ik snap er niks meer van!!?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-01 14:15

iedereen zegt wat anders....vraagje: als een paard lekker doorzit gebruikt hij dan zn rug niet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-01 14:29

Kun je zo niet zeggen. Sommige paarden zitten als een stoel als hun achterhand niks doet, anderen stuiteren dan vreselijk en daar kun je pas op zitten als ze hun achterhand en rug goed gebruiken. Dus da's geen wet van Meden en Perzen!

Sonja

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-01 18:41

Ik ben het met Sonja eens. Ik rijd op het moment op een rotbok van een Quarter Horse van 1.70m. groot. Zodra je erop gaat zitten knijpt ie zijn staart tussen zijn billen en gaat als een stier door de bak heen. Rukt met z`n kop en zwaait aan alle kanten uit met zijn achterwerk, maar.....hij zit als een stoel! Hij zit zo comfortabel dat is gewoon ongelooflijk. Hoe achterlijk ie ook doet, je zit als vanzelf in het zadel geplakt. (Vandaag gaat ie trouwens naar de veiling...YEAH eindelijk opgerot!!)

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-01 21:47

het schijnt: (weet er zelf weinig van) dat je het aan de rug en aan de gangen kunt zien.
Als de rug als hij los loopt niet 'stil' ligt dan zitje ok niet stil.

je kunt het natuurlijk ook aan de gangen zien.
Quarters hebben vlakke korte gangen en dat hebben sommige warmbloeden niet,.
Groetjes!

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-01 19:25

Het zegt dus niet zoveel, maar over het algemeen zit een paard *beter* als hij z'n rug gebruikt.
de mijne gooit sowieso erg hoog op dus die is niet uit te zitten als ze haar rug niet loslaat. Doet ze dat wel, is het te doen. maar ik heb daavan veel geleerd, ik kan nu op bijna elk paard zitten......zelfs als ze hun rug niet gebruiken.
Het enige wat je moet doen is je eigen rug loslaten Knipoog

Lunatic

Berichten: 737
Geregistreerd: 01-06-01
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-01 19:34

Hoe een paard ook zit, het doel van met name voorwaarts neerwaarts rijden is ontspanning. Bij de meeste paarden merk je verschil als ze met hun 'neus in de lucht' lopen dat ze een beetje stuiteren en als ze ontspannen naar beneden gereden worden zijn ze beter uit te zitten, maar niet bij allemaal Lachen .

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-01 20:04

Als lot z'n rug niet gebruikt kan ik heel stil zitten omdat ie z'n rug zelf stil houd.
echter ik moet heelveel moeite doen om te blijven zitten en in de middedraf ga ik meteen stuiteren omdat ie weer zo hoog opgooit.
Als ie alles loslaat zit ik veel makkelijker en fijner maar beweeg meer mee met zijn rug omdat ie dan ook veel meer gaat swingen en ik swing dan mee.

maar er zijn ook erg veel paarden waarbij ik juist minder fijn ging zitten als ze hun rug gingen gebruiken ik kan er eigenlijk geen peil op trekken