vraagje over het (uit)lenen van spullen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 11:57

Nou, ik ben niet zo 'lenerig'. Ik leen ook liever niets van anderen, omdat ik bang ben dat ik het kwijt raak of beschadig. Ik leen zelf dan ook niet vaak andere spullen uit, om dezelfde reden. De eigenaar van het paard dat ik rijd gebrukkt wel spullen (zonder te vragen) van mij, maar die is echt superzuinig. Verder leen ik wel eens iets (uit) van mijn zus of vriendin maar voor de rest No Way.

Ik zou als ik jou was gewoon zeggen dat ze best wat van jou mag lenen, maar dat ze dan niet banketstaaf moet gaan doen als je iets van haar wilt lenen.

Eliesje

Berichten: 1141
Geregistreerd: 06-09-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 12:21

oei oei, dat wordt ruzie, hoor!!!! Maar dat komt mooi uit, want dan kun je haar eens lekker wijs maken dat je vind dat zij zelf ook eens iets moet regen/kopen!!!

veel suc-6

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 12:24

Ik ben zelf heel makkelijk in het uitlenen van spullen ik bied vaak ook zelf veel aan Tong uitsteken Ik heb ook een tijdje spullen met iemand gedeelt maar toen we ruzie kregen ging dat mis, dus ik ga niet meer spullen samen kopen, gewoon van elkaar lenen op een eerlijke manier moet kunnen..

Verder ben ik het met Pellie eens Lachen

Alvaron

Berichten: 1764
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: aan de voet van de Posbank

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 15:29

Ik heb de meeste spullen zelf dus lenen doe ik eigenlijk niet zoveel.

Uitlenen doe ik wel, maar alleen aan personen die ik ken en vertrouw. Verder staan mijn spullen achter slot en grendel in mijn kast. Boven op die kast staat een krukje dat nog wel eens wordt gebruikt. Vind ik prima, mits het teruggezet wordt en als het kapot is verwacht ik een nieuwe. Maar dat is algemeen bekend op stal en ik spreek de mensen er ook echt op aan als 't niet gebeurd.

pmarena

Berichten: 48107
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 19:11

Ik kan me wel voorstellen dat als je met hoge nood iets nodig hebt , je het dan uit iemands kast haalt als je oog er op valt.

Is op zich vrij brutaal , maar kan ik me nog wel in inleven.

Maar dan zorg je toch dat het weer minstens even netjes op dezelfde plek terugkomt en vertel je het even , en ga je er per direct voor zorgen dat je datgene niet nog eens hoeft te pakken.

Lijkt mij vrij logisch.

Maarja .