Stukje touw aan halster?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Stukje touw aan halster?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-02 18:07

Hoi allemaal.
Ik heb een probleempje...
De eigenaar van de stal waar misty staat krijgt hem niet te pakken. Nu heeft iemand die daar ook rijd het erg leuke Boos! idee gehad, hem in de wei een halster om te doen, met daaraan een stukje stevig touw van ongeveer 15 cm! ik ben daar dus helemaal niet blij mee, vind nl een halster om in de wei al niet zo geslaagt, laat staan zo'n stom stuk touw eraan! Ik heb al aangeboden hem zelf binnen/buiten te doen, maar ze vonden dit een betere oplossing!
Heeft er iemand een tip, hoe ik ze duidelijk kan maken dat dit NIEt een goede oplossing is?

Groetjes iris

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-02 18:40

Ik heb er wel goede ervaringen mee met een stukje touw aan het halster hoor. Als het halster maar goed zit en het niet vooe een al te lange periode zal zijn.

Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-02 18:47

tja, voor hoelang weet ik niet:( Ben alleen zo bang dat ie er op gaat staan, en zich vervolgens verwond:(

Bayazo

Berichten: 961
Geregistreerd: 09-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-02 19:30

Hoi,

Wij doen dat altijd bij de veulentjes.En hebben er ook goede ervaringen mee.
Meestal hebben ze voor ze één zijn door wat er aan de hand is en kan hij er weer af.
En ik kan je gerust stellen er is er nog nooit een verongelukt,en als er beestjes raar kunnen doen dan zijn het veulens wel.

Succes Jacqueline.

Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-02 19:38

is het jou pony?
Dan mag jij toch zelf weten wat je doet?

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-02 20:00

Je paardje verongelukt niet hoor, als hij op dat touwtje gaat staan. Komt vanzelf omhoog, en is weer vrij Lachen

flaim

Berichten: 314
Geregistreerd: 08-01-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-02 20:05

ik heb ook een aantal jaar een touwtje aan m'n paard z'n halster gehad en ook nooit problemen gehad,maar als jij het niet wil vind ik dat ze het ook niet moeten doen.
haal het er gewoon af en zoals je zelf al zei kom om hem zelf binnen te zetten dan snappen ze het mischien.

groetjes

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30619
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-02 20:19

Ik heb er ook geen slechte ervaringen mee. Mijn verzorgpony heeft het gehad omdat ze niet goed te pakken was. Later wel en toen hoefde het touwtje er niet meer aan. Bij jou pony werkt het misschien ook wel voor tijdelijk zodat ze later makkelijker te pakken is. Is het je eigen pony, dan heb jij het recht omdat touwtje te verbieden lijkt mij, maar ik heb er geen slechte ervaringen mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-02 22:05

Kende er ook verschillende die dat hadden.
Daar zijn ook nooit enge dingen mee gebeurt.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-02 22:12

Ken ook een pony die dat altijd aan zn halster heeft hangen omdat ie goed te vangen is. Ook nog nooit iets negatiefs gehoort, dus waarom niet?
Als je een goed kort touw gebruikt en ze gaan erop staan.. Ja gaat eigenlijk moelijk maar als ze dan hun hoofd omhoogndoen zijn ze er zo vanaf.