waarom altijd zo'n saaie bruine?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30626
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-02 20:32

Ik vind Taran wel een hele bijzondere kleur hebben. In de winter echt helemaal zwart. Zodra het zomer word, wordt hij steeds lichter van kleur tot echt een hele lichte kleur. Tussen zomer en winter in heeft hij zwarte vacht, maar ook bruine dit jaar. En in het najaar krijgt hij op zijn bruine vachte zwarte appels.
Hij heeft niet extreem wit, een gewone bles en 3 witte voeten.

ps: even offtopic: Welke kleur zouden jullie dit noemen? Ik vraag het me af, omdat hij als zwart ingeschreven staat.

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-02 20:39

Dit is weer echt zoiets waar je 100 verschillende antwoorden op krijgt.
Ik val zelf ook op bruin (maar dan wel met aftekeningen) en op schimmels. Ik vind vosjes super saai. Bont vind ik ook niet mooi (iig niet zo vaak).
gelukkig zijn er ook weer genoeg mensen die bruinen en schimmels lelijk vinden en bonte en vosjes mooi he Clown

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-02 20:40

Dyonne schreef:
Welke kleur zouden jullie dit noemen? Ik vraag het me af, omdat hij als zwart ingeschreven staat.


Winterzwart?

Ik heb ook een zwarte, maar die is in de winter weer bruin en in de zomer donkerder. Dat noemen ze dan weer zomerzwart.
Op zich heb ik niks tegen bruinen. Als je de verschillende kleuren bruin leert onderscheiden is geen een "bruine" saai. Kwestie van goed kijken, sommige gewone bruintjes blijken dan zelf een aalstreep te hebben!
Goed beschouwd is geen enkele kleur saai eigenlijk Haha!

Meer moeite heb ik met aftekeningen aan benen, vind ik gewoon niet mooi en niet praktisch Knipoog . Aftekeningen op het hoofd zijn wel meer dan welkom, geeft vaak wat meer uitdrukking aan een hoofd en soms zie je die aftekeningen precies in dezelfde vorm terugkomen bij nakomelingen.

Suzanne F.

Berichten: 49212
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-02 20:42

pebblientje schreef:
ey wouter,ik vindt vooral die 2de vos errug mooi!
alleen,wat wordt ie vreselijk gereden{ik weet dat het iemand van bokt is,SORRY!}


Goh wat vind ik dat knap van je dat je dat kan zeggen als je een foto hebt gezien!! Haha! Dat getuigt wel van heel veel ervaring en rijtechnisch inzicht .....en dat op 15 jaar!! Buiten dat ik de conclusie wel heel snel getrokken vind....wat vind je er zo verschrikkelijk aan?? Verward Paard loopt mooi van achter naar voren (achterbeen onder de massa er goed bij) over de bovenlijn, naar de hand toe, draagt de hals mooi, mooie zelfhouding.....
Je kan een bemerking op de amazone maken dat op deze momentopname ze net een beenhulp geeft maar ik ben benieuwd....... Lachen

Geef je zeer ervaren dressuurinzicht nog eens een keer dan en dan duidelijker. Ik vraag me trouwens af of je weet waar je over praat maar dat ter zijde, zeg alleen maar dat zij zeer waarschijnlijk veel meer dressuur-africhtings ervaring heeft op een veel hoger nivo dan jij, maar daar ging t niet om. Schijnheilig
Je kan zeggen dat de foto niet mooi is of zo of dat het erop lijkt dat hij verschrikkelijk gereden wordt maar ik vind niet dat jij van een momentopname, dus een foto, kan zeggen of een paard verschrikkelijk gereden wordt ja of nee.

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-02 20:54

Suzanne, ben het helemaal met je eens.
Toen ik die opmerking zag ben ik de foto nogmaals gaan bekijken.
Toen nog een keer.
Toen nog wat beter...

Ik wist echt niet hoe je aan deze moment-opname kon zien of en hoe dat paard slecht gereden werd Verward

Maar goed, ff on topic... Haha!
Niet elke vos is saai, d.w.z. niet elke vos heeft dezelfde kleur manen en staart als zijn vacht.
Ik heb een paard gereden die was koffievos, had daarbij erg donkere manen en staart, en ik vond dat best mooi.

Hinke van Nimber, een groninger-merrieveulen, heeft een hele mooie 'vos'kleur, er zijn ontzettend veel soorten bruin en zij heeft een erg mooie kleur vind ik.
Normaal ben ik niet zo'n vos-fan, maar in mijn ziel...
daar zit deze meid.
Vastgelegd in de eeuwigheid. Kwijl

JessicaG

Berichten: 1482
Geregistreerd: 25-04-01
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-02 21:12

Ik vind de kleur eigenlijk niet zoveel zeggen over of het nu een mooi paard is of niet. Elk goed gebouwd paard vind ik mooi, of die nu vos is of schimmel. Als je 4 dezelfde paarden op een rijtje zet dan in alle kleuren dan vind ik de donkerbruine waarschijnlijk het mooist (tja, als ik moet kiezen heb ik wel een voorkeur). Maar ik kijk altijd eerst naar de bouw van het paard en dan naar de kleur.
Groetjesss van Jessica!

pebblientje
Berichten: 631
Geregistreerd: 17-04-02
Woonplaats: roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-02 21:19

het paard loopt mooi,idd...
maar de hand van de amazone is naar de amazone toe,ipv naar de paardenmond,en een beenhulp geef je niet door je hak op te trekken...
ook zijn de armen stijf.
verder zeg ik niets meer,owjah,toch wel:suzanne f.jij bent degene die dit paard rijd{kep wouter zijn profiel gelezen,namelijk}
maar met verschrikkelijk rijden bedoel ik niet:fout
maar gewoon letterlijk:verschrikkelijk,geen mooie houding etc,dat stoort mij{VOORAL de handen en de armen}

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-02 21:22

geef mij maar een haflinger! Haha!

Ik vind dat het om de uitstraling gaat!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-02 21:29

Ik heb de perfecte bruine. Heel mooi kastanjebruin (vol appeltjes in de zomer) met 4 gelijke witte benen, mooi smal blesje en een hele dikke zwarte staart Kwijl Ik wil wel een stal vol van dat soort paarden.

Ik heb overigens ook de perfect vos. Beetje suffige vos, met 1 hoog wit been Misselijk, maar als ie begint te lopen en de cruise control aanzet zie je daar helemaal niks meer van. Haha! Kwijl

Een goed paard heeft geen kleur.

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-02 21:32

pebblientje schreef:
ey wouter,ik vindt vooral die 2de vos errug mooi!
alleen,wat wordt ie vreselijk gereden{ik weet dat het iemand van bokt is,SORRY!}
en die derde,is idd ook wel aardig;)
ik ben het ook wel eens met jou,kwaliteit heeft geen kleur,maar toch...


Sorry hoor, maar hier moet ik toch echt even op reageren.

Dat wat jij zegt slaat gewoon op niks! Als jij nou eens hetzelfde presteert als haar...

On topic:

Een goed paard heeft geen kleur maar ik trek wel naar vossen. Pling
Laatst bijgewerkt door chantal1 op 16-06-02 21:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Suzanne F.

Berichten: 49212
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-02 21:32

pebblientje schreef:
het paard loopt mooi,idd...
maar de hand van de amazone is naar de amazone toe,ipv naar de paardenmond,en een beenhulp geef je niet door je hak op te trekken...
ook zijn de armen stijf.
verder zeg ik niets meer,owjah,toch wel:suzanne f.jij bent degene die dit paard rijd{kep wouter zijn profiel gelezen,namelijk}
maar met verschrikkelijk rijden bedoel ik niet:fout
maar gewoon letterlijk:verschrikkelijk,geen mooie houding etc,dat stoort mij{VOORAL de handen en de armen}


Nee ok dan is t volledig terecht, een bemerking op de houding van de amazone is t dan. Maar dat wil dus niet zeggen dat het paard verschrikkelijk wordt gereden, je kan zeggen dat de amazone er verschrikkelijk op zit, op dat moment dan, want ik betwijfel of jij beter op t paard zit als ik maar dat ter zijde......
En of het om mij gaat doet er niet toe, het ging om de wel zeer snelle conclusie van jouw kant, of het nu om mij gaat of om iemand anders.

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-02 21:51

*Tequila* schreef:
En toevallig omdat ik net die foto's van Laiser heb gezien, die vind ik dus ook wel wat hebben maar die is ook "gewoon" bruin!

Inderdaad Laiser is ook "gewoon" een bruin paard.

Persoonlijk doet de kleur er voor mij niet zo toe.
Ik vind het figuur en de uitstraling van het paard hetgene wat hem/haar mooi maakt.
Of een paard niet bruin, zwart of pimpelpaard met een goud randje is. Ik kijk naar de vormen van het paard en wat zo'n paard uitstraalt.

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-02 21:56

Als ik naar de kleur van een paard kijk. Als hij mooi gepoetst is en glanzend staat in de zon, dan zie ik altijd wel iets moois. Maar valkjes en zwartjes hebben voor mij een streepje voor. Maar bonte of appies vind ik echt niet mooi vooral appies niet.

MariekeR

Berichten: 1233
Geregistreerd: 09-09-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-02 22:11

Ik vond eerst bruin ook maar saai, maar nu vind ik donkerbruine paarden echt Kwijl Bruin, maar dan met zo'n zwarte glans erover, prachtig. Gewone bruinen vind ik al wat minder. En dan liefst wel met wat wit, maar weer niet teveel, een blesje en een paar sokjes misschien Haha!
Maar ook andere kleuren kan ik prachtig vinden, zwart bijvoorbeeld! Zo'n pikzwart paard met dan een kolletje en een sokje (of 2 natuurlijk). Maar vossen vind ik ook schitterend (vooral zweetvossen Schijnheilig ), en palomino's, en zo kan ik nog wel even doorgaan *LOL* Het moet gewoon bij het paard passen Haha! Vind een paard niet snel een lelijke kleur hebben.
Maar voor een dressuurpaard vind ik donkerbruin of zwart toch echt het mooist (waarom? Geen idee)

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-02 22:34

ik vind bruine paarden juist mooi. dan wel met aftekeningen.,
waarom is bruin saai en vos niet? bruine hebben nog andere kleur manen staart en benen, en niet zo saai zelfde kleur als de vacht Dromen *LOL*
sommige vossen vind ik wel mooi, die rooie en vooral zweetvosjes Kwijl
niet alleen omdat dat Passion er 1 is hoor, maar altijd al mooi gevonden.
verder vind ik valk de mooiste kleur(vandaag 3 gezien Kwijl Kwijl Kwijl )
bont vind ik ook leuk, gewoon een beetje apart vind ik mooi, maar de meeste appaloosa's zijn voor mij té apart Knipoog [/i]

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-02 00:28

Ik heb tot nog toe alleen nog geen schimmels gehad,
en hoewel ik zo'n black beauty fantastisch vind, ik kon mijn vos met veel wit en mijn bruine met alleen een wit kroonrandje daar echt niet om laten staan!

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-02 01:21

Ik heb een 'saaie' bruine zonder aftekeningen. Ik heb inderdaad een zwak voor bruine paarden, en saai, tsja vind ik niet eigenlijk. Kleur blijft altijd persoonlijk en zoals al eerder gezegd, een goed paard heeft geen kleur Lachen

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-02 05:40

Een gewone bruine vind ik ook niet echt geweldig. Mijn paard is dus bruin..wel met een kolletje en een wit voetje. Hij is evengoed mooi om te zien hoor, uitstraling doet ook een hoop. Een paard kan eigenlijk de kleur maken. Een bruine schillehit ziet er mischien saai uit maar een imponerend dressuurpaard kan een heel eigen tintje (figuurlijk he!) aan een saaie bruine kleur geven.

Persoonlijk vind ik een schimmel met donkere manen, staart en benen een topkleur, maar ook koffievos, heel donkerbruin en zwart vind ik erg mooi.

Afbeelding
Dit vind ik een topkleur Kwijl

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-02 07:44

Ik was zelf altijd een beetje anti-vos, tot ik pepeijn zag (ik zei toen nog: "alles behalve een vos"). Bewijst maar weer dat kleur niets zegt. Nu zeg ik: Ik hou niet van paint, maar ja, zal je altijd zien dat de volgende een paint is.

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-02 08:11

ik vind bruin ook een saaie kleur en heb liever een paint kleurtje (zoals Buddy bijvoorbeeld), maar aangezien mijn saaie bruine paard een ontzettend escheet is hoor je mij niet klagen Haha! . Het gaat idd meer om het karakter en voor de sportmensen onder ons wat je er mee kunt en dan is een leuk kleurtje mooi meegenomen Knipoog

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-02 08:22

Liever bruin dan schimmel. Vooral als ze al helemaal wit zijn, vreselijk.
Maar nog steeds heb ik liever een schimmel die in de sport goed loopt dan een bruine die totaal geen beweging heeft.....

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-02 08:45

Pril schreef:
Afbeelding
Dit vind ik een topkleur Kwijl


*veegt het kwijl bij haar mondhoeken weg* mjum, en das pas een mooie kleur! Kwijl Kwijl

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-02 09:30

Mijn paard is niet saai Haha! hij verandert regelmatig van kleur...
Hij heeft verschillende kleuren kastanje tot meer cola bruin en krijgt meestal ook appeltjes.

Een goed paard heeft geen kleur, ik ben verder gek op schimmels, hou niet zo van zwart Lachen Ik heb absoluut niet kleur gericht gezocht naar een paard!

Enneh hij is er niet zo blij mee dat je hem saai noemt Knipoog

Afbeelding

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-02 09:46

ben het helemaal met je eens wat kleur betreft. Bruin is een ontzettend ordinaire kleur, de meeste paarden zijn immers bruin. En zelf hou ik van afwijkende kleuren. Zwart vind ik mooi, bont, en palomino vind ik geweldig. toch zijn mijn paarden bruin. Tsja, ik heb ze ook niet op kleur gekocht maar op kwaliteiten. En ik vind aftekeningen wel mooi, vooral een bles die niet te smal en niet te breed is. Zo eentje als iones heeft.