Omheiningen....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-01 13:11

Wij hebben jarenlang van dat gladde stroomdraad gehad. Nooit problemen meegehad, tot Nescio kwam, want die stapte er, ondanks de stroom, gewoon doorheen (wie doet me wat?). T bleek verder ook nogal een draak te zijn (kon absoluut niet met anderen samen, hij jaagt ze allemaal door t draad) dus hij heeft z'n eigen wei met een hoge afrastering met dikke houten palen en donker breed lint met stroom erop. Hier heeft ie ook een keer tegenaan geduwd, maar dit breekt niet zo snel dus hij kreeg een klap van de stroom en sindsdien heeft hij er wel ontzag voor...
Langzamerhand worden de ander percelen nu ook zo, maar dat gaat stukje bij beetje.

Dorien

Berichten: 1440
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: België 

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-01 15:39

Wij hebben ook prikkeldraad met elektriciteit op. Alle paarden die daar op de wei staan weten dat echt wel en komen er niet in de buurt.
Een keer heeft een paard met z'n been in de draad gezeten, hij ging altijd vlak naast de draad rollen. Maar dat is heel mooi genezen, heeft wel een aantal weken geduurd. Verder nog geen problemen mee gehad.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-01 08:23

De paddocks die op een afgezet terrein liggen heb we met breed schriklint afgezet, de wei heeft een omheining met een plank boven met een schrikdraadje tegen het aanvreten, onder hebben we een breed schriklint, de bak heeft een omheining met drie planken (+/- 1.50 hoog) met boven elke plank een schrikdraadje (hier hebben we een poos een hengst in gehad, vandaar)
Er vermeldde ook een paar mensen dat ze de wei met glad draad hebben afgezet, dit kan echter net zulke nare verwondingen opleveren als prikkeldraad alleen zijn de wondranden niet zo ravelig als wanneer ze in het prikkeldraad zijn gelopen. Wat ik bij mij in de buurt nog regelmatig zie; de mensen zetten de wei super paardvriendelijk af alleen gebruiken ze bij de toegang een stalen landbouwhek. Ik denk niet dat die mensen weten hoeveel paarden hun been al gebroken hebben doordat ze hier in vast kwamen te zitten.