pony wil niet op de van

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Domi

Berichten: 8
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-02 21:52

Ey! Zeker niet doen met longes, dat zijden ze tegen mij ook wanneer hij er niet op wou! Dat helpt zeker niet, en er op slaan ook niet! Dan worden ze er alleen maar banger van!!!!
Het is belangrijk dat je die pony eerst laat wenne aan de vanne, door de vanne vb op de wij te zetten waar hij staat, of er regelmatig langs te gaan, of dr er hem aan vast te binden ( mijn pony wou namelijk er ook eerst nie op, hij bleef min op een afstond van 3 m van de vanne vandaan!)
Daarna moet ge geleidelijk aan proberen hem dichter te brenge, met eten, en dergelijke. Wanneer dit niet lukt, ben je best dat je indien mogelijk je vanne in de richting van de stal ze, wanneer hij dus naarzijn stal wil, dan zhij eerst de vanne op moet, dan moet je met een stok achter achterste gaan staan MAAR NIET SLAAN!รจ!!!! En eens een snokje in de mond geven...
Zo is het altans na veeeeeeeeeee uren oefening geluk!!! Gedult heb je echt wel nodig, en je mag zeker niet laten blijken aan je pony dat je gehaast bent!!!

Zoals je ziet op deze foto, is de mijne er uiteindelijk toch opgeraakt! Party!! *LOL*
[img]file:///HD/Desktop%20Folder/Soya%20op%20vanne[/img]

Kwens je nog veel succes en geduld, het zal wel lukken!!! Ik duim alvast!!! Knipoog Party!!

Op de rug van een paard is de hemel op aard...
Love SoyKe!!! :-D IrIsH_gIrLkE
op mn website meer connemara pony foto's


Alieska

Berichten: 610
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Kapellen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-02 19:38

Thx, maar ik kan hem vast binden aan de trailer ect. Op de wei kan ik die echter niet zetten, want hij staat met nog 2 andere pony's(haflingers) op de wei en die hebben totaal geen angst voor de trailer en die schuren. Op die manier kan de trailer kappot gaan. Stok achter zijn achterste, kan ik eens proberen.! Bedankt!

we are not retreating, we are advancing in another direction Knipoog

profiel

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Belker en 37 bezoekers