Harde buitenbak

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Harde buitenbak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-07-02 22:16

Ik heb nu misschien een andere stal gevonden, maar als ik naar die stal ga, wil ik er zeker van zijn dat het ECHT wat is, en dat ik daar lang kan blijven.

behalve de hoge prijs twijfel ik een beetje over de buitenbak.

Hij is maanden niet gebruikt, en nu behoorlijk hard! Hoe zal dit zich gaan ontwikkele als ie weer dagelijks gebruikt wordt??? er zit 'gewoon' zand in, en een 'amateurs drainaige systeem' onder, ik bedoel, zelf aangelegd, met pijpen, niet een door erkend bedrijf.
Valt er iets te zeggen over hoe de bak zich gaat ontwikkelen, of is dit zodanig afhankelijk van de bak dat er niks over te zeggen is???

Ben benieuwd!

Tiko is BOKTTINKER 2003!!


Homiafortuna

Berichten: 1983
Geregistreerd: 27-07-02
Woonplaats: Langelille

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-02 08:41

Heb je er al met de eigenaar van de bak over gesproken. Of er wat aan te doen is. Praat anders met ruiters die al in die bak rijden. Zij kunnen je er vast wel meer over vertellen.
Je kunt de bak ook lostrekken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-02 09:31

Ik weet niet hoeveel je moet betalen, maar een hoge prijs is persoonlijk. Als de bak voor je heel erg belangrijk is, bv geen andere uitrijmogelijkheden, telt dit natuurlijk ook zwaar mee voor een stalling.

Als de mensen daar weinig van de bak gebruik maken en alleen hun paarden erin laten loslopen, de bak bijna nooit wordt getrokken, kun je het dan nog wel als rijbak zien?

Ik ken stallingen waar veel recreatieruiters staan, die komen wel regelmatig maar rijden niet regelmatig. Als de paarden dagelijks buiten komen is dat vaak al genoeg. Rijden wat rondjes en de kwaliteit van de bak is niet zo belangrijk. Als er geen rijvereniging op korte afstand is met goede bakken of bossen, dan zou ik het niet doen.

Wordt je paard keigoed verzorgd maar is er geen plezierige mogelijkheid tot rijden, wordt dit toch een ergenis. Spreek uit ervaring en vanwege die reden ben ik op zo'n plek weggegaan. Dit houdt dan wel in, weer een wisseling van stalling voor je paard.

Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-02 22:15

Er zijn opzich prima uitrijmogelijheden (type: weg oversteken, en je zit in het bos) maar de dichtsbijzijnde rijvereniging zit op een klein halfuurtje stappen, dus niet dagelijks te doen ivm school.

De bak is nu ongeveer 3 mnd helemaal niet gebruikt, ook niet voor losgooien ofzo, maar volgens de eigenaresse was de bak, als hij regelmatig gereden werd, goed. Maarja...goed is een relatief begrip, en evt. zelfs verkoop (cq verhuur) praatje.....
Bak kan evt. als ik wil, en het lukt wat te regelen getrokken worden, maar pas na de beslissing, dus, als het dan tegenvalt, pech.......

Maar is het wel goed mogelijk dat de bak, nu vrij hard, zich door regelmatig gebruik erg goed en fijn rijbaar maakt???

Tiko is BOKTTINKER 2003!!

leoni

Berichten: 737
Geregistreerd: 27-12-01
Woonplaats: Mijdrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 07:18

je kan vragen of ze mini hout snipper kunnen in doen rijd heerlijk!
gr: leoni

profiel vernieuwt!! 24-08-06 Goh ben jij ook weer eens online? JA!!!

Elmo_Oud

Berichten: 10
Geregistreerd: 27-07-02
Woonplaats: bergeyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 08:35

ik denkd at dat wel goed komt....het is zand hoor, ik rijd gewoon op land, dat is altijd altijd hard, maar het rijd gewoon, net als op wedstrijd! ik zou er niet zo'n groot probleem van maken, anders ff vragen of ze hem los willen maken met de trekker.... volgens mij als je eenmaal vaaak rijd laat dat zand van zelf wel los!

this is the song.. lala lalaaa the elmooooo songggg...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 09:24

Mijn ervaring is dat er wel verschil zit in het soort zand dat wordt gebruikt. Wordt de bak ook gesproeit in de zomer? De bak kan dan ook heel zwaar worden en meters hoge stofwolken.

Praat met de ruiters aldaar en beoordeel in hoeverre zij van de bak gebruik maken. Zijn het wedstrijdruiters? Die weten wel hoe fijn de bak is.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Frummel01, Lynn_Nikita, Myrthe1, Ymediem en 27 bezoekers