Daaleman of Hulsebos... (HEB BESLOTEN !!)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Welke ?

Hulsebos
11 (20%)
Daaleman
29 (54%)
Ik ben niet bekend met die merken
13 (24%)

Totaal aantal stemmen: 53


stokpeerd
Berichten: 431
Geregistreerd: 23-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-02 22:06

Ik heb nog een oude Daaleman liggen die niet past op de paardjes die we nu hebben.
Het is een 17,5 inch en nog heel goed. Het zit geweldig en is geschikt voor dressuur en springen.
Ik heb me laten vertellen dat het nog uit de periode van de oude meneer Daaleman is, en in die tijd waren de zadel beter dan tegenwoordig. (ouderwetse degelijkheid?!)

enfin ik verkoop het voor 160 euro dus wie er belangstelling voor heeft die pb't me maar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-02 09:33

Sando schreef:
ik moet bekennen, ik vind de zadels van Hulsebos mooier, maar ik heb op stal gekeken naar de Hulsebos zadels die er liggen, en allebei niet zo`n heel geweldig leer.....


Je kan bij Hulsebos kiezen uit verschillende soort leer. Ik heb voor de beste kwaliteit gekozen (Schrumpf oid voor op het zitvlak en de kniewrongen) (was 75 gulden extra) en de zit kan je ook kiezen, je kan voor een diepe zit kiezen maar als je dat niks vind dan kan een vlakkere ook. En je hebt ook nog verschil in wat ze in de zitting doen, je kan met gelpad (lijkt mij echt niks) of gewoon. Ik heb gewoon en dat bevalt mij goed. Geen pudding oid.
Wat ik fijn vind aan mijn zadel is is dat hij lekker breed zit, op mijn kieffer zat ik vaak met mijn zitbeenknobbels op de naad en met dit zadel niet. En op andere zadels krijg ik vaak snel rugpijn en een open kont. Dat is voor mij nu verleden tijd.
Tegenwoordig is Hulsebos wel flink omhooggegaan in prijs geloof ik want die van mij is nu bijna 2 jaar oud en koste destijds 2525 maar omdat ik geen singel wilde omdat ik die al had ging er 80 gulden van de prijs af. Ik heb de Unlimited D, WB 3, schrumpf leer, 17 inch met verkorte zweetbladen en wrongen ivm mijn korte beentjes. En tegenwoordig zit je dan al aan de 3000 gulden.
Hulsebos heeft overigens nooit letterlijk gezegd dat hij de zadels helemaal zelf maak en Daaleman maakt ze wel helemaal zelf.
Qua service zit ik denk ik goed in deze regio. Er hebben hier vrij veel mensen een Hulsebos zadel, in een naburig dorp rijdt zelfs iemand die door Hulsebos wordt gesponsored. Dus als wij iemand nodig hebben om op te vullen ofzo dan zijn ze hier altijd vrij snel.

Maar Daaleman is zeker een goed zadel. daar hoor ik eigenlijk alleen maar goede dingen over en kennissen van me hebben daar heel voordelig hun oude zadel ingeruild.
Als ik jou was zou ik gewoon bij beide gaan proefzitten, het is immers nogal een uitgave, ik wil er liefst wel 10 jaar meedoen (een oud-instructrice van me heeft haar een Hulsebos van 5 jaar oud die er ook nog super uit ziet dus hopelijk halen we dat want als ik sommige verhalen hier lees wordt ik niet zo positief).

Nog even een foto van hoe het zadel er gisteren uitzag:
Afbeelding
Afbeelding

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-02 09:37

Ik zelf vind de service van hulsebos vreselijk slecht ik kom er ook niet meer zoals Ilindra en obsession.
Maar dat zijn allemaal met zaken buitend e zadels om.
2 stalgenootjes van mij hebben beiden zadels en hoofdstellen van hulsebos en zijn er helemaal mee in de wolken vinden het echt geweldig etcetcetc

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-02 10:54

Is toch eigenlijk bizar dat je bij moet betalen om een betere kwaliteit leer te krijgen?! Dat zou standaard moeten zijn!

ItsMe

Berichten: 785
Geregistreerd: 14-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-02 20:29

Wij hebben hier 2 dressuurzadels van Hulsebos en ik vind ze heerlijk zitten. Houdt er wel rekening mee dat ze nog gemaakt moeten worden en je dus te maken hebt met een levertijd.
Verder hebben we hier ook nog een zadel van daaleman liggen, maar dat word niet meer gebruikt en is een veelzijdigheidszadel, wat je niet echt kunt vergelijken.
Maar ik vind (vond, was jaar of 5 geleden) ze bij daaleman erg klant-onvriendelijk, ze wouden nou niet echt meewerken ofzo. Dus als ik nog weer een zadel moet hebben ga ik weer naar hulsebos.

Kendra

Berichten: 8730
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-02 22:11

Citaat:
............gaan proefzitten, het is immers nogal een uitgave, ik wil er liefst wel 10 jaar meedoen (een oud-instructrice van me heeft haar een Hulsebos van 5 jaar oud die er ook nog super uit ziet dus hopelijk halen we dat want als ik sommige verhalen hier lees wordt ik niet zo positief.


Ik vind 10 jaar te kort.......mijn Daaleman is nu 10 en moet een nieuwe zitting, maar dan ga ik gewoon op naar de volgende 10 jaar! En iedere dag rijden hoor, in regen en zonneschijn, in het stof en in de modder.......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-02 08:16

Kendra schreef:
Citaat:
............gaan proefzitten, het is immers nogal een uitgave, ik wil er liefst wel 10 jaar meedoen (een oud-instructrice van me heeft haar een Hulsebos van 5 jaar oud die er ook nog super uit ziet dus hopelijk halen we dat want als ik sommige verhalen hier lees wordt ik niet zo positief.


Ik vind 10 jaar te kort.......mijn Daaleman is nu 10 en moet een nieuwe zitting, maar dan ga ik gewoon op naar de volgende 10 jaar! En iedere dag rijden hoor, in regen en zonneschijn, in het stof en in de modder.......


Ik hoop er ook wel langer mee te doen. 20 jaar maar ik durf me daar niet op vast te pinnen, dan valt het zo tegen als je zadel toch eeerder echt op is. En ik cross er ook mee door de modder, zand en regen. Maar ik maak wel 1 keer maand minimaal mijn zadel schoon. Dat deed ik met onze oude Kieffer ook en die zag er na 7 jaar ook nog super uit (maar paste niet fijn op Pablo en mijn kontje zat er niet fijn in).

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-02 17:40

Nou, Ik ben eruit................
Het wordt een Daaleman !
Heb zojuist gebeld, en de levertijd gaat vanaf vandaag in.
dwz: binnen 6 weken heb ik mijn zadel.
hij maakt dus binnen 3 weken een afspraak en dan heeft hij nog
3 weken om het zadel te maken. Ik ben zeer benieuwd.


Jullie allemaal bedankt voor de antwoorden en de informatie !!
Super !

Uiteraard laat ik jullie weten hoe mijn zadel zit !!

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-02 23:53

Gefeliciteerd! Ik hoop dat je veel plezier van je zadel zult hebben!