Zoveel geld voor papieren bij paard?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
germie

Berichten: 25918
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-02 11:26

20.000 euro is wel veel hoor. Dan moeten er goede papieren bijzitten en moet het een mooi paard zijn.
Normale paarden zijn niet zo duur, deze zijn minder, maar goed genoeg voor de doorsneeruiter.
Een paard dat gezond is en zonder lichamelijke beperkingen qua exterieur zo naar het Z kan komen heb je voor 7000-10.000 euro.
Een paard met minder exterieur en toch goede papieren kost 5000 euro.
Toppers zijn dus duurder dan 10.000 euro,maar wat dan nog? Het paard is gezond toen je het op stal kreeg, maar een week later kan het kreupel zijn vanwege een foutje van de hoefsmid. Dat kan met een goedkoop paard gebeuren, maar ook met een dure

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.


Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-02 12:51

germie schreef:
Het paard is gezond toen je het op stal kreeg, maar een week later kan het kreupel zijn vanwege een foutje van de hoefsmid. Dat kan met een goedkoop paard gebeuren, maar ook met een dure


Is dat een reden om maar geen duur paard te kopen?

germie

Berichten: 25918
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-02 13:00

Nee, maar wat ik ermee wil zeggen is dat zelfs een duur paard geen garantie is voor topprestaties.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-02 13:06

dat beest is misschien erg mooi van type en heeft misschien ook erg veel bewegingskwaliteit. En dan mag ze wel wat kosten maar ik vind het nog steeds erg veel en ik moet nog zien dat ze dat geld ervoor krijgen hoor. Ik weet wel dat ze maar wat raak vragen in de advertenties. WAT zou het verschil zijn gemiddeld tussen gevraagde prijzen en de betaalde prijzen in het algemeen? dat lijkt me nou eens interessant om te weten!

De hond is de betere mens

obsession

Berichten: 3383
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-02 13:16

Ze krijgt het er wel voor hoor. Tegenwoordig kost een echt goed paard gewoon veel geld.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-02 13:36

obsession schreef:
Ze krijgt het er wel voor hoor. Tegenwoordig kost een echt goed paard gewoon veel geld.

Iemand op zoek naar een bovengemiddeld paard? Ik weet een zwartbruine hengst met veel front en superbeweging. 2,5 jaar oud, nog onbereden. Ik denk dat je hem voor minder dan de helft van die merrie kunt krijgen. Ik denk dat hij ongeveer 7000 euro zou moeten kosten. mag van alle kanten gekeurd worden.

De hond is de betere mens

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-02 14:26

Ik zal maar niet zeggen voor hoeveel alleen al een veulen bij ons de deur uitgaat.. Lips are sealed Ik moet zeggen dat ik het er niet in alle gevallen mee eens ben, een afstamming zegt natuurlijk wel wat, maar zeker bij een veulen nog niet alles. Maar er zijn altijd mensen te vinden die het er voor over hebben, en we zouden natuurlijk gek zijn om 'nee' te zeggen. De paarden die wij verkopen gaan ook naar een heel ander publiek, vrijwel alle mensen zijn personen die een carrière in de dressuur of springsport ambiëren. Die mensen zien paarden als een investering in hun toekomst, of zijn erg fanatieke hobbyisten die iets exclusivers willen. En een papier geeft dan best een redelijke indicatie, ook al betreft het groen dier.
Maar goed verder hoeft niemand zich toch druk te maken over de prijzen? Vooralsnog ken ik geen enkele bokker die streeft naar een serieuze carrière, zijn die er wel zullen die ook niet op de haflinger van buurman Piet rijden, maar in het bezit zijn van een dresuurgefokt paard. Prima toch? Wat moet een gemiddelde ruiter met een paard van 40.000 euro? Ik heb zelf ook geen superdeluxe paard, maar voor mij voldoet die prima, heb erg veel plezier.
Waar ik mij wel aan erger zijn de vele adevertenties van particulieren die naar mijn idee de boel zitten te flessen met een leuk praatje, het paard en papier niet bijzonder is maar er toch een hap geld voor vragen. Het kaf van het koren onderscheiden is zeker nodig als je op zoek bent naar een paard.

Inzicht zonder handeling brengt geen verandering
*zucht*waarom begin ik steeds te laat om tentamens te leren...

Katja
Blogger

Berichten: 42175
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-02 14:41

Mijn ervaring is dat juist de duurdere paarden snel verkocht zijn. Er zijn veel mensen op zoek naar een paard met dat beetje extra en dan valt deze merrie nog niet eens in de echt dure prijsklasse.

eveline_B

Berichten: 2829
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-02 14:47

Het is wat de gek ervoor geeft.
Iets goeds kan niet een normale prijs hebben. Daarom worden er zulke hoge bedragen gevraagd. Er zijn mensen die denken dat ze wel iets goeds kopen als ze maar genoeg betalen. En wie weet is dat ook wel zo.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Arlette1991, Britta31, Emj_23, LauraDB, Lui_, Mnoonn, Plonspony, Sintara, VenoSnorlax en 77 bezoekers

cron