Hoe weet je welke paardensport bij je past........

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 14:13

Ik heb altijd dressuur leuker gevonden.. Ik heb dan ook dressuurwedstrijden gereden op L2 niveau en maar een keer in mijn leven voor de gein een springwedstrijdje van onze stal meegedaan, ik ben toen ook eerste geworden maar ik had dan ook de beste pony daarvoor.. Springen doe ik van tijd tot tijd voor de lol en omdat het goed is voor de afwisseling van je paard. Nu met mijn eigen paard ben ik van plan vooral dressuur te doen, en iemand anders de eerste paar keer te laten springen (ik heb een ongeluk gehad tijdens springen en heb daardoor een beetje angst, het lijkt me dan ook niet goed voor hem als er een angsthaas op zijn rug zit als ik de eerste keer spring) Ik heb me altijd aangetrokken gevoeld tot de dressuur en wil binnenkort ook wat westernlessen gaan nemen.. Ik denk dat de richting die je kiest ook erg afhankelijk is van je karakter.. En anders.. probeer alles gewoon een beetje, desnoods op een laag pitje, gewoon even proeven.. Van daaruit merk je vanuit je zelf wel wat jou het beste ligt..

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 17:29

voorlopig wordt het rijden op z'n eigen knollie nog niets(hij is nog te jong),maar als hij 3 is wil ik eerst 1 jaar dressuur en daarna 1 jaar dressuur en springen en af en toe een buitenrit,maar daarna denk ik dat ik over stap op endurance. Lekker lange ritten maken en vooral een nieuwe omgeving zien.