet je wat het ook is, zoveel mensen zoveel meningen, daar ga je zelf alleen maar van twijfelen, dat zie je aan de reacties bij de valk.
Dus Stef, een goede tip, houd de paardjes voor jezelf, ga samen met Ada kijken en neem zelf een beslissing!!

carola

Berichten: 8684
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-01 11:44

Die staan wel hoog in het bloed en zullen af en toe heel gek kunnen zijn. Als je alleen recreatief wilt rijden, lijkt het me niets.
In de sport kunnen ze heel ver komen, als je er goed op rijd.

Ik blijf die valk gewoon de leukste vinden. Ben je al wezen kijken?

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Charmotte

Berichten: 4245
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-01 12:09

hee stef, je krijgt vanavond meer te horen over die bonte. ga er vanmiddag heen, en zal ook nog een paar foto's maken met digitale camera...

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-01 12:09

Ik vind ook dat je je eerst even goed moet orienteren en op je eigen gevoel moet afgaan. Alleen jij kan bepalen welke bij jou past. Alleen wil ik wel even zeggen dat dravers heus niet slecht zijn, mijn nicht heeft er één gekocht, super lief, makkelijk hanteerbaar en loopt echt super! Het ligt er maar net aan. Ik vind ze allebei heel leuk eruitzien, maar je moet ze echt even een beetje leren kennen dmv erop te rijden, poetsen. Het karakter is tenslotte het belangrijkste.

Inzicht zonder handeling brengt geen verandering
*zucht*waarom begin ik steeds te laat om tentamens te leren...

gillian

Berichten: 4411
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Haarsteeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-01 12:48

ik weet niet waar je woont, maar ik weet een goede handelsstal in schijndel.
daar halen wij meestal de paarden vandaan.
als je intresse hebt zal ik het adres wel doorsturen(pb).
toedeledoki
gillian

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-01 22:21

Dravers vind ik persoonlijk een erg fijn karakter hebben. Willen werken zijn lekker voorwaarts. Wel moeilijk te rijden. Maar die zin dressuurmatig wel moeilijk voorelkaar te krijgen en voor de topsport zijn ze niet geschikt.
Die forester spreekt me niet bijzonder aan.

Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-01 22:25

Ik vind ze eigelijk allebei heel erg leuk! Ga op je gevoel af en als ik jou was, zou ik er gewoon een heleboel gaan proberen! Succes met je keuze!!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!!

Er staat een man op de bus te wachten, valt hij eraf..

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-01 22:25

Hoi Stef, ik denk dat je voor deze twee in een prijsklasse boven de F 3000,- terechtkomt en ik meen me te herinneren dat je dat al een behoorlijke prijs vond voor de valk. Dus ja als je in een prijsklasse tot F 5000,- ongeveer gaat zoeken zijn er zoooooooooveel mogelijkheden. Staat ook een valk van 1,48 op marktplaats. Dus gewoon kijken, bellen, informeren, rijden, en dan met Ada overleggen en een beslissing nemen.
Succes!

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-01 23:42

Als je fanatiek dressuur wilt rijden is een draver niet echt fijn om te rijden.

Ik zou persoonlijk zelf naar een te klein gebleven KWPNer kijken. Ze hebben gewoon fijne karakters en omdat KWPNers vrij normaal in nederland zijn zijn de ervaringeen goed en snel na te vragen.

Maar je dat is mijn keuze.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-07-01 02:02

ik hoef niet hoog in de sport, ik hoef geen winst te rijden, hij hoeft geen M ofzo te kunnen lopen. Laat mij maar lekker door de polder hobbelen.
Dus betreft niet hoog kunnen komen qua hoogte of qua gangen of weet ik veel is voor mij dus niet van belang

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-01 05:32

Dravers kunnen hele leuke paarden zijn. Alleen zijn het vaak wakkere en snelle paarden. Op zich niets mis mee maar vaak waar een draver 1 pas maakt moet een "gewoon" paard er twee maken. Ze bewegen gewoon heel vlot en ruim. Als je altijd alleen rijdt maakt dat natuurlijk niet uit maar als je met andere ruiters wilt buitenrijden stuit je al snel op het probleem dat je draver de rest eruit loopt.

Volbloeden zijn van nature heel gevoelig en alert, ik vind het hele fijne paarden maar je moet er wel mee om kunnen gaan. Ze hebben de neiging om eerder te stressen dan een gewoon paard. Dit kun je ze natuurlijk niet kwalijk nemen, aangezien deze dieren nu eenmaal gefokt zijn op snelheid en uithoudingsvermogen. Ze barsten gewoon van de energie. Maar als je ze met heel veel geduld en respect behandelt, niet overvoerd (waar ze nog drukker van worden!) en veel beweging geeft heb je er echt een superpaard aan, als ze je eenmaal vertouwen gaan ze voor je door het vuur.

O by the way, een beetje off topic eigenlijk, ik was vandaag bij een pony die de naam "Fruit-Cake" droeg. Ik moest meteen aan jouw Honey-Pie denken, dus als je een naam mocht zoeken voor je toekomstige paardje, wat vind je van Fruit-Cake? (Op zijn engels he, Froet-Cake) Heb je een Honey-Pie en een Fruit-Cake, haha dat worden smullen Vingers aflikken Ik vind het echt een grappige naam!

Caballo

Berichten: 1160
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Texas, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-01 07:41

Volgens mij is die tweede foto gezichtsbedrog. Ik denk dat ie lang zo iel niet is als dat ie eruit ziet. Als je werkelijk twijfelt Stef, ga er dan maar eens een keertje bij kijken. Dat kan absoluut geen kwaad en je hebt alle tijd om een leuk paardje voor jezelf uit te kiezen. Veel geluk Stef...

Life is all about ass; you're either covering it, laughing it off, kicking it, kissing it, busting it, trying to get a piece of it or behaving like one.

Jasmijn

Berichten: 3757
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-01 10:24

Ik moet het ook nog even voor de dravertjes opnemen. Het zijn natuurlijk geen dressuurpaarden (uitzonderingen daar gelaten) maar als recreati paard vind ik ze echt top. Ik heb zelf jaren een draver gehad, M dressuur mee geworden, maar toen was het ook echt op. Ik heb hem voor de recreatie verkocht en dat meisje is er nog steeds heel gelukkig mee.
Als je geen sportambities hebt kan een draver super geschikt zijn!!!
Laat de DA bij de keuring wel extra goed op de achterknieen letten, kan een probleem zijn, dus even extra allert.

Navragen is beter dan afvragen.

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-01 10:26

ik zou voor die tweede gaan!
die draver is best groot namelijk.ik weet niet of je nog erg met hoogte angst zit?
maar die tweede merrie leek me erg leuk!

soms is het beter om te zwijgen

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-07-01 11:22

Citaat:
Op 2001-07-07 22:25, schreef Cody:
Hoi Stef, ik denk dat je voor deze twee in een prijsklasse boven de F 3000,- terechtkomt en ik meen me te herinneren dat je dat al een behoorlijke prijs vond voor de valk. Dus ja als je in een prijsklasse tot F 5000,- ongeveer gaat zoeken zijn er zoooooooooveel mogelijkheden. Staat ook een valk van 1,48 op marktplaats. Dus gewoon kijken, bellen, informeren, rijden, en dan met Ada overleggen en een beslissing nemen.
Succes!




Nop, de draver is 3000 en de andere 2000 (of andersom)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-01 11:26

Citaat:
Op 2001-07-08 05:32, schreef Pril:
O by the way, een beetje off topic eigenlijk, ik was vandaag bij een pony die de naam "Fruit-Cake" droeg. Ik moest meteen aan jouw Honey-Pie denken, dus als je een naam mocht zoeken voor je toekomstige paardje, wat vind je van Fruit-Cake? (Op zijn engels he, Froet-Cake) Heb je een Honey-Pie en een Fruit-Cake, haha dat worden smullen Vingers aflikken Ik vind het echt een grappige naam!


Fruitcake is toch ook een engelse benaming voor een gestoorde? Mijn trainer noemt mijn paard wel eens zo als hij weer eens een van zijn onbegrijpelijke buien heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-01 11:41

hahah de mijne roept altijd dat ik moet stoppen met spacecake te voeren omdat ie rondloopt of ie high is, ach tis weer wat anders he, vandaar dat ie al die roze olifantjes ziet op wedstrijd haha


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot, Majestic-12 en 109 bezoekers