dit is echt erg!!!! help!!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ineke

Berichten: 916
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-01 19:15

Ik heb heel lang nagedacht over dit probleem en ik ben tot de volgende conclusie gekomen .Ik denk dat de enige oplossing in dit geval is het paard (paarden ) een spuitje geven dan zijn ze van dat mens af en zij kan ze niet meer slaan .

judithM
Berichten: 1494
Geregistreerd: 17-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-01 09:18

Nou dat help niet denk ik hoor. Dan koopt ze wel weer nieuwe. Ook helpt het haar paarden niet om haar van stal te jagen want dan gaat ze gewoon ergens anders verder. Nu hebben jullie er nog wat toezicht op (ei bedoel ik)

Ank en Luuk
Berichten: 4
Geregistreerd: 10-06-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-01 14:10

Ik wil eerst ff zeggen dat ik het echt onwijs erg vind!!Het is zo poedersuiker voor een paard als zijn baasje hem afrost met de zweep,zo krijg t echt een hekel aan zwepen,en vooral aan zijn baasje.Zo heb je toch totaal geen band met je paard??Ik vind echt dat jullie een goeie video moeten maken over haar,daarna dat jullie haar aanspreken,die video samen met een goeie brief naar Willibrord opsturen,en vertellen dat er echt haast bij is!!Ik kan wel janken als je hoort dat ze gewoon dr paard vastzet en hem een uur afronseld!!Dat paard heeft r toch niets misdaan??Ik zou ook iedere keer haar zweep verstoppen,echt dat ze hem niet terugvind,maak m desnoods stuk.En iedere keer dat ze een nieuwe koopt gewoon herhalen!!Echt schakel Willibrord in,zo snel mogelijk!!!
Heeeel veel succes!!!!

Ank en Luuk
Berichten: 4
Geregistreerd: 10-06-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-01 14:13

Oeps dat poedersuiker was een scheldwoord!!let er niet op!!

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-01 07:23

Dus op wedtrijden gedraagt ze zich wel? En ze rijdt Grand Prix dus dan zal ze wel goede jury`s hebben. Wat ik zou doen is de videoband met haar "trainings methode" naar de jury`s sturen waar zij bij rijdt en dan afzender onbekend. De jury`s willen die trol dan vervolgens niet meer jureren dus kan ze ook geen wedstrijden meer rijden en hoeft ze ook haar paarden niet meer te "trainen". Idee mischien?

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-01 22:48

}> }> }> PISTOLEN PAULTJE!!!!!!!!!!!!!!!!! }> }> }>
haha, dat kwam ineens in me op, die helpt de dieren toch ook, woont in het westen van het land, verder weet ik het niet hoor.

ik zou een videoband maken (wat jij dus ook al gedaan hebt) en daarmee naar instanties gaan, dus het stukje dat zij volgens jou haar paarden mishandelt en waarop iemand het vertelt hoe hij of zij erover denkt en haar reactie daarop.
slaat zij echt die persoon, dan ook naar de politie.
trouwens, de boer heeft misschien niet veel verstand van paarden, geeft ze alleen onderdak maar weet toch wel dat ze niet zo mogen worden geslaan en dan mensen?
kan hij niet zeggen dat als er nog ooit 1 iemand word geslagen (en dan bedoel ik mens, bij paard wordt iets anders) dat ze er dan uitgeflikkerd wordt?
dat staat hij toch niet toe?
en dat hij moet zeggen dat andere stalgenoten het niet aankunnen zien dat haar paarden zo worden geslagen en dat hij dat ook niet meer op zijn stal wil hebben?

zo is hij toch niet, of biedt die vrouw veel geld ofzo en heeft hij haar als klant nodig?
hij is toch niet afhankelijk van haar?
doe er samen met jullie allen wat tegen.
ik zou er echt wel in mn eentje op haar afstappen en als ze me wou gaan slaan zegggen dat ik niet bang van haar ben en als ze me aanraakt dat ik dan ga doen wat haar paarden niet kunnen doen; de politie bellen Vork
echt doen en dan ook echt aangifte doen.

littleroosie

Berichten: 6062
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-01 19:32

kijk wanneer je eens mens slaat krijgt ie een blauwe plek, kan je zien. bij paarden is dat net zo, maar kan je niet zoen vanwege het haar. een dierenarts kan dat denk ik wel zien. dus neem een dierenarts er naar toe en laat hem die paarden onderzoeken ( als zij er niet si natuurlijk) als hij dus allemaal knuzingen op dat paard vind, kan hij een verklaring onder tekenen en kunnen jullie die naar de dierenbescherming opsuren, misschien een idee? Verward

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-01 21:20

ik zou in deze situatie ook niets kunnen bedenken maar misschien kun je erachter komen wanneer deze vrouw gaat rijden en dan een soort verborgen camera ophangen van te voren in de bak en later eraf halen en dan heb je dus bewijs. ik denk dat toch echt iemand moet ondernemen want anders vind ik et zooo zielig. dat doe je niet bij paarden Boos! echt verschrikkelijk zielig Huilen maarre ik hoop dat je er iets op vind.