Iemand goede ervaringen met bepaald merk jophurs ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gaby
Berichten: 3390
Geregistreerd: 30-06-01

Iemand goede ervaringen met bepaald merk jophurs ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-02 14:33

( Ik weet dat deze titel niet geweldig is , maar okee ... )

Hoi allemaal ,

Mijn jophurs zijn overleden.
Ik heb er een vol jaar plezier van gehad , maar nu kan ik ze echt meer dragen. Als het regent of als ik bezig ben op de spuitplaats met water , stroomt het water via een gat in mijn linkerschoen , mijn schoen in ...
Mijn eigen schuld en ik moet dan ook van mijn eigen geld nieuwe schoenen betalen ...

Mijn vorige jophurs heb ik bij Van Rijs gekocht.
Merk : Euroriding
Jophur EP , maat 42
voor 54,43 euro.

Wat zal ik doen ?
Gewoon weer deze jophurs kopen of hebben jullie nog idee-en/tips/raad over een merk dat geweldige , niet al te dure jophurs in de collectie heeft ?

BlackWych

Berichten: 1971
Geregistreerd: 03-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 14:41

Ik zelf heb ze van Harry's Horse. Donkergrijs Nubuck leer. De prijs was denk ik net zoiets als wat je voor je overleden paar betaald hebt. Maarja, jouw voeten zijn de mijne niet, dus altijd ff passen.

Suc6!

=^.,.^=

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 14:42

Niet die plasticen van Dafna. Die zijn heel snel stuk.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 14:44

Ik heb er van Imperial Riding. Kosten 90 euro en ze zijn van leer met een vetersluiting. Ze zitten heel lekker en zijn goed slijtvast.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 14:50

Ik gebruik nu serieus al bijna 8 jaar vrij intensief een paar rubberen jodphurs van Divoza en alleen het elastiek is een beetje uitgerekt maar verder is er niks mis mee, heerlijke dingen! Zien er nog keurig uit en lekken nergens.

Jodhpurlaarzen rubber (bst.nr.: 40609)
Degelijke gevoerde rubberen jodhpurlaarzen. Gemakkelijk tijdens het rijden of in de stal.
Euro 35.95 -

Afbeelding

Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 14:52

waarom jophurs??? je kunt toch ook stalschoenen kopen? gaan langer mee, zitten prettiger, en zijn in de winter ook nog een stuk warmer... en je hebt ze ook met waterdichte voet.
in de divoza staan en paar mooie die ook heel fijn moeten zitten:
country stal- en rijschoen
degelijke stalschoen met waterdichte voet en uitneembare voering.
49.89

ik heb zelf stalschoenen van mountain horse (mountain rider) maar die kosten 133.42 euro

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 15:02

Australian working boots, Blundstones bijvoorbeeld of die van Mountain Horse. Ik gebruik nu al ruim 4 jaar hetzelfde paar (RedBacks, origineel uit Australiƫ), ze zijn behoorlijk slijtvast, waterdicht, oerdegelijk en vooral ook hoefbestendig Haha!.

Kijk eens op www.blundstone.com.au

Afbeelding

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 16:01

Ariat maakt hele fijne schoenen.

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 16:03

Ik heb pas ook nieuwe jodphurs gekocht.
Kieffer jodphurs, van een soort suede. Zitten heerlijk.
En ook net zo'n prijsje.

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 16:08

Ariat, maar super super super schoenen!!
echt geweldig!
Zijn o.a. de koop bij HZ ruitersport in Wezep

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 17:22

Ik vind Dafna goed. Ze gaan niet zo snel kapot als mijn vorige (Mustang)

vlieg

Berichten: 2908
Geregistreerd: 25-11-01
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 19:50

stalschoenen, mag dat ook??? mountainhorse!! Duur maar super, alle modellen....

Gaby
Berichten: 3390
Geregistreerd: 30-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-02 21:00

Ontzettend bedankt voor alle reacties ! Ik had er echt niet zoveel verwacht!

Ik heb nogal last van zweetvoeten en leer ademt , dus kan ik geen rubberjophurs dragen , helaas ( Volgens mij gaan die rubberjophurs erg lang mee ... ) ! Toch bedankt Cody !

Ik heb Mountainhorse easy Rider schoenen voor het stalwerk. Ik kan echter niet met deze schoenen rijden , omdat ze gauw ' te vast aan mijn voet ' zitten ( beetje vaag uitgelegd , ik blijf dus met mijn voet in de beugel vastzitten als ik ze aan heb te paard ).
Misschien is een ander model Mountainstalschoenen wel een goede optie !
Ik zal dus zeker naar Mountainhorseschoenen bij Van Rijs kijken !

Verder ga ik eens kijken naar de Ariatschoenen ! In welke prijsklasse vallen die schoenen ? Lachen

En Kiefferschoenen zullen ze in veel winkels wel verkopen. Mooi dat je ze rond de 60 euro kunt krijgen ! Dat wist ik helemaal niet Lachen , ik dacht dat je veel meer euro's kwijt was aan kieffers ... *LOL*

En Karin , in welke prijsklasse vallen de Australian working boots ? Ik kon de prijs niet vinden op de website , ik ben niet zo goed in het zoeken op engelse websites ... En waar zijn ze te koop ? Lachen

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 21:23

Die 'Real Blundstones' zijn best prijzig, iets van 100 euro geloof ik. Maar bij o.a. Mr Ed hebben ze ze van een ander merk en die zijn iets van 60 of 70 euro als ik het me goed herinner. Die van mij waren extreem goedkoop, maar dan moet je er meteen een dure reis naar Australiƫ aan vastknopen. Tong uitsteken

Zal anders morgen wel ff voor je kijken op internet, ik weet nog wel wat sites maar mijn browser werkt op dit moment niet optimaal.

ikke

Berichten: 37543
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 23:10

Ik gebruik al jaren Emma. De gewone met stalen neus. Zijn goedkoop, gaan lang mee, zelfs als je ze mishandeld, en zijn nog goedgekeurd door de ARBO ook!
Ik blijf er nooit mee in de beugels hangen, maar ik heb dan ook van die amerikaanse kuststof dingen met zo'n korfje eraan. Heerlijk, ik wil nooit meer anders.