Longeren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-01 23:09

Hoi hoi,

Ben ik weer met mn gemiep Lachen
Even een vraagje.
Ik heb nu sinds kort een longeerbak.
Best een grote (diameter 13m).
Is het ook slecht om hem een beetje los te longeren (lees uitrazen) door de longeerbak (dus zonder hoofdstel en prut eraan).
Hij is nu 2 jaar en om echt te longeren/traien is/vind ik hem te jong.
Maar ik merk erg aan Pinky dat hij het nodig heeft om flink wat energie kwijt te raken.
Hij is vaak in het begin 'agressief', dan laat hij zich niet pakken en steigert hij regelmatig.
Vroeger liep ik dan een minuut of 10 met de longeerzweep achter hem aan door de wei. Dan was hij beetje moe en veeeeel liever.
Maar dat is bijna niet meer te doen in de nieuwe wei! Dan ben ik (eindelijk!) van de ene naar de andere kant gerend, ben ik bekaf!
Dus daarom wou ik weten of het slecht is om hem om de dag ofzo? ff lekker te laten uitrazen in zn longeerweitje.
Of hebben jullie betere tips tegen een tja, agressieve niet, maar een pony die echt wil spelen? Hij daagt me gewoon uit. Want ik merk dat hij het geweldig vindt als ik achter hem aanzit.
Dan looptie heel gestrekt, hals in de lucht, staart in de lucht en met die oortjes ver naar voren!
Ik denk dat Mysty erbij best een goede optie is.
Kan hij met Mysty spelen ipv met mij *LOL*
Wat jullie?
Kheb graag jullie meningen, dus ook als jullie vinden dat ik fout bezig ben, want ik ben ook maar een 'newbie' in het beleren van een jongkie! Haha! Clown

Groetjes Kim & Pink

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-01 23:44

ik zie niet echt veel kwaad erin hoor
Het enige waar je misschien last mee kan krijgen (maar dat is ook met longeren) is dat ie zijn landje kapot loopt (voor zover ik op de foto's zag is het een stukje van je wei afgezet)

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-01 23:46

Hoi

Oh maar dat is dus niet erg (dat hij de longeerbak een zandbak maakt *LOL*)
Daarom hebben we net een stuk afgezet (wij noemen dat onze longeerbak ghe ghe).
Misschien is het zelf wel fijner voor hem als de 'longeerbak' uit zand bestaat ipv uit gras?
Maar ja, voor de wei is het iig geen probleem! Lachen

Groetjes Kim

geitwolsok

Berichten: 83
Geregistreerd: 13-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-01 00:01

ik ken wel meer mensen die hun paard af en toe laten uitrazen in de longeerton. mijn instructeur noemt dat hun speelkwartiertje.

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-01 07:34

Weet je wat super leuk is! Moet je eens een boek van Emiel Voest ofzo halen, en met hem gaan freestylen. Dat kan geen kwaad en het is echt leuk! De paarden zien het (soms) ook als een soort spelletje. Echt een aanrader!

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-01 12:40

Oke! Maandag zoeft kimmy naar de bieb/boekhandel *LOL*

Groetjesss

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-01 13:13

Het enige waar je op moet letten is dat je tijdens het "spelletje" wel duidelijk de baas blijft en dat Pinky jou niet als gelijke gaat zien.
Dan heb je voor je het weet zo'n oerverwend kreng waar je geen land meer mee kan bezeilen, dat freestylen vind ik trouwens een hele goede tip, dan krijg je een nog betere band met je pony!

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-01 15:43

doe ik ook wel eens maar kijk uit dat hij niet te veel jou gaat gebruiken om mee te spelen zorg dat je een zweep bij de hand heb om m weg te jagen als hij te wild word