ook last van??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
blondiedaan

Berichten: 282
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Hendrik-Ido-Ambacht

ook last van??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-08-02 13:04

hoi,

ik rijd nu al 6 jaar en al 5,5 jaar wedstrijden.
ik zelf dacht altijd wel dat ik een rechte houding had,niet zoals het helemaal hoort maar dacht dat het wel goed was.toen had ik wedstrijd en werd gefilmd en zag het die avond op de video!!
ik schrok me kapot!!die houding van! Frusty
ik had een bolle rug en me schouders naar voor...je zal dan wel denken:je instructeur moet dat toch zien??maar dat zei ze ook wel vaak maar ik reed toen nog op een manegepony en had 1 keer in de week les.(reed wel vaker maar dan geen les)
niet dat dat wat uitmaakt ofzo....toen een paar maanden later werd ik weer gefilmd en toen zag het er al een stuk beter uit! Knipoog
afgelopen mei werd ik ook gefilmd maar toen op een andere pony waar ik nu KNHS wedstrijden op rijd en toen was ik ook wel weer een beetje geschrokken want ik had me schouders er naar voor...maar dus wat ik hier mee zeggen wou: ik let er altijd op maar tijdens een proef moet ik op zoveel dingen letten en dan vergeet ik me houding!! .
op me protecol heb ik altijd een 6 en heel soms een 7 voor me houding,valt het dan toch mee?ook last van??

groetjes daniella

hier zie je wat foto's van die dag dat ik gefilmd was,dat was in 2-de pinksterdag 2002 concours in heerjansdam

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

hier zie je een fot an die dag dat ik gefilmd was

19 juli Kreta!!!!


phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-02 13:08

hihi ja jezelf terug zien is toch niet altijd het leukste om te doen, maar wel heel leerzaam.

PHOENIX

"We do not inherit the Earth from our Ancestors, we borrow it from our Children."

Margreet

Berichten: 18324
Geregistreerd: 24-08-01

Re: ook last van??

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-02 13:11

blondiedaan schreef:
ik rijd nu al 6 jaar en al 5,5 jaar wedstrijden.

Al? Maak daar maar pas van!

Nulla tenaci invia est via

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-02 13:16

Je houding is gewoon aangewend, je zult daar zelf constant op moeten letten. Als jij er 1 keer in de week in de les op gewezen word en de rest van de week daar zelf niet op let, schiet je dus niks op!

Ik rijd PAS 10 jaar en mijn houding is ook echt niet perfect, maar wat is de perfecte houding? Ik vind Anky dr houding ook niet altijd perfect...

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-02 13:25

Ik zit meestal rechtop, maar soms heb ik de neiging toch iets naar voren te kukelen. Tja, gewoon erop letten.

Ik vind dat je trouwens op die foto's niet superveel naar voren hangt ofzo. Je zou je schouders iets meer naar achteren mogen hebben (dan zit je dus wat rechter) maar ik heb het wel eens veel belabberder gezien.

blondiedaan

Berichten: 282
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Hendrik-Ido-Ambacht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-08-02 16:32

ik zit met rijden altijd op me houding te letten,maar zoals ik al zei:tijdens een proef moet je op zoveel dingen letten en dan vergeet ik het nog al eens!
en ja net wat je zegt MARGREET,6 jaar rijden is misschien ook nog wel kort!
en op de foto's valt het ook nog wel mee.

GROETJES daniella

19 juli Kreta!!!!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131955
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-02 20:14

Ik rijd ook pas 25 jaar Knipoog , en zit ook zeker niet perfect.
Zo is het nu eenmaal met paardrijden: je bent er nooit, en leert elke dag nog bij.
Gewoon blijven oefenen en er op blijven letten dus, dan komt het allemaal wel goed.
Lichtpuntje: het ziet er niet verschrikkelijk uit Haha!

blondiedaan

Berichten: 282
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Hendrik-Ido-Ambacht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-08-02 22:16

Lichtpuntje: het ziet er niet verschrikkelijk uit Haha![/quote]

ohw hihi nou badankt!!! Haha!

19 juli Kreta!!!!

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-02 22:29

Ik zat altijd voorover, en met bokken lag ik er duz natuurlijk steeds naast Knipoog Ik rijd western en er werd niks van gezegt. Ik zit nu bij 'n andere manege en die instructrice hielp me steed herinneren, ik heb nu ook 't idee dat ik rechter zit en denk er ook vaker aan. Maar ik wil ook eens gefilmd worden, daar leer ik volgens mij veel van Knipoog
Het is altijd makkelijk over 'n ander zeggen wat ie fout doet, maar van jezelf zie je het letterlijk en figuuelrijk meestal niet Knipoog

It never eats, it never sleeps, it never stops...

pmarena

Berichten: 48039
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-02 00:54

Het ziet er best netjes uit hoor !
Ook erg prettig om een lekker vlotte Haflinger te zien , niet zo'n slofmonster... Lachen

Is niet geweldig nee om jezelf te zien rijden , je schrikt dan best wel van sommige dingen en bent weer verbaasd over andere dingen die juist heel erg netjes gaan waarvan je dacht dat het niet goed was...

Heel leerzaam dus !
Als je er maar wat mee doet.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: herous en 69 bezoekers