Is dit wel goed? kijk ff hulp nodig!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-02 15:45

Waarom wil je een deken op je haf? Alleen omdat je die toevallig hebt gekregen?
Volgens mij wordt een deken nooit helemaal waterdicht met van dat spul.. het is ook niet aan te raden om een pony met een deken de hele dag op het land te zetten om de simpele reden dat het water er ook in kan lopen.
Verder heeft een weideken absoluut bilkoorden nodig en goede buiksingels.
Maar als ik dit zo hoor lijkt me er geen reden om die deken erop te doen!

Kendra

Berichten: 8728
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-02 16:06

Als je een weidedeken wilt, moet die voldoen aan nog al wat eisen: hij moet waterafstotend of waterdicht zijn en hij moet goed passen, anders loopt het water er bij in, meestal bij de hals. Verder is het belangrijk dat ie goed op je paard ligt. Je paard moet er mee kunnen rennen en rollen (dat doen ze nl. toch) zonder dat de deken verschuift of scheef zakt. Verder moet het materiaal aan de binnenkant glad zijn omdat je anders schuurplekken krijgt. Dit is de reden dat alleen mijn wedstrijdpaard met deken de wei in gaat (die heeft dus ook een echte Rambo) en dat de rest - die wat minder vaak worden gebruikt en ook vrijwel niet in een binnenbak lopen - gewoon zonder dek blijft. Bedenk wel: als je met een dek begint en hij ligt bv een maand op, dan MOET je het de hele winter volhouden omdat je paard het anders echt koud krijgt. Succes met je beslissing.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-02 16:23

Deze deken krijg je nooit absoluut waterdicht. Als ik jou was zou ik hem niet opleggen, maar lekker bewaren voor als je pony het wel nodig heeft. Als ie een keer ziek wordt bijvoorbeeld.
Wil je hem toch een deken opleggen, koop dan een goede waterdichte deken.

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-02 16:26

ik spuit al mijn dekens in met waterdicht dekens spul.
bij mij werkt het prima.
waren altijd droog.
op sommige plekkjes vergeet je wel eens te spuiten,daar is het nat.
maat verder wel goed hoor