Verspillen jullie paarden ook zoveel voer ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pmarena

Berichten: 48066
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Verspillen jullie paarden ook zoveel voer ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-02 21:58

Marena is absoluut niet fel op haar voer ,
komt rustig aanwandelen , neemt eens een hapje of 2 Vork en gaat lekker om zich heen staan kijken of wat anders doen.

Even later nog maar 'ns een hapje halen , en al kauwend omkijken ,
aan alle kanten korrels biks uit haar mond vallend die ze nooit meer terugvindt...

Elk paard dat ik ken haalt z'n neus pas weer uit z'n voerbak als 'ie leeg is ,
is de mijne dan zo bijzonder Haha! ?

Ze vindt het lekker maar geeft er niks om.
Laat haar voerbakje rustig door de kraaien leegeten in de wei , ze kijkt wel wat er overblijft als ze weer toe is een een hapje Schijnheilig ...

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-02 22:16

Bij mijn dames gaat alles op tot het laatste kruimeltje. De nieuwe merrie heeft voernijd en de ander is gewoon een ongelofelijke vreetzak, dus ze doen nu wedstrijdjes wie er het eerste de voerbak leeg heeft, meestal Saffy, want Zio krijgt 3x zo veel Haha! . Het enige voer waar ze ongelofelijk mee knoeien is slobber. Dat vindt ik echt overal. Op de spijlen van de box, op de vloer, op de oren Verward , in de staart en zelfs het veulentje van Zio zit nu regelmatig onder de slobber. Dacht ik eerst dat alleen Zio zo'n ramp was met slobber, blijk ik er nog zo'n smeerlap te hebben gekocht Haha! .

pmarena

Berichten: 48066
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-02 22:23

Haha , agossie heel dat veulen onder de smurrie Haha! ...

Meeste paarden zijn van die stofzuigers die alles op moeten maken en liefst zo snel mogelijk , Marena neemt niet eens de moeite om haar teiltje met zemelen uit te likken die ze op een warme dag na het rijden krijgt.
En ze vindt het toch echt wel lekker !

Ze geeft er gewoon niet zoveel om..

Erg veel krijgt ze ook niet , zo'n 1,5 kilo biks per dag verdeeld over 2 keer.
Heeft ze dus zo op als ze er even voor gaat staan.

Dat ze zelfs pikt dat die kraaien met z'n zessen tegelijk op haar teiltje zitten te schransen ...Tssss Haha!

Apart dier hoor , wel lief eigenlijk , beter dan die gasten met voernijd Knipoog
maar wel een BEETJE vreemd Lachen

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-02 22:52

De mijne is dol op zn voer maar wil ondertussen alles zien, maar eet wel door maar de helft gooit hij op de grond.
Ze zeggen wel eens dat een paard op zn baasje gaat lijken...

Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-02 23:01

NAvy verspilt ook veel voer, maar omdat ze bijt naar andere paarden tijdens het eten, waarbij ze dus heel veel brok uit haar mond laat vallen.

SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-02 23:15

Hoi!

Kan het misschien zijn dat ze last heeft van haar tanden, dat ze haken heeft?
Dan knoeien ze nml ook heel erg met eten.

Groetjes
Janneke

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23417
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-02 23:29

Polly heeft ook totaal geen haast, we halen haar altijd maar uit de wei en intussen mesten we, als we klaar zijn is madam meestal ook net klaar

co2

Berichten: 4856
Geregistreerd: 09-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-02 23:37

Kyra kijtk ook altijd op als ze eet. dat komt omdat ze altijd alles wilt zien Haha!
Helaas "kwijlt" ze best wel erg dus steeds als ze op kijkt valt de heflt uit haar mond op de grond. Zodra haar voerbak leeg is ga ze haar hele stal af om te kijken of ze ook maar 1 korrel heeft laten liggen. Meestal is ze dan ook ruim 30 min aan het eten.

Maar van een paard dat af en toe eens een hapje neemt heb ik nog nooit van gehoord..wel apart....Lachen

ponymeid1
Berichten: 11472
Geregistreerd: 16-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-02 09:04

Komt me allemaal bekend voor, mijn verzorgpaardjes, als we die s avonds uit de wei halen rennen ze op ons af... Maar s middags dus absoluut niet, dan attackt ie nog wel eens. En omdat ze zo snel willen eten vliegt alles door stal, en de ene bijt dan ook nog om zich heen, en bokken, dus ga maar na hoe de voerbak (+ drinkbak ernaast vol brok) er dan uitziet...

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-02 09:09

Omar kickt ook totaal niet op eten, alleen op riet Verward Haha!. Hij laat rustig wat staan.
Hij laat rustig een ander paard (wat lager in rang staat) mee-eten. Ik moet er zelf echt bijblijven om de anderen weg te houden. Omar krijgt ook echt niet veel, hij krijg 3 kwart als ik gereden heb, anders niks (hij staat wel dag en nacht op de wei).
Maar het biks wat er nog ligt wordt wel verorbert door onze levende kliko.... shet charley

abby
Berichten: 1664
Geregistreerd: 31-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-02 09:18

levende Kliko Vork ahhh...

Meagan eet heel rustig en alles tot het laatste kruimeltje op. Ze laat niets vallen en als het gebeurt, dan zoekt ze net zo lang tot ze het weer heeft gevonden. Ook met slobber (wat ze niet heel vaak krijgt) is ze heel rustig en gelukkig knoeit ze ook niet alles onder.
Wel staat ze als ik met haar eten aan kom lopen al helemaal te kauwen en te likken met haar tong Vingers aflikken , maar ze wacht netjes tot ik het in haar voerbak heb gedaan en gaat dan lekker eten. Vork
Laatst bijgewerkt door abby op 11-07-02 10:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-02 09:30

Mijn paard eet ook heel rustig. Ze vindt hooi veel interessanter dan brok. Soms eet ze vrij snel haar bak leeg, soms zit er uren later nog wat in (wel vies met die vliegen). Ze neemt eens een paar happen brok (heel bedachtzaam) en dan stopt ze haar neus weer in het hooi. Maar ook met een bergje hooi kan ze uren doen. De rest van de tijd staat ze met wat sprieten hooi in haar mondhoeken met haar oortjes naar voren wat om zich heen te kijken. Zo is ze buiten ook ...

Het wordt wat anders als er slobber in het spel is. Daar gaat d'r neus in en die komt er niet meer uit voordat het op is. Ze demonstreert dan ook heel aardig waarom het goedje "slobber" heet Haha! . Ze staat me toch vies te doen met dat spul! En ze heeft een hele grote bles, dus je kunt wel nagaan hoe die er dan uit ziet Tong uitsteken !

Overigens wel een goede opmerking, van die tanden. Ik heb daar ook wel eens aan gedacht. De tandarts is toen ook geweest, maar er was niks mis met haar gebit ... gewoon een kieskeurige eter, denk ik ...

Mer1980

Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-02 10:42

Jenna schreef:
Hoi!

Kan het misschien zijn dat ze last heeft van haar tanden, dat ze haken heeft?
Dan knoeien ze nml ook heel erg met eten.

Groetjes
Janneke


Ja daar dacht ik ook al aan. Mijn paard at ook al een tijdje zo, maar na een bezoekje aan de tandarts werd het al veel beter.

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-02 10:57

Mijn pony knoeit ook heel erg, soms smakt ze ook echt!! Of ze gaat met haar neus heel erg wild door de voerbak en dan vliegt de biks je echt om je oren.. Ze krijgt wel gauw haken maar daar voor komt de tandarts ook regelmatig. Maar ook als de tandarts net is geweest knoeit ze nog zo.. ik weet niet hoe het komt! (gewoon een vies varkentje)

pmarena

Berichten: 48066
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-02 12:22

Haar gebit is netjes bijgehouden , als ze aan het eten is en wat interessants hoort kijkt ze om en vergeet bijna dat ze aan het eten is ,
net als kleine kinderen wel eens hebben Haha!

Het interesseert haar gewoon niet zoveel , voernijd ?
Wasda ?

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-02 12:27

Lodewijk doet dat ook hoor met regelmaat laat hij wat staan om 10 min later weer verder te eten of hij neemt een hap draait zich om om over de bovendeur te kijken tot uit de hap weg heeft gewerkt en draait dan terug voor de volgende hap etc.etc.