Lisa of Robin?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Thortana
Berichten: 4384
Geregistreerd: 25-08-01

Lisa of Robin?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-02 13:14

Ik zit nu heeeeeeel erg te twijfelen wie ik nou koop
ik hebjullie raad nodig:

Lisa, kennen jullie wel:
Afbeelding
Afbeelding
8 jaar, merrie, new forest x arabier , 1.43 hoog maar heeft hele hoge schoft
slank gebouwdd en het kan zijn dat ik er over een paar jaar te groot voor ben
maa rik hou ontzetten veel van dr, ken dr al een, jaar, het probleem is mijn lengte maar kan dr niet missen

OF:
Robin:
Afbeelding
6 jaar, kan voor de 2-span, alleen, en 4-span...is lief, ook onder het zadel
1,45 hoog, stevig gebouwd
groei ik dus nooit uit!!
maar ken ik voor de rest bijna helemaal NIET

dus wie moet ik nou nemen??????????
kuzzz renee[/img]

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-02 13:17

maak voor jezelf een lijstje, zet boven aan 2 kolommen, De een met Lisa erboven, de ander met Robin. Zet eerst van elk paard de voordelen eronder, daarna de nadelen.
Weeg het zo tegen elkaar af.
Lisa kende je eerst ook niet, maar daar ben je ook gek op geworden

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-02 13:18

tja.. Robin ken je nog niet maar die leer je misschien wel kennen?!
Misschien mag je hem op proef?

Het is niet fijn als je volgend jaar echt te groot bent voor lisa, stel dat je haar dan weer moet verkopen...

Thortana
Berichten: 4384
Geregistreerd: 25-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-02 14:37

jah tis niet leuk als ik over ene jaar of drie eraf moet en dr echt moet verkopen
Maar nu staat ze ergens bij iemand waar ik niet blij mee ben, ze staat te koop en ik wil dr daar weg hebben, niemand anders wil lisa kopen dus ik ben dr enige hoop
als ik ECHT te groot word verkoop ik dr misschien helemala niet, of als ik dat wel doe doe ik dat ana een vriendin en dichtbij!
Maar wie zegt dat ik te groot wordt? groter dan dit word ik eigenlijk helemala niet.........misschien IETS zwaarder maar nie tveel

wat nu?

SORRY VOOR DE SPELFOUTEN

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-02 14:41

Ligt eraan waar je je eisen aan stelt. Ik zou gegarandeerd voor de eerste gaan, maar ik geef er dus ook nix om als ik er nooit meer op zou kunnen rijden. Ik ga voor vertrouwen van het paard en niet voor het rijden.
Wel snap ik dat er veel mensen zijn die een paard wel voornamelijk om het rijden hebben (wat helemaal niet verkeerd is natuurlijk). En als jij ook zo iemand bent lijkt het me verstandig dat je de 2e kiest of misschien nog wel een grotere... (145 is ook klein hoor...)

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-02 14:56

je vond Lisa toch te klein voor je? al is ze zo lief en ben je eraan gehecht het beste is om haar gewoon te moeten missen. natuurlijk vind je dat niet leuk, maar ik denk dat het toch beter zou zijn. ik wou eerst ook een pony kopen, die te klein voor me was, nog meer te klein dan Lisa voor jou, achteraf ben ik blij dat ik haar niet heb gekocht, en daarvoor had ik hetzelfde met een shetlander.
ik vond het heel erg, maar nu ben ik er blij om.

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-02 16:00

Een pony kopen alleen omdat je de eigenaar waarbij je nu staat niet mag vind ik waanzin.
Dat je niet zonder een pony kan, lijkt nu misschien zo, maar trust me, dat valt best mee hoor. Ik zou op safe spelen en een beestje kopen dat gewoon aan jou eisen voldoet qua grootte en rijden enzo.

Maar er zit maar twee cm verschil tussen die twee, en ik weet niet hoe oud en groot jij bent, anders zou ik mooi nog even verder kijken en voor een grote pony of paard gaan.

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-02 16:04

Laura, de 1' is een Fjord en de andere een smal halfbloed arabiertje.
en niet iedereen wil een grote pony of een paard..

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-02 16:18

in elk geval eentje dan die je niet over een half jaar moet verkopen omdat je mee kan lopen...

en toch, hoevaak hoor je niet van mensen die een fjord/shet/pony kopen omdat ze toch alleen maar recreatief willen rijden of dat beestje zoooooo lief vinden en ze dan na een paar maanden wegdoen want 'ik wil toch graag wedstrijden rijden' .....

pmarena

Berichten: 48107
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-02 16:46

Als je haar niet kunt en wilt missen , en graag wilt dat ze goed terechtkomt dan zou ik haar kopen.
Eventueel kun je dan op je gemakje een heel fijn nieuw baasje voor haar zoeken en er
ondertussen heel veel plezier mee hebben.

Daarna een groter / steviger beestje kopen waar je zeker weten nog je hele leven plezier van kunt hebben.

Maarja elk paard kun je weer na een tijdje kwijtraken doordat er iets naars gebeurd , of je wilt ineens iets heel anders ....

Als dit de pony is die je wilt en je vind het geen ramp dat je er misschien niet meer op kunt rijden over een tijd , dan zou ik er voor gaan !

Heb je iig nu je plezier gehad en kun je zelf in de gaten houden dat ze goed terechtkomt.

Wat er later allemaal gebeuren moet zie je dan wel....dat weet je toch nooit vantevoren.

Thortana
Berichten: 4384
Geregistreerd: 25-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-02 17:13

Ik weet het echt niet meer nu, ik heb lisa nu bijna 3 maanden niet meer en ik mis dr echt HEEL erg, elke dag wel ene huilbui enz........ben zo kwaad dat ik eraf moest
vandaar ik dr terug wil ook al is ze zo klein en slank gebouwd
ik ken Lisa echt DOOR en DOOR en groei niet mee,r maby word ik zwaarder, beetje....
maar met deze lengte was niks ana de hand............ik ben 1.72 groot, zij is 1.43 met hele hoge schoft (dus zit lager whaha) en heb met Lisa een keer 1 meter ...nogwat gesrpringen, zonde rmoeite.........zonder weigering...zonder negative dingen, alles ging goed, en ze had nergens last van, wie haar nou rijd is even groot/zwaar als mij en rijd lisa niet goed....
---------------
Maar nu de andere Kant, die Fjord is lief, stevig gebouwd en kan ik heel mijn LEVEN mee door
MAAR ik ken m (bijna helmaal) niet dus denk dat ik er even nog ene keer langs gaa om nog een keer te rijden

als ik Robin nou echt HEEL leuk vindt, en t gata met lisa over een tijdje beter, koop ik Robin, is dat allemala zo niet en mis ik dr nog meer, koop ik lisa

id he?

Billy

Berichten: 20709
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-02 18:34

Ik zou de fjord doen. Gave paardjes, en de pony kan veel meer als de forester. Voor de kar en zo is altijd leuk om te doen

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-02 19:23

je zegt.. als ik over een jaar te groot ben dan verkoop ik haar aan een vriendin, is er nu dan niet een vriendin die haar wil kopen?? dat zou toch ideaal zijn? ju kunt er dan af en toe op rijden enzo.. en haar zien wanneer je wil, maar je eigen fjord hoef je niet te verkopen over 1 jaar

Ekstul
Berichten: 1180
Geregistreerd: 21-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-02 10:46

moeilijke beslissing hoor! Ik hoor je wel over msn dat je heel veel van Lisa houdt. Maar je moet toch in de toekomst denken..... Ik zou voor Lisa gaan.

Thortana
Berichten: 4384
Geregistreerd: 25-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-02 16:10

Er zijn op dit moment geen Vriendinnen wie lisa willen, er was er 1 maar die heeft zich bedacht en is nu ene zwarte kwpn-er aan t kopen
maar in één jaar of maby meer kan ik heus wel iemand vinden, en kan ik dr altijd opzoeken met een gerust hart,, dat kan ik nu niet
dus het word ..........i think...........toch Lisa

thz allemaal