bareback?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
brechje

Berichten: 1648
Geregistreerd: 09-10-02
Woonplaats: leiden

bareback?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-02 00:33

k wil een bareback kopen voor mijn trekpaarden....omdat ik eigenlijk nooit met zadel rij en ik het zonde vind om zoveel geld uit te geven aan iets wat maar ligt te verstoffen op stal. ik had een zadel gekocht, maar omdat we maar 1 zadel hebben voor de 4 paarden en hij altijd in gebruik is.....andere durven niet zonder zadel te rijden en dus ik hem niet gebruik en ik toch schoon wil rijden...want je rijbroeken gaan erg hard achteruit zonder zadel Haha!(ik vind als die andere met zadel willen rijden ze zelf maar een zadel kopen, want €300,- uitgeven vind ik dan een beetje onzin,) lijkt een bareback me wel wat! wie heeft er ervaringen mee? ik heb er 1 gezien van €85 met singel en stijgbeugels dat is toch niet duur? hij zag er wel mooi uit, maar het moet natuurlijk ook een beetje lekker zitten!

Tinkie
Berichten: 222
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-02 00:55

Zit heerlijk. De beugels heb je eigenlijk niet veel aan. Je kunt er niet mee opstijgen en ook niet mee lichtrijden want dan drukt de riem waaraan de beugels hangen op de schoft. Niet zo fijn voor je paard dus. Maar doorzitten en je voeten in de beugels voor wat extra steun en misschien veiligheid is geen probleem, zolang je er maar niet in gaat staan.

brechje

Berichten: 1648
Geregistreerd: 09-10-02
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-02 00:59

maar dat doe ik denk toch niet, ik ben gewend om door te zitten, kan niet anders zonder zadel.....maar het zit dus fijn? gaat dus een goede aankoop worden?

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-02 11:04

Hmm... ik vind dat het reuze meevalt dat drukken van de riem in de schoft.
Als ik licht rijd zie je die "riem" niet eens veel spannen ofzo..(en ik ben heus niet de lichtste hoor! Tong uitsteken )

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-02 11:04

Hmm... ik vind dat het reuze meevalt dat drukken van de riem in de schoft.
Als ik licht rijd zie je die "riem" niet eens veel spannen ofzo..(en ik ben heus niet de lichtste hoor! Tong uitsteken )

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-02 11:07

Hmm... ik vind dat het reuze meevalt dat drukken van de riem in de schoft.
Als ik licht rijd zie je die "riem" niet eens veel spannen ofzo..(en ik ben heus niet de lichtste hoor! Tong uitsteken )

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-02 11:08

Hmm... ik vind dat het reuze meevalt dat drukken van de riem in de schoft.
Als ik licht rijd zie je die "riem" niet eens veel spannen ofzo..(en ik ben heus niet de lichtste hoor! Tong uitsteken )

Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-02 11:08

als de singel past om een breed paard. maar ik denk dat anders de zadelmaker het wel kan maken Lachen

Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-02 11:09

als de singel past om een breed paard. maar ik denk dat anders de zadelmaker het wel kan maken Lachen

Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-02 11:49

Heleboel dubbelposten van mij en van denz

brechje

Berichten: 1648
Geregistreerd: 09-10-02
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-02 12:51

die vrouw die ze verkoopt zei dat ze heel ver versteld konden worden, maar moest toch effe de omvang meten van de buik. maar volgens mij kan je hem dan wel langer laten maken bij de tuigmaker...dus ik denk wel dat ik hem ga halen.......
Haha!

PridesRanchJarig

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-02 14:22

Ik heb er eentje van Horseman Outfitter. Echt zo'n pannekoek. Ik durf er niet mee licht te rijden en met doorzitten heb ik het idee dat ik over zijn ruggegraat "rasp". Onder mijn barebackpannekoek ligt altijd het schapevachtje van onder zijn zadel, maar ook dan voel ik zijn ruggegraat (hij heeft ook een hoge schoft) en heb ik het idee dat ik hem pijn doe. Als ik gewoon stap is Baduh extreem snel aan de teugel te rijden omdat je zo'n goed contact hebt met zijn lijf, dat vind ik absoluut een voordeel!

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-02 14:36

Sorry voor zoveel posten,het wilde maar niet lukken.

Het kan idd liggen aan de hoogte van de schoft,michelle heeft absoluut geen schoft,dus vandaar dat ik het waarschijnlijk niet voel.

brechje

Berichten: 1648
Geregistreerd: 09-10-02
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-02 19:33

wij hebben trekpaarden, die voel je in geen mogelijkheid als je zonder zadel rijd, dus een bareback zal dan ook geen probleem zijn. het gaat me er eigenlijk om of het wel fijn rijd....ik rijd nu altijd zonder, dus is het een verrijking of kan ik beter gewoon zonder verder rijden?.ik moet bijna de jongste inrijden en ik durf veel, ik kan bijna alles zonder zadel rijden. maar dan heb je volgens mij toch een veiligheid met een bareback! of niet?

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-02 19:39

Ja het rijd echt heerlijk,lekkerder dan zonder vind ik persoonlijk.
Maar ik heb 2 verschilldende bbp's.
1 zachte en dunner,met op de bovenkant suede,die rijdt echt heerlijk.
De ander,waarschijnlijk dezelfde als die jij wilt gaan kopen,is wat stugger vind ik ,maar zit ook erg lekker hoor.

Je zit iig een stuk steviger dan zonder,dat kan ik je wel zeggen.

brechje

Berichten: 1648
Geregistreerd: 09-10-02
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-02 19:48

okay....dan is het goed! bij ons op stal vinden ze het maar niks.....maar denk dat het eerder is omdat ze western-artikelen niks vinden bij een nederlands trekpaard, het moet zonder zadel, maffe mensen!

Pasterza

Berichten: 2694
Geregistreerd: 17-09-02
Woonplaats: Lemelerveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 19:04

Westernartikelen nix voor een trekpaard?! Nou ik rijd western met me bels en zo n zadel staat echt geweldig hoor! Vind ik tenminste dan. Foto s volgen nog zodra ik weet hoe dat werkt. Kan iemand me dat uitleggen? Groetjes Lin

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 19:30

Afbeelding

Deze? Lachen

brechje

Berichten: 1648
Geregistreerd: 09-10-02
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-02 23:18

ik vind het zelf ook heel gaaf staan............ga hem morgen kopen!

Albert

Berichten: 5729
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-02 23:41

Ik heb wel met een dikke schabrak van vilt gereden waar beugelriemen aan zaten, bijna bareback. Werkte perfect.