verschil tussen halfgevorderd en gevorderd

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Miss X
Berichten: 604
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: Amsterdam

verschil tussen halfgevorderd en gevorderd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-02 19:59

Ik rij nu bijna 9 jaar paard en ik rij vlogende week maandag in een gevorderd les mee want dat kom mij beter uit met de tijd (is een uurtje vroeger dan halfgevorderd)

Ik heb altijd halfgevorderd gereden, en nu ga ik dus in een gevord les rijden, is er veel verschil tussen deze 2 lessen..

ik kijk eerst of ik daar wel kan meekomen natuurlijk maar heb eigenlijk wel beetje de zenuwen

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 20:03

succes, ik liet mijn pupillen nooit eerder övergaan dan dat ze er klaar voor waren. als ze jou hoger plaatsen zal je het vast wel kunnen. Verschil zit m vaak in het meer zelfstandig sturen en overgangen, dus niet zomaar achter elkaar aanrijden maar meer innititatief tonen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 20:05

Leuk en gefeliciteerd met je promotie Lachen
Als je goede instructie hebt weet deze dat best wel op te vangen voor jou hoor.

Miss X
Berichten: 604
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-02 20:06

O maar dat heb ik altijd al gedaan ik rij nooit alleen maar rondjes in de bak zodat mijn paard in de kont van het paard voor me zit, ik rij meer beetje voor mezelf. Zelf weet ik niet of ik toe ben aan een gevorderd les, maar ik rij nu 4 a 5 jaar in halfgevorderd en ik wil wat nieuws.

het is niet echt een promotie ik heb het zelf gedaan,
omdat ik een uurtje eerder wou rijden en dat was de enige ponyles, en ten tweede wat ik al zei wil ik wat nieuws.

Alleen ben ik bang dat ik helemaal niet in die groep hoort dat ik eigenlijk laat ik het zo zeggen "te slecht"ben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 20:13

Nou ja, daar kom je snel genoeg achter Lachen. En wees eerlijk, als ze hadden gedacht dat het echt niet zo gaan, dan had je nooit naar deze les gemogen.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 20:24

Zal vast goed gaan!!!!!!1111

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30626
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 20:34

Ik heb vaak in een les gereden waarbij ik de slechtste was. En daardoor leerde ik wel heel goed!! Maar het is per manege verschillend welniveau ze halfgevorderd en gevorderd noemen. Maar ik denk dat als je al zo lang in die les rijd wel mee kan komen. En anders hadden ze het niet toegelaten denk ik.
Veel succes met rijden!!

chanickyo

Berichten: 2050
Geregistreerd: 11-02-02
Woonplaats: Auckland, NZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 20:50

volgens mij rijd jij op een hele strenge manege kwa overgaan, want ik rijd 4 jaar en zit al 2 jaar in ver gevorderd. maar kan zelf sturen enzo kon ik ook al in beginners. en als jij al 9 jaar rijd, als dat op mijn manege was zou je best slecht rijden vind ik. maar vlgens mij is het bij jou dus heel streng.

en je komt er snel achter of ze je gaan plagen zeg maar. denk het eerlijk gezegt niet waarom zouden ze. en doen ze het nu al., want ze zullen jou vast wel hebben zien rijden toch???

Reem

Berichten: 3931
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 21:14

Op de hollandsche manege letten ze niet zo heel erg op niveaus het ligt heel erg van wie je les hebt en welke mensen er in je les zitten. Als je goed voor jezelf kan rijden, je paard een beetje nageefelijk kunt rijden dan ben je wel gevorderd. Sommige half gevorderde lessen zijn beter dan gevorderde lessen, je moet dus maar gewoon even uitproberen.