In de wei op heetst van de dag?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-02 18:42

Ik merk niet veel dat Isolda last heeft van de warmte. Zij staat dus de hele dag buiten. Zonder schaduw.
Wel met onbeperkt water, dat vind ik belangrijk.


Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-02 19:11

mijn pony's staan ook heel de dag buiten.. spuit ze wel allebei in met vliegenspray

Wie steeds achter de kudde aanloopt, sjouwt altijd door de stront

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-02 21:09

die van mij staan nu dus s'nachts buiten en overdag op stal.
vanwege de warmte maar nog veel meer vanwege de blinde muggen.
dat is dit jaar wel heeeeeeeel erg. zelfs ik kan niet buiten lopen anders word ik aangevallen door die krengen. Boos!
maar goed ze gaan dus tegen 10 uur s'avonds naar buiten met vliegenfrontriem. en s'morgens tussen 7.30 uur en 9 uur gaan ze op stal. dat 7.30 uur is alleen diegene die ik ga rijden. de rest die niet gereden wordt mag om 9 uur op stal. en dan staan ze ook al te trappelen van ongeduld en de vliegen.

Te koop: Air One Inhalator. Voor meer info PB.

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-02 21:17

Nicole kan zelf weten of ze buiten staat, maar overdags komt ze haar stal niet uit met dit weer. Dan wordt ze aangevallen door hordes dazen. Echt verschrikkelijk. De paarden zweten ook verschrikkelijk! 's Nachts staat ze dus buiten.

guidolover

Berichten: 1642
Geregistreerd: 26-09-01
Woonplaats: St. Maartensdijk (zeeland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-02 21:19

guido staat met mooi weer zoals de laatste dagen dag en nacht buiten. zijn wei is altijd in de schaduw. alleen 's avonds laat en 's ochtends vroeg niet. in zijn stal is het veel warmer dus laat ik hem maar lekker in de wei!

Guido is mijn Black Beauty...!!

**ik heb weer foto's in mn profiel**

Aurora

Berichten: 523
Geregistreerd: 11-10-01
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-02 21:21

sóchtends heeel vroeg op het land..12.00 eraf en kleddernat afspuiten, op stal een uur in de schaduw....en dan weer terug...omdat hij dat zelf wil, wel met iedere dag grote ton fris helder water...
giga veel veerust en ant fly stick en vliegennetje.

Ik weet alleen dat ik niets weet.
Socrates

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-02 22:32

Nu staan ze overdag binnen.
S'avonds om een uur of 8 gaan ze naar buiten tot de pensionhouder naar bed gaat.
Overdag gaat hier niet.
er zitten te veel dazen en 1 van Kawa's maatjes heeft er heel erg last van en gaat ook als een dolle rennen.
En met deze hitte ben ik ook blij dat ze binnen staan, de rest van het jaar maar weer meer naar buiten Haha!
En zelf staan ze geloof ik ook graag binnen, want ze komen nog steeds vrijwillig.

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-02 22:36

Ivanka staat ook de hele dag buiten en ze heeft het zo wel naar haar zin, ondanks de horzels (waar ze nu niet veel last van heeft, eerst juist wel). Ze heeft een schaduwplek in de wei èn een schuilstal. Dus ze mag zelf kiezen of ze naar binnen gaat of lekker buiten blijft... Lachen

Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-02 22:37

Die van mij staan ook overdag buiten... Ik spuit ze allebij minstens 1x perdag helemaal af!

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-02 22:44

die van mij gaat s'ochtends vroeg de wei in, tegen de middag weer op stal, en tegen de avond de wei weer op, en na elven weer in de stal.
in de stal is het aardig koel en er blijft een deur open staan.
we hebben ook zo'n ventilator, maar dan moeten alle deuren dicht, maargoed, dan komt er dus lucht binnen, maar dat zal ook allemaal wel warm lucht zijn dus dat zal niet veel helpen, smiddags is het gewoon het beste binnen te vertoeven.

als ze nou buiten kon blijven staan snachts, dan was ze snacht ook buiten gebleven en alleen smiddags op stal.

afspuiten heb ik zaterdag gedaan (nouja, totale paard gewassen), daarna niet weer.
vandaag had ze wel wat haren anders staan, maar echt zweten van de warmte heb ik nog niet meegemaakt in de wei, tijdens de warme dagen heb ik nog niet gereden.

leoni

Berichten: 737
Geregistreerd: 27-12-01
Woonplaats: Mijdrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-02 22:49

de paarden wan mijn vriendin gaan de hele dag en nacht de wei in nou 1 paard allen s'morgens en s'midags en de ander dag en nacht xx

profiel vernieuwt!! 24-08-06 Goh ben jij ook weer eens online? JA!!!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-02 23:08

Hier in de polder hebben we altijd wel wat wind...
onbeperkt water en ze staan gewoon buiten.
Als het lukt dan spons ik hem even lekker af, maar hij heeft niet echt veel problemen met deze warmte, enige duidelijke verschil is dat hij na het nat gemaakt zijn niet gaat rollen.

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Suzan

Berichten: 1583
Geregistreerd: 23-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-02 23:30

Citaat:
Citaat:
De hele dag in de brandende zon, zonder beschutting. Wel een sloot erlangs, dus onbeperkt drinken.
Twee weilanden verderop staat wel een boom, maar die paarden gaan er dus nooit onder staan... Stomme beesten eigenlijk he

Dat was mij ook al opgevallen. Ik reed zondag langs een aantal weilanden met paarden erin, en de meeste paarden stonden in de volle zon i.p.v. de schaduw, als die aanwezig was. Verward

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-02 23:34

Hele dag op de wei, met stal waar ze in kunnen. En dat doen ze ook, dus ik maak me niet druk

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-07-02 23:46

Nou, mijn hengst zoekt de schaduw van die twee bomen dus wel op. Haha!
Mijn stallen zijn lekker koel en de paarden gaan rond een uur of 4 weer naar buiten, tot 22.30.
Mijn ruin wordt ook gek van de dazen, maar vliegendekens krijgt Houdini altijd af, dan hangt zo'n deken als een soort slab voor hem. Ik spuit hem dus regelmatig opnieuw in met veerust. Anders loopt hij als een dolle heen en weer te crossen, gaat erg zweten, waardoor er alleen maar meer dazen op af komen. Hij is ook nog eens allergisch: vorig jaar moest de veearts komen, omdat zijn buik op een omgekeerde poffertjespan leek en hij ook heel opgezette benen kreeg....

Groetjes Suzanne

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 09:09

Mijn paarden staan met deze hitte van 's morgens 6 tot ongeveer 12:30 buiten en dan staan ze weer binnen tot 17:00. Daarna staan ze tot 23:30 buiten. Op het heetst van de dag staan ze in de koele stal. Mijn merrie staat we de hele dag buiten maar haar box grenst dus aan haar wei. Zij loopt 's morgens buiten en wanneer het echt warm wordt verdwijnt ze ook voor een paar uurtjes in haar stal.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 09:37

Bij ons is de stal nog heter dan buiten, en omdat we in de polder zitten is er altijd wel een beetje wind en er zijn niet veel dazen, wel veel vliegen. Ze staan dus ook in die hitte overdag buiten maar hebben een pomp waar ze water kunnen drinken, of emmers water. Helaas is er geen schaduw in het weiland.

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Deetje
Berichten: 246
Geregistreerd: 10-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 12:30

Suzanne je doet het heel goed. Haal ze op het heets van de dag van de warme wei en zet ze even in een een koele stal.
Denk aan wat je zelf het prettigste zou vinden en doe dat ook voor je paarden. Denk logisch en je komt een heel eind.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: boemel, IASCrawler, MaanNaam, Peggylee en 83 bezoekers