Ook zo'n vieze mond na het rijden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nanda
Berichten: 1508
Geregistreerd: 17-04-02

Ook zo'n vieze mond na het rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-02 13:36

Mijn vier jarig paard staat momenteel nog 24 uur per dag op de wei. Voor het rijden wordt ze altijd uitgebreid gepoetst. Na het rijden wordt haar bit altijd schoongespoelt. Toch valt het me op dat er altijd zo'n groene prut aan haar mond hangt tijdens het rijden. Tijdens het rijden neemt ze geen happen gras of zo. Is het normaal dat er zoveel grasresten in haar mond blijven zitten? Ik kan mezelf niet herrineren dat ik dit bij mijn pony ook had?

Heeft dit met het wisselen te maken? waar z overigens momenteel niet mee bezig is. De buitentanden moet ze over een half jaar wisselen.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-02 14:00

Als je paard gras heeft gegeten is dat heel normaal hoor.
Heeft hij net brokken gehad, heb je lekker bruine troep Lachen

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-02 14:03

daarom krijgen ze van mij geen vanillesnoepjes voor het rijden, die zijn nl rood en dan lijkt het net of ze bloeden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-02 14:54

Ja, dan heeft ze nog resten van het gras in haar mond, en dat gaat samen met het slijm, en daardoor word het groen !!
Als ik buiten rijd, en mijn paard smokkeld net een blaadje mee, zit ook heel zijn mond onder !! Echt vieze troep, eet hij niks (ik geef hem ook niks van te voren :d) heeft hij gewoon mooi wit schuim Haha!

Van het gras dus Haha! !!!!

ajbdhrtls138
Berichten: 1040
Geregistreerd: 26-08-01
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-02 15:03

dat heb ik ook altijd, en ook al weleens topic over geopend. Ik geloof niet dat je er wat aan kan doen. Ik heb weleens gehoord van suikerklontjes voeren omdat het dan wit wordt maar dit zou ik persoonlijk niet zo snel aan mijn vzpaard geven.

Nanda
Berichten: 1508
Geregistreerd: 17-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-02 15:08

Die van mij eet dus niets van te voren (eerst poetsen) toch komt er een ongeloofelijke groene derrie uit haar mond. Die etensresten moeten dan op z'n minst al 20 minuten (poetsen) in haar mond zitten. Als ik samen ga rijden heeft haar maatje nergens last van, ondanks dat die tegelijkertijd uit de wei wordt geplukt.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: boemel, jazzejam, MarjanB en 101 bezoekers