zadels

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Formule
Berichten: 106
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: 't Harde

zadels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-07-02 12:50

he wat voor zadel hebben jullie en hebben jullie duure of goedkopen enz. ik weet nog niet echt wat voor zadel ik ga kopen wil je fff info geven!!!!!!.

ooit zal ik mijn eigen paard krijgen


muurbloempje

Berichten: 85
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-02 14:58

koop een passend zadel en dat jij lekker vind zitten zelf heb ik een kn echt een heer zadel
Sigaar
Laatst bijgewerkt door muurbloempje op 17-07-02 12:12, in het totaal 1 keer bewerkt

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-02 15:28

jah een passend zadel jah, maar ik vind het bij een nieuw zadel moeilijk te beoordelen of het lekker zit is nog zo stug, de eerste 2 weken met mijn nieuwe zadel kon ik nie fatsoenelijk rijden hoor duzze, ik zou zeggen vraag en verschillende mensen of je een keer op hun zadel mag zitten en kijk hoe het zit, verder vind ik de kieffer wien heel erg lekker zitten, county, ainsley en een hulsebosh deze zijn allemaal met een erg diepe zit, maar dit zijn dressuur zadels weet niet wat je zoekt duzze,van de springzadels vind ik een prestige zadel en een stubben fijn deze zijn erg plat vind ik wel een voordeel voor springen, veelzijdig een kiefer met nadruk op springen is daarvan een heel fij zadel heb ik voorheen gehad je had er een hele vaste zit in.

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-02 15:42

Wij hebben een wintec(vraag me niet welke Haha!)vind ik een lekker zadel maar past jammer genoeg niet op Marilyn

Een gewoon zadel(kweet niet wat voor merk)kan er meedoor

Een renzadeltje voor monté koerse(rij ik niet mee Haha!)

En een westernzadel vind ik een lekker zadeltje zit je lekker in....ze kan raar doen wat je wil maar je blijft zitte Lachen alleen het drijven is een beetje het probleem...en hijs erg stug

het ligt er ook aan wat je er mee wil doen he...en wat je zelf lekker vind zitten en hoeveel je ervoor wil uitgeven

22 Januari verwachten we ons kleintje

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-02 17:15

we hebben een kieffer en een BR zitten super lekker Lovers maar de vraag is gewoon past het zadel op je paard en zit het lekker! sucses!

Valentina 26 jarige welsh k (valk) merrie gestopt in de sport (M dressuur tussen de paarden) nu lekker veel op de wei met vriendjes, nog lekker in beweging met rijden en longe en heerlijk naar het strand, top!

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-02 17:16

dressuur, spring veelzijdigheid ?

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-02 19:31

Ik kocht begin afgelopen winter een paard, en moest er een ander zadel voor kopen.
Ik heb een grote ruitershop opgebeld, die ook langs zouden komen om te passen bij je paard, en gezegd wat voor paard ik ongeveer heb, en dat ik een Wintec 2000 veelzijdigheid wilde.
De man man kwam langs met verschillende Wintec zadels, en ik kon er een stukje mee rijden om uit te proberen, zat echt heerlijk. Cool

Wintec is kunststof, geen echt leer dus blijft minder lang goed dan een gewoon zadel, maar wel lang hoor, en het zit super!
Zelf zocht ik een zadel die aan de voorkant uitgesneden was, omdat mijn paard een hoge schoft heeft, dus ik was wel blij met de Wintec! Lachen

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-02 20:15

Ik rijd op een Daaleman van meer dan 15 jaar oud. Is niet bijzonder veel gebruikt, dus in hele goeie staat. Nadat ik eelt had gekweekt op mn kont vond ik m heerlijk zitten Haha!

Some people look for a beautiful place, others make a place beautiful

Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-02 21:54

Ik heb nu (nog 1 dag!!!) een veelzijdigheids zadel van Hubertus, beviel opzich prima...
Nu Tiko ontzettend veranderd is qua omvang en spieren past hij helaas niet meer, en morgen krijg (nouja, koop) ik een kunstof zadel, van Thorowgood. Vriendin op stal heeft er ook een, de luxere versie, en haar bevalt het prima, ik heb proef gereden beviel super!

Tiko is BOKTTINKER 2003!!

Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-02 22:07

wintec 2000..
Kun je verschillende bomen in zetten.
Lekker licht kunstof zadeltje is dat Haha!

Belker

Berichten: 15294
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-02 09:24

Ik heb leren merkzadels en een wintec voor het inrijden. De zadels moeten passen en goed zitten. Wintec heb ik de minste steun maar het past op bijna elk beest. Prijs/kwaliteit is goed van Wintec en als je hem ooit inruilt is hij ook nog veel geld waard.

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-02 10:16

een orthoflex en een Malibaud

Niets zo charmant als een paard in her land.

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-02 11:01

Ik heb onlangs een Stubben Scandica Dressage gekocht, het zit werkelijk heerlijk Haha! (de zit, wrongen en zadelrokjes zijn van elandleer dus echt heel zacht!)
Het is alleen een zadel waar je voorzichtig mee om moet gaan want er komen snel krassen op het zachte leer, maar voor de rest: Toppie zadel Haha!
Afbeelding

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-02 11:20

Ik heb een Hulsebosch zadel en dan een Voor een haflinger zit heerlijk en past precies! Ik weet niet wat ik er voor gegeven heb heb hem gekregen bij de pony is nog wel heel erg nieuw!

Raja

Berichten: 7160
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-02 13:20

Ik heb een Stubben Toltzadel.
Is helaas nog niet in nederland verkrijgbaar maar het zit heerlijk!!!
Het lijkt wel of je aan het leer wordt vast gezogen... Echt geweldig!
Het is een soort mengeling tussen een tolt- en een dressuurzadel... Precies wat ik zocht.
Was alleen niet goedkoop maarja...

*\o/* Va Bene's Roy L2 + 2 *\o/*



SF STABLES: MIJN ERVARING!! LEES DIT!!![/size]

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-02 19:40

NOg eenWintec. Dit keer de Wintec Pro dressuurzadel. Bevalt echt prima! Door de equisuede wordt je gewoon aan het zadel geplakt. Heb vandaag weer 6 uur ermee gereden! En niks geen zere kont!!!

Klijn

Berichten: 5566
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Schaijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-02 19:50

Ik wou eerst ook een wintec maar die paste niet op Arie dus dan houd het op. Toen een zadel gedaan die wel goed zat en waar ik ook nog eens goed in zat. Een JC zadel geloof ik, sommige zeggen dat, dat niet z'n goede zadels zijn maar ik vind hem heel fijn en ben er erg tevreden over. Maar dat zal ook wel weer aan je paard liggen,hoe het zadel erop licht en aan jou hoe jij erop zit en hoe je het zadel verzorgd. Maar ik ben er dus tevreden over. Mijn zit is bij dit zadel ook stukken vooruit gegaan, mijn benen liggen nu (behoorlijk) stil en ik kan ook normaal doorzitten. Dat kon ik bij mijn oude zadel niet.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: joyce83 en 136 bezoekers