ORUN enzo

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-05-01 15:40

Ik heb een paar vraagjes over ORUN; ik ridj op dit moment geen wedstrijden. Ik heb wel eens onderling gereden bij een manege, en daar L2 gekomen (maar dat was niet volgens de 'normale' norm volgens mij)
Nu wil ik graag na de zomer de ORUN basiscursus doen. Moet ik daar echter ook winstpunten voor hebben? En een paard meenemen? Of is dat alleen voor de hogere klasse? Het lijkt me nl erg leuk en leerzaam; en het is toch 1x pw? Daar heb ik nog wel tijd voor. Heeft iemand er ervaringen mee verder? Of dezelfde soort opleiding vanuit een andere org?
Bedankt!


Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-01 15:50

hey ze hebben een eigen site waar alles op staat http://www.orun.nl

Basis hoef je niets voor te hebben ja een beetje ervaring maar verder geen wedstrijdervaring.
Hiervoor hoef je ook geen paard mee te nemen.
wat ik er zo uitop maak kun je hiermee de beginnerslessen op manege's doen en vooral veel ponylessen met de jongere kinderen doen.
fase 1 is wel met eigen paard en moet je L met 1 wp voor zijn.
Hierna kun je nog verder met fase 2 en fase 3 .
Ik ben van plan om als alles meeblijft zitten wbt MKZ van het najaar met fase 1 te beginnen

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Fitzroy

Berichten: 25032
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-01 15:56

Weet je dat wel zeker, Kim?? Je weet hoe mijn ervaringen zijn en ik ben echt niet de enige die er zo over denkt .....

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-01 16:06

Grijnz das dus inderdaad m'n enige twijfel.
aan de andere kant als je hier omgeving A'doorn wil beginnen met lesgeven kun je zonder bijna geen kant op.
je kan hier namelijk uit tig instructeurs kiezen (okee het gros is zoals gerdien op Rijt. heeft getroffen maar toch)
Als je ergens wil beginnen?
Tja ik heb nu 2 meiden die elke week lessen.
en daarvoor ruim een jaar de beginnerslessen op een manege gedaan.
Ik vind het erg leuk om te doen en wil er graag mee door gaan maar hoe begin je?
T/m L nivo lukt goed dus het is vooral de basis waar ik me op wil richten

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-05-01 16:22

Fitz: heb jij negatieve ervaringen dan? Ik dacht dat je er nog mee bezig was en het wel beviel?? Verward Ik hoor ook van sommige mensen dat ORUN niks is qua fase 1 enzo; maar dat de basiscursus wel weer erg leuk is Verward

En Kim, bij de basiscursus op de site staat: "Van de cursisten wordt verwacht dat zij regelmatig zorgdragen voor de aanwezigheid van een ruiter en paard of pony (cat. D/E) om tijdens de lessen van de cursus instructie aan te geven."
Dus dan moet ik wel een paard meenemen denk ik Verward Op zich kan ik Wal natuurlijk meenemen, maar ik heb geen rijbewijs en trailer... grin


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Laura op 2001-05-20 17:24 ]</font>

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-01 16:29

nee jij zelf niet je moet een combinatioe mee nemen dus bijvoorbeeld mij en lottie zodat je mij les kan geven en de rest ook.
jij gaat het dan zeker in nunspeet doen?
Ik teminste wel zoja en je hebt een combi nodig dan hoor ik het wel want das wel te doen bovendien als ik echt 1ste fase ga doen ga ik daar ook heen

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-05-01 16:35

zou ik jou dan les mogen geven als basisinstructeurtje? hihi jij kan toch allang rijden (en waarschijnlijk beter dan ik, sta ik jou een beetje les te geven, haha)
Maar het is wel een leuk idee
"bokkers-carreer-in-horses-cooperation" hehehe
Nee dat onthoud ik even, dan hoef ik iig niet eerst mn trailerbewijs (en rijbewijs) te halen, scheelt weer! *LOL*

Fitzroy

Berichten: 25032
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-01 16:38

Ivm MKZ zijn alle lessen stopgezet tot eind augustus dus ik heb nog 5 lessen tegoed en dan het praktijkexamen.
Dus ik houd me nog even van de domme hier, *LOL* *LOL*, stel voor dat er examinatoren meelezen *LOL* *LOL* !

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-01 16:40

groot gelijk fitz.
Ik zit nogsteeds te twijfelen.
je hebt zeker ook geen advies?maar het is duidelijk dat je niet verder gaat met fase 2?

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-01 19:51

Sorry dat ik me er even mee bemoei, maar ik heb nog nooit zo iets vreselijks en beroerds gezien als de ORUN........
Aan de basisopleiding kan elke idioot deelnemen, het is niet noodzakelijk dat je ooit een paard van dichtbij gezien hebt. Verder is MIJN ervaring (er zijn ook vast heel veel voorstanders hoor, maar ik spreek alleen voor mezelf) dat er een bepaalde rij- en lesgeef-stijl OPGEDRONGEN wordt, van het type "geen gelul, trek 'm in de krul".
Ik heb de "vreemde" gewoonte om mijn paard met een heel licht teugelcontact eerst lang laag rond te rijden als warming up, maar bij de ORUN (waar ik dus meerdere malen als ruiter mee naartoe ben geweest) moest ik m'n paard vanaf de eerste minuut hoog instellen. Binnen vijf minuten waren we aan het appuyeren!!! Toen ik een paardje bij me had dat pas 5 maanden onder het zadel was, moest ik travers en renvers gaan rijden, nou vraag ik je!?!

Nee, ORUN kan ik jullie helaas niet aanraden, maar dat zijn slechts mijn bevindingen. Misschien is het wel alleen hier in de regio zo beroerd.....

Gr, Sonja.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-01 19:54

Mijn instructrice heb ik ontslagen vanwege dat orun-prutsmuts. Het scheen volgens haar niet zo te zijn dat een paard tijd nodig heeft om te ontwikkelen. Daar keek ik dus vreemd van op. Later hoorde ik dat ze haar eigen paard ook heel dwingend was gaan rijden, dat leek mij al helemaal niet zo verstandig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-01 20:11

Jakkes! Ik heb ook al best aardige ruiters zien veranderen in zagende prikkers door dat Orun-gedoe hier.... Zonde van die mensen, maar die doen het nog uit vrije wil. Maar rot voor die dieren, die het eerst een stuk beter hadden......

Sonja.

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-01 20:46

okee das duidelijk.
Ik denk dat ik er maar vanaf ga zien instructie worden zonder diploma moet ook mogelijk zijn toch?

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-05-01 20:52

Tsja... weetje, als ik als 18 jarige aankom bij een stal en daar zeg 'hoi ik ben Laura, 18 jaar, geen wedstrijdervaring en aanwijsbaar nivo maar ik kan redelijk rijden en wil graag lesgeven' dan zullen ze me waarschijnlijk aankijken van 'dacht jij dat..?? doeg...'
Daarentegen als ik zeg dat ik een ORUN diploma heb (al vergeet ik erna alle vreselijke prikdingen) kom ik beter over. banketstaaf maar waar denk ik. Dus ik denk nog even, maar... voor je CV kan het denk ik geen kwaad Verward

Rhys
Berichten: 6351
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-01 21:19

Die basisopleiding stelt echt niks voor. Ik ken wel iemand die het gedaan heeft (er eigenlijk nog mee bezig is - het praktijk examen is uitgesteld ivm MKZ), kan je evt. haar tel.nr. wel geven.

En verder...al die instructeurs die 's zomers de kampen in Ermelo doen.....zeggen ook niks anders dan 'handen laag, tenen omhoog'.....'rijd hem eens iets ronder' en dat soort basicopmerkingen......

maar ja, als je alleen een papiertje wilt om het papiertje, kan je het doen ja.....

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~

janna

Berichten: 4535
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-01 08:02

x
Laatst bijgewerkt door janna op 20-02-22 13:56, in het totaal 1 keer bewerkt

-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-01 08:32

ik heb begrepen dat je bij de ORUN de cursisten op elkaars paarden rijden. Lijkt me erg prettig {NOT} vooral omdat ze daar inderdaad het motto 'geen gelul trek hem in de krul' uitdragen.

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-01 09:22

ik wil dus eigenlijk ook die orun cursus volgen!!(of deurne)maar...
als ik het goed lees kan je beter de basiscursus als de eerste fase doen??
Leer je bij Deurne ook les geven??
groetjes monique.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-01 09:25

Ga in vredesnaam naar Deurne!!!!!! Wij hebben altijd een handvol stagaires van Deurne, en daar ben ik veeeel beter over te spreken als de Orun-dames die ik ken!!!!

Sonja


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot, MarjanB, masyo, Pattypaard, Tessapolly en 32 bezoekers

cron