Rijden op een haflinger van 2 jaar?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Marieke_456
Berichten: 4608
Geregistreerd: 14-06-02

Rijden op een haflinger van 2 jaar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-02 20:00

Hallo,
Mijn vriendin heeft een verzorgpony samen met nog een vriendin van haar. Dus ik zo met haar mee. En ze rijd er al op!! Die pony is 2 jaar!! En ze rijden er al volop!! Ik bedoel galoperen, aan de teugel zadel en hoofdstel in!! Ik vind dat dit niet kan. Hij is pas 2 jaar!!
Wat vinden jullie moet ik er wat van zeggen??
Ik wil wel, maar ik durf het niet te zeggen!!
Maar ik weet dat dit niet goed is!!
Gr. Marieke Scheve mond


Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-02 20:04

Assosiaal..
Weet ze wel wat de gevolgen hier van zijn?

RockyLover

Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-08-02
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-02 20:06

Heey!

Het kan echt niet, rijden op een pony van 2 jaar! Pony;s moeten een goede jeugd hebben, lekker speels kunnen doen. Bij Haflingers hebben ze zelfs het liefst dat ze pas op hun 5e worden ingereden! Haflingers kunnen wel sterk en gespierd zijn, hun botten kunnen het nog niet aan! Ik zou als ik jou was hun gewoon mijn andwoord laten lezen en ze goed duidelijk maken dat het niet goed is voor hun verzorgpony! En wie wil nou dat zijn of haar verzorgpony niet goed word verzorgt?

Groetjes, Roos.

PS wil je meer weten, pb me dan maar!

Marieke_456
Berichten: 4608
Geregistreerd: 14-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-02 20:07

Owja en ik zei zo zovan: Kan dat al?
Nou wat was haar reactie: Bij haflingers, fjorden enzo ligt het anders die kunnen veel eerder ingereden worden!!

(NOT)

Cowgirl

Berichten: 23737
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-02 20:29

Dan moet je eens vragen wat het verschil is tussen een haflinger en een andere pony?
Bij mij weten zijn het nog steeds paarden.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Marieke_456
Berichten: 4608
Geregistreerd: 14-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-02 20:30

Ja of het nou een haflinger op een kwpner is een paard is een paard en ik vind dat ze moeten wachten tot dat hij 3 jaar is!!
Ja toch??

RockyLover

Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-08-02
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-02 20:43

Haflingers Fjorden enz. Zijn juist later volwassen dan een kwpn er ofzo, Ze snapt echt niet waar ze het over heeft!

Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-02 21:27

Sommige mensen Misselijk

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-02 21:32

Als deze pony inderdaad 2 jaar is, zijn ze een aardig eind op weg om het beestje te verpesten. Als je kunt zou ik er iets aan proberen te doen. En als ze het van jou niet willen aannemen, kun je er misschien iemand anders op af sturen?

* To Belg, or not to Belg *

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-02 21:42

*grom*
*schraapt met voet over de vloer, spitst horens en rent*

Oke, mening is duidelijk denk Haha!

Maarre een vriendin die je vriendin wil blijven? Gewoon zeggen dat ze het beessie aan het vern*ken is!!!!!!!!!!!!!
Succes!

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

hisseklis
Berichten: 146
Geregistreerd: 15-07-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-02 21:43

het is tegenwoordig zo dat paarden 1 januari een jaar ouder zijn. dus als je pony in september geboren is en je doet aan die onzin mee worden ze dus met twee al ingereden. Al met al vind ik het behoorlijk asiociaal en oneerlijk tegenover de dieren. Ik vind dat de juiste leeftijd om een paard in te rijden tussen de 4 en de 5 jaar ligt, zodat hij de tijd heeft om rustig op te groeien en sterk te worden. Longeren kan natuurlijk al veel eerder. Twee vind ik echt veel te jong. Niet goed voor zo'n jong paardenlichaam. Kan ie later misschien last van krijgen...

gr. patricia

AmIgO

Marieke_456
Berichten: 4608
Geregistreerd: 14-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-02 22:12

Ja, ik kan wel zeggen dat het paardje echt te jong is maar dat meisje is echt zo'n wijf die denkt dat ze alles is en dan heb ik weer ruzie maar ik ga toch maandag met haar praten!

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-02 22:59

Aargh! Ik kan me hier ZO kwaad over maken. WAAROM laat je zo'n pony niet in zijn waarde, laat hem lekker baby zijn!
Als ik zulke mensen bezig zie, sleur ik ze het liefst nog gisteren van die pony af...Boos!

Het leven is een gebakje!

minkieboy

Berichten: 1722
Geregistreerd: 19-10-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-02 11:26

Marieke_Brendie schreef:
Owja en ik zei zo zovan: Kan dat al?
Nou wat was haar reactie: Bij haflingers, fjorden enzo ligt het anders die kunnen veel eerder ingereden worden!!

(NOT)


Wat een stom kind zeg,het ligt inderdaad anders bij haflingers en fjorden maar niet zoals zij dat bedoelt
Een haflinger zit behoorlijk lang in de groei,ze groeien over het algemeen door tot ze een jaar of zes a zeven zijn dan ga je toch niet op een haflinger van 2 jaar rijden Lips are sealed
Hoe krijgen ze het toch in hun hoofd
Als ze die pony kapot willen rijden maken moeten ze vooral zo doorgaan.

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-02 11:48

Ligt het aan mij, of gebeurt dit nou steeds vaker dat vroege berijden en ook dat ze kinderen maar lekker met hun pony's laten klooien

pmarena

Berichten: 48056
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-02 12:14

Sommige mensen interesseert het gewoon geen ruk , het paardje is een paardje en op paardjes kan gereden worden. Simpel. Misselijk

Je ziet misschien niet dat hij het niet aankan.
Misschien merk je er nooit wat aan.
Maar het is verdorie nog een peuter , volop in de groei , dat moet je nog helemaal niet gaan belasten , dat lijf heeft het nog druk zat om zichzelf op te bouwen.

flop
Berichten: 65
Geregistreerd: 29-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-02 12:18

ik kan ook een pony die te vroeg ingereden is. hij is nu 5 en heeft erg last van zijn benen. loopt niet meer lekker en zijn ene voorbeen zit regelmatig op slot. echt zielig

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-02 13:00


Z1+4 !!!!
reserve kampioen M2 dressuur!!

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-02 17:03

RockyLover schreef:
Heey!

Het kan echt niet, rijden op een pony van 2 jaar! Pony;s moeten een goede jeugd hebben, lekker speels kunnen doen. Bij Haflingers hebben ze zelfs het liefst dat ze pas op hun 5e worden ingereden! Haflingers kunnen wel sterk en gespierd zijn, hun botten kunnen het nog niet aan! Ik zou als ik jou was hun gewoon mijn andwoord laten lezen en ze goed duidelijk maken dat het niet goed is voor hun verzorgpony! En wie wil nou dat zijn of haar verzorgpony niet goed word verzorgt?

Groetjes, Roos.

PS wil je meer weten, pb me dan maar!


Oh, ik dacht altijd met 7 jaar! Frusty

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-02 19:30


Roemer
Berichten: 6
Geregistreerd: 06-10-02
Woonplaats: Diemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-02 23:28

Je zegt dat het een verzorgpony van dat meisje is. Wie is dan de eigenaar? Valt daar dan niet mee te praten? En wat zegt het andere meisje ervan, waarmee ze samen de pony verzorgd?

Anders zou je er een "deskundige" bij kunnen halen: misschien een instructeur of iemand anders die weet waar hij/zij over praat. Misschien luistert ze wel naar zo iemand.

Succes als je met haar gaat praten!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 113 bezoekers