mag deze auto een trailer trekken?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 20:06

Kan hij de bus niet lenen om de trailer te trekken *LOL*

Nulla tenaci invia est via


Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-10-02 20:09

we hebben helaas geen bus, hij mag er wel op rijden met zijn rijbewijs, dat bedoelde ik. Maar dat is dus helaas ook geen oplossing Haha!

Cookies
Berichten: 6564
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 21:04

Kijk daar werd ik dus gek van he. Dat gedoe van hij mage het wel trekken of niet, wel een e rijbewijs of niet. Er was niemand die mij hetzelfde antwoord gaf, ik werd er niet goed van. Probleem nu als volgt opgelost. ik heb een vrachtwagen gekocht. Ik had van de baas een C rijbewijs gehad en heb nu mijn eigen vrachtwagen. Een oldtimer dus geen wegenbelasting. En geen slingerende trailer achter mijn auto.

Come over to the dark side, we have cookies!

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 09:26

is ook een optie...
Maar niet iedereen heeft het C-rijbewijs... en als je alleen B hebt, zou ik eerder voor E achter B gaan, dan het C-rijbewijs halen....

En als je de regeltjes niet weet of kent of twijfelt, kun je ook een rijschoolhouder of politie vragen hoe het een en ander in elkaar zit. Verder zijn er sites op internet waar het een en ander staat...

De regeling zoals die nu geld met een B-rijbewijs vind ik nergens op slaan, inprincipe word je dan bekeurd voor iets wat je nog niet gedaan hebt......zoals in het geval van Jeroen, reed met een lege trailer....

Dan zou hij ook niet in een auto mogen rijden met trekhaak, omdat hij daar een zware aanhanger achter zou kunnen hangen....

Ik weet, regels zijn regels.... maar deze regels zijn zo onduidelijk voor weggebruikers en politie, dt je dus verhalen krijgt dat het dan wel en dan niet mag (wel met een lege trailer, enz.)

Wat Magreet schreef over die 750 kg regel, zoals hij geld bij de rijbewijzen C en D als je daar een aanhanger achter wilt hangen, zou een hoop gepuzzel, gevraag en bekeuringen en tegenstrijdigheden schelen...

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten

eveline_B

Berichten: 2828
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 09:33

Dolores"]
[quote="eveline_B"]En verder mag je niet meer in de trailer laden dan 1100 kg. Een paard erin kan dus niet een pony kan wel.
[/quote]

dit maakt dus niets uit, en is dus een misverstand!
Al weegt de trailer 700 kilo en deze hang je leeg achter je auto, dan geldt nog steeds de regel:
trailer + maximaal laadvermogen (staat op de papieren van de trailer) moet minder zwaar zijn dan een auto+maximaal laadvermogen (staat op je kentekenbewijs)
Of de trailer nu dus geladen is of niet, deze regel moet je gewoon in acht nemen anders ben je strafbaar (ik geloof dat een boete op ongeveer 720 guldens (sorry!) ligt.
[/quote]
Dit geld dus voor mensen zonder E-rijbewijs. Daarom had ik ervoor nog gezegd dat je in ieder geval E nodig hebt.

[quote="eveline_B schreef:
Je zal in ieder geval een E-rijbewijs moeten hebben. En verder mag je niet meer in de trailer laden dan 1100 kg. Een paard erin kan dus niet een pony kan wel.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 996981, Fleuribelle, GoogleAdsense, Trendiction en 32 bezoekers