Iemand ervaringen met Bioscan?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-06-01 14:14

Hoor daar goede berichten over en was even benieuwd of jullie er ervaringen mee hebben en hoe de paarden erop gereageerd hebben.

Groetjes Mieke (ga weekend vieren, dus tot maandag!)


moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-01 20:01

Orri heeft daar ervaring mee!!!!

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-01 23:10

Marieke die hier ook komt heeft ermee gewerkt.
Zij kan je vast meer vertellen.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-01 23:31

Ik heb ze diverse malen aan het werk gezien. Ze geven van die thema avonden en daar was ik bij. Het was zeer interessant om te zien hoe die scan op bepaalde plaasten veel vond.

De eigenaar had nog niets verteld over het paard maar met de bioscan vonden de bijna alle problemen. Het paard was na 10 minuten helemaal bedekt met groene stipjes.

Ik weet van een pony dat het baad heeft gehad bij problemen met de schouder. Verder heb ik er zelf niets mee gedaan. was heel interessant om te zien.

Vond het allemaal maar verdomd prijzig.

Gr Pris

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-01 19:13

Yep, mijn stalhoudster is Bioscan-therapeute. Stel je vragen maar, ik heb er inmiddels aardig wat van gezien en gehoord en behandel Milena ook zelf als ze wat mankeert.

Dus wat wil je precies weten? Dan vertel ik het voor je, of ik vraag het aan Heidy als ik het zelf niet weet (die is nu trouwens twee weken op vakantie, maar ik denk dat ik het meest globale nu aardig weet)

Sonja

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-01 21:23


Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Nathalie w

Berichten: 750
Geregistreerd: 05-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-01 12:14

Mijn paard is ermee behandeld en ben er meer als tevreden over. Mijn paard was door verschillende dierenartsen afgeschreven wegens hoefkatrol in de weke delen. Later scheen het een schouderblessure te zijn waar ik met behulp van Bioscan achter kwam en na 3 behandelingen liep mijn paard weer recht en nu zijn we een 6 maanden verder en het gaat nog steeds perfect.

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-01 13:17

Ik stelde deze vraag omdat het paard van Christa (stalgenootje en vriendin die ook af en toe op bokt komt) laatst voor de eerste keer met Bioscan behandeld is.

Ik weet dus wat het is en hoe het werkt (was erbij), maar ik vroeg me af wie van jullie wat meer konden vertellen over de resulaten op de lange duur.

De reactie van Nathalie is positief!

Manon, hoe heeft Orri erop gereageerd, wat voor probleem had hij en hoe is het nu?

Isard (Christa's paard) lijkt ook goed te reageren op de eerste behandeling, maar het is denken we nog te vroeg om een oordeel te vellen. Maar we zijn optimistisch!

Alle ervaringen en tips zijn welkom!

Groetjes Mieke

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-01 19:09

Orry had eigenlijk geen probleem, was meer een second opinion. Ze vond Orry zelfs erg los, er zat niks vast en enige wat naar voren kwam is dat hij last had van de gelpad....zadel paste goed maar niet met gelpad eronder. Ze heeft toen ook een new forest senioren pony gedaan en daar was heel duidelijk dat hij wel vast zat enzovoorts.
Op die pony was het verschil heel goed te merken, na 2 dgn had hij geen 'stalbenen' meer achter. Ik heb die pony nog niet eerder dat jaar zonder 'stalbenen' gezien!!!
Daarbij kraakte hij ook in zijn hals en had later minder last van zijn onderhals.
Die pony is tweemaal behandelt Orry had geen 2de behandeling nodig.

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Rainer en 120 bezoekers