horsemanship spullen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

horsemanship spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-02 15:29

Is dit nou pure geld klopperij of ben ik maf?
Touw halstertjes, leren bitjes, vage optomingen, etc etc.
Ik vind horsemanship erg intressant, tot een bepaalde hoogte. Als je GOED met horsemanship bezig bent, heb je al die dingen toch niet nodig?
Leadrope... Hmmz, een longeerlijn met een duur woord dus, of gewoon een lang touw, wat je overal kan halen, maar nu heet het leadrope, en betaal je 2x zoveel.
Het wordt allemaal een beetje heel erg commercieel gemaakt, jammer


phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-02 15:45

tuurlijk moet je ook gewoon zelf maken. maar goed gewone paarden spullen zijn ook knijterduur.

PHOENIX

"We do not inherit the Earth from our Ancestors, we borrow it from our Children."

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-02 15:52

Een leadrope is wel degelijk heel anders dan een longeerlijn of een lang touw. Het is veel zwaarder waardoor het beter in de hand ligt en andere bewegingen veroorzaakt.
Ja geldklopperij...in zekere zin wel. De touwhalsters bijvoorbeeld vind ik ontiegelijk duur, hier in de buurt kun je ze goedkoper halen.
Bij een westernwinkeltje waar we ook eens een boktrit hebben gehad.
www.saddleup.nl Die mensen maken de halsters zelf.
Je moet gewoon kijken wat je echt nodig bent.

Ineke2

Berichten: 33042
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-02 16:07

Als je er geduld voor hebt kun je een touwhalster ook zelf maken. Een leadrope is zeker wel anders dan een longeerlijn o.i.d. doordat het zwaarder is kun je er preciezere hulpen mee geven. Als jij stopt met het bewegen van het touw (=druk geven) dan hangt het (vrijwel) meteen stil (=druk weg = beloning)

Dat lukt echt niet met een longeerlijn.

Maar bijbv een carrotstick die ik straks ook nodig kan gaan hebben met de oefeningen die ik ga doen...die ga ik zelf maken van een springzweepje en een stuk touw.
Gewoon vindingrijk en creatief wezen Lachen

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-02 16:10

Ineke2 schreef:
Maar bijbv een carrotstick die ik straks ook nodig kan gaan hebben met de oefeningen die ik ga doen...die ga ik zelf maken van een springzweepje en een stuk touw.
Gewoon vindingrijk en creatief wezen Lachen

Wij hebben een heel stel carrotsticks op stal liggen maar als de kast op slot is gebruik ik mijn eigen kapotte zweepje met stukje dubbel strotouw aan het einde.

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-02 18:54

Zo'n leadrope vind ik wel bijzonder duur. Ik wil eens langs wat winkels met spullen voor een boot. Volgens mij moet je daar wel zulk soort touw kunnen vinden. Musketon eraan en aan de andere kant een slagje van een zweep en dan moet je volgens mij veel goedkoper uit zijn.

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

Ineke2

Berichten: 33042
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-02 19:13

Dan moet je ERG goed zoeken want ik kon het niet vinden...dus mocht jij het vinden waarschuw mij dan even in welke winkel je het hebt gevonden!

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-02 19:48

Ineke2 schreef:
Dan moet je ERG goed zoeken want ik kon het niet vinden...dus mocht jij het vinden waarschuw mij dan even in welke winkel je het hebt gevonden!

Heb je ook in al die scheepsvaartwinkels gekeken???

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-02 20:15

Laatst bijgewerkt door Kleintje op 01-07-02 21:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-02 20:41

Stef, op de NVVR mailinglist is daar een hele discussie over geweest, nog niet zo lang geleden. Misschien kun je dat eens terug zoeken? Er stonden veel details bij vermeld over het hoe en waarom.

Persoonlijk vind ik het ook allemaal wel erg aan de dure kant. Ok, het schijnt goed spul te zijn, maar ik blijf me toch afvragen in hoeverre je betaalt voor de naam die er bij hoort...

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-02 22:55

Mijn stalgenoot heeft het in een scheepswinkel gekocht en daar ook in elkaar laten zetten. Uiteindelijk € 15, dus dat is maar 8 euro goedkoper dan een leadrope van Voest> nou zoveel moeite doe ik dan niet hoor.

"Horses are not just a mass of muscles to be shaped in order to satisfy our desires or to produce a performance, they are sensitive beings. Expressions such as: 'The horse must do this... The horse must give that' are all too common jargon. The horse owes us nothing, it is we who have a duty to make ourselves understood." — Phillipe Karl

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-02 22:55

Ik heb ook een touwhalster en een leadingrope, daar laat ik het ook bij omdat ik het allang best vind als Buddy gewoon normaal met me meeloopt...ik wil het niet eens verder uitbouwen. Het is allemaal wel duur, maar je moet ook geen parellispul kopen. Ik heb het gekocht van de mensen waar Ineke2 les van krijgt...ben even hun internetadres kwijt Verward

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-02 07:07

Ook ik maak het zelf, in de plaatselijke botenwinkel hebben ze supertouw. Dunne nylon voor halsters (heel makkelijk zelf te knopen; de eerste duurt een kwartier en de volgende maak je binnen vijf minuutjes) en voor een leadrope heb je idd wat zwaarder touw nodig, en dan is het touw dat je voor de Fokkeschoot of Grootschoot gebruikt het lekkerste.

Poohbeer

Berichten: 2048
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-02 07:22

Kleintje; ik ga in de pauze ff een blik werpen hier bij de duikzaak, je weet nooit.

De musketonhaak kun je er ook zelf aanzetten, ben je nog goedkoper klaar. Het touwhalster heb ik wel even mee zitten stoeien hoor, die fiadorknoop wilde niet echt lukken, maar las het dan eindelijk lukt Lachen

vind idd die orignele spullen belachelijk duur.

het touwhalster was nu maar 4,20 euro ipv 22nog wat:D

Ineke2

Berichten: 33042
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-02 07:40


Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-02 11:55

Poohbeer schreef:
Kleintje; ik ga in de pauze ff een blik werpen hier bij de duikzaak, je weet nooit.

De musketonhaak kun je er ook zelf aanzetten, ben je nog goedkoper klaar. Het touwhalster heb ik wel even mee zitten stoeien hoor, die fiadorknoop wilde niet echt lukken, maar las het dan eindelijk lukt Lachen

vind idd die orignele spullen belachelijk duur.

het touwhalster was nu maar 4,20 euro ipv 22nog wat:D

Ik hoor het wel als het gelukt is. Dan krijg je gelijk het geld van me!
Zo niet dan ga ik zelf nog even op zoek deze week en anders bestellen we het!

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-02 21:49

Poohbeer heeft het touw gevonden, zij heeft er voor mij 1 gemaakt. Gewoon stukje dubbelslaan, musketon eraan en dichtstikken. Het is fantastisch geworden.
Verder heeft ze gelijk touw gehaald voor een touwhalster.
In totaal was ik 18 euro kwijt voor een mooie leadrope en een mooi halster.
Een stuk goedkoper dan wanneer ik het had gekocht!

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BingBot, Lui_ en 41 bezoekers