goeie keuringsarts omgeving Oosterhout gelderland

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

goeie keuringsarts omgeving Oosterhout gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-02 14:34

Wie kent er 1?Het gaat om in eerste instantie om klinisch en misschien röntgen als de veearts iets niet vertrouwd.

Er is mijn verteld dat het gebruikelijk is dat de verkoper de kosten van keuren voor zijn rekening neemt als een paard wordt afgekeurd toch werken hier veel mensen niet aan mee.
Moet ik dit accepteren of mijn poot stijf houden en desnoods het paard laten staan?

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-02 15:14

Jan Nas in Bemmel, Kliniek de Lingenhoeve in Lienden.

Dat kan wel gebruikelijk zijn, maar toch gaat het erom wat de verkoper in dit geval aangeeft te willen. Als jij daar niet in wilt meegaan moet je het paard laten staan.
Als ik zelf een paard zou verkopen zou ik ook nooit of te nimmer voor de keuringskosten willen opdraaien! Ook niet als het paard afgekeurd wordt! Dan zit je met een vette rekening en ook nog eens een afgekeurd paard!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-02 17:47

Jan Nas Lips are sealed Lips are sealed

Als de verkoper het paard al heeft laten keuren zijn de kosten van alles wat er daarna aan gebeurt voor jou. Als hij zijn paard nog niet heeft laten keuren zijn er nog onderhandelingen over mogelijk en ligt het er maar net aan wat je met de verkoper afspreekt.

boemel

Berichten: 8362
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-02 10:33

Ik heb Jan Nas zelf nooit zien keuren, dus ik mag er niet echt een oordeel over geven. Wat ik wel wil opmerken is dat ik vorig jaar een paard heb laten keuren dat op meerdere punten niet goedgekeurd (klinisch) werd door mijn eigen dierenarts en door Jan Nas 2 dagen daarna 100% goedgekeurd werd. Vond ik zelf best wel vreemd.

Later hoorde ik van iemand dat hij paarden altijd erg soepel keurt. Dus dat er hoop goedgekeurd worden bij hem. Ik heb zelf maar een ervaring met hem, dus ik weet niet of dat klopt.

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-02 10:52

Ok een hele strenge weet ik ook nog: Frans Arts in Zeeland. Als die je paard goedkeurt dan is hij ook goed! Lachen
Met Jan Nas heb ik zelf ook niet echt ervaring als keuringsarts, ik noemde hem alleen omdat hij vlakbij Oosterhout zit.

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-02 20:41

Hans van der Lau dat is inderdaad een goeie staat goed aangeschreven hier in de regio.
Het is alleen niet meer nodig het paard is aan iemand anders verkocht omdat ik te lang nadacht