Vliegenbulten, gewoon zadelen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Vliegenbulten, gewoon zadelen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-02 21:49

Hoi, Mirage zat opeens heel erg op haar rug onder de steken van de vliegen. Zou het pijnlijk/irritant zijn als je er een zadel opgooit?
Ik denk zelf van niet, maar misschien hebben jullie er ervaring mee?

Ingrid

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-02 22:12

Reageert je paard erop als je er met je vinger over gaat of met een borstel?
Zo kun je namelijk ook al zien of ze er gevoelig op zijn.
Als Laiser heel erg onder zit, longeer ik hem meestal. Maar ik geef hem nu een speciale vliegendeken op hij wordt flink ingespoten als hij de wei op gaat. En dat scheelt al een hoop.

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-02 11:02

Zijn het grote bulten, echt bobbels? Dan niet gaan rijden! Je hebt dan namelijk kans dat er door het platdrukken van de bobbels bindweefselwoekeringen ontstaan, waar je paard nog jaren last van kan hebben. Dat hebben wij bij een van onze paarden gehad. Zijn de bulten niet zo dik, dan kun je met een equitex-dekje onder je zadel nog wel rijden. Wij gebruiken voor het hierboven genoemde paard ook zo'n dekje, en sindsdien zijn de plekken niet meer teruggekomen. Een equitex-dekje is wel duur, maar de investering zeker waard!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-02 12:20

Als ze bij Jur echt groot zijn en ze zittene cht onder het zadel, dan krijgt ze van mij een of twee dagen vrij, maar Jurga heeft er zowiezo veel last van en het is echt zielig om dan te gaan rijden. Ik ben altidj bang dat die bulten dan kapot gaan, zoals hier al eerder gezegd.