Container stalling?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
INGEMUIS

Berichten: 775
Geregistreerd: 22-10-06
Woonplaats: Limburg, Landgraaf

Container stalling?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-07 22:59

Waarschijnlijk krijg ik binnenkort een wei tot mijn beschikking, waar jaren al geen paard in heeft gestaan. Dus er is nu alleen een schuilstalletje. Maar nu zag ik net een advertentie voor container stallingen Knipoog Iemand ervaring mee, opzich zag het er best goed uit. Maar is dit wel veillig ?

_sjors_
Berichten: 1517
Geregistreerd: 11-03-06

Re: Container stalling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 00:28

Mijn E-pony heeft weleens tijdelijk in een containerstal gestaan. ik vind het niet echt ideaal, in de winter zijn ze heel koud en in de zomer net een broeikas. Verder zijn de meeste containerstallen niet echt groot, grotere paarden kunnen wat moeite hebben met draaien.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Container stalling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 14:27

ik ben niet zo weg van containers als stal,
te weinig inhoud waardoor er veel condens is (benauwd) en die dingen zijn in de winter ijskoud en in de zomer bloedverziekend heet .

ook mag een container niet overal geplaatst worden (er is wel degelijk een vergunning voor nodig )
wat voor schuilstal staat er nu ?
materiaal en afmetingen ongeveer ?

Love_Mistral
Berichten: 41
Geregistreerd: 07-02-07

Re: Container stalling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 19:21

Ik vind het niet echt geweldig, het is erg snel koud of warm
Zou je er geen stal neer mogen zette?

Jol1
Berichten: 1843
Geregistreerd: 07-10-05

Re: Container stalling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 20:10

Hoe vind je onze mobiele stal? Deze is verrijdbaar achter een auto of trekker en is super geïsoleerd.
Er zit een opklapbare voorluifel aan.

Afbeelding

sandr0

Berichten: 4523
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: Hoek van holland

Re: Container stalling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 20:32

integra123 schreef:
Mijn E-pony heeft weleens tijdelijk in een containerstal gestaan. ik vind het niet echt ideaal, in de winter zijn ze heel koud en in de zomer net een broeikas. Verder zijn de meeste containerstallen niet echt groot, grotere paarden kunnen wat moeite hebben met draaien.


er zijn ook geisoleerde containers hoor. Als je paard niet te groot is kunnen ze prima dienen als goeie stal.

Orchid

Berichten: 1783
Geregistreerd: 20-01-05

Re: Container stalling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 21:38

Lijkt me behoorlijk dampig zo'n stal...

sandr0

Berichten: 4523
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: Hoek van holland

Re: Container stalling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 16:21

Orchid schreef:
Lijkt me behoorlijk dampig zo'n stal...


nee waarom? ze hebben een luik naar buiten. Wat si nou t erge verschil met een ander soort stal? Voor mijn paard zou ie niet geschikt zijn vanwege de grote en de breedte. Dit komt alleen maar omdat mijn paard erg groot en ook nog eens grof is. Elke stal is benauwd als je m helemaal dicht propt. Dan maakt geen verschil of t nou een container- of andere stal is.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Container stalling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 18:11

verschil is toch het materiaal (metaal) en de cub inhoud waardoor nara mijn mening geschikt is voor ponies tot c maat , een stal van krap 2,5 bij krap drie meter is naar mijn mening te klein in vloeropp en het plafond is ook te laag voor iets groters
dan een niet te grote c pony

condens, benauwdheid en dergelijke komen ook voort uit het materiaal en de inhoud van een dergelijke afmeting van de stallen


en het groote andere nadeel, die dingen mogen echt niet zomaar geplaatst worden(vergunningen, welstandscomissie , buitengebieden en cultuurgebieden met beschemring etc etc )


en het oog wil ook wat , ik vind ze gruwelijk lelijk Knipoog

ik zou toch eerder kijken naar wat er nu staat en de aanpas mogelijkheden die er zijn , dus kun je het ietwat vergroten zonder gedonder met de gemeente etc

Orchid

Berichten: 1783
Geregistreerd: 20-01-05

Re: Container stalling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 17:52

sandr0 schreef:
Orchid schreef:
Lijkt me behoorlijk dampig zo'n stal...


nee waarom? ze hebben een luik naar buiten. Wat si nou t erge verschil met een ander soort stal? Voor mijn paard zou ie niet geschikt zijn vanwege de grote en de breedte. Dit komt alleen maar omdat mijn paard erg groot en ook nog eens grof is. Elke stal is benauwd als je m helemaal dicht propt. Dan maakt geen verschil of t nou een container- of andere stal is.


Ik vind ze over het algemeen niet zo hoog, en het materiaal helpt ook niet mee, mijn mening, ik zou zo'n stal niet willen Knipoog En idd is elke stal benauwd als je hem dichtpropt, maar ik ga ervan uit dat je dta ook niet doet Haha!

Dennis_Eros
Berichten: 25
Geregistreerd: 04-01-07

Re: Container stalling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 19:01

Zouden zo'n dingen niet redelijk snel stuk gaan... Ale, ik bedoel als het paard eens wat gek gaat doen enzo..

sandr0

Berichten: 4523
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: Hoek van holland

Re: Container stalling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 16:53

Dennis_Eros schreef:
Zouden zo'n dingen niet redelijk snel stuk gaan... Ale, ik bedoel als het paard eens wat gek gaat doen enzo..


die dingen zijn ijzer sterk(letterlijk Knipoog )

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Container stalling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 17:05

kwa duurzaamheid kunnen ze idd vrij vel hebben
loslopende hengsten die over de deur heen gaan hangen bij een merrie in de stal zodat alleen de achterbenen en kont nog maar buiten zijn
en dan dus de achterhoeven van de grond af , leunend op de deur dat overleven ze allemaal (ja idd, sommige mensen moeten gewoon niet met hengsten werken, daar is de jongedame in kwestie ook achtergekomen toen het eingelijk al te laat was)
alleen de vloer oet je wel goed in de gaten houden bij sommige oplossingen

Nibbit

Berichten: 10413
Geregistreerd: 03-06-05

Re: Container stalling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 17:09

Jol1 schreef:
Hoe vind je onze mobiele stal? Deze is verrijdbaar achter een auto of trekker en is super geïsoleerd.
Er zit een opklapbare voorluifel aan.

[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto=NTGNBFZ3


Wow wat een leuk ding!!
Waar heb je die gekocht??

Elinee

Berichten: 1182
Geregistreerd: 11-11-06

Re: Container stalling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 17:41

waar ik vaak kom, is ook een container stal.
inderdaad dat het in de zomer best warm kan worden, maar daar heb je je weiland voor toch?
in de winter zijn (de)ze iig niet heel koud.

je kunt ze groot genoeg kopen, hier stonden namelijk 2 paarden van 1.66 in.

Elinee

Berichten: 1182
Geregistreerd: 11-11-06

Re: Container stalling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 17:42

Dennis_Eros schreef:
Zouden zo'n dingen niet redelijk snel stuk gaan... Ale, ik bedoel als het paard eens wat gek gaat doen enzo..


nee hoor, ze zijn heel stevig.

Veulen84

Berichten: 10879
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Re: Container stalling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 18:28

Jol1 schreef:
Hoe vind je onze mobiele stal? Deze is verrijdbaar achter een auto of trekker en is super geïsoleerd.
Er zit een opklapbare voorluifel aan.

Afbeelding


Wow mooi. Wat kost zo iets nou? En waar koop je dit? En hoeveel paarden gaan er in?

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Re: Container stalling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 19:49

Containers zijn op zich niets mis mee, maar wel alleen voor de winter vind ik. Tegen de kou kan je paard wel, maar in de zomer worden het heteluchtovens. Zelfs voor alleen s nachts is het dan eigenlijk niets.

Jol1
Berichten: 1843
Geregistreerd: 07-10-05

Re: Container stalling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 21:15

Veulen84, ik heb je een pb'tje gestuurd.