waarom hebben sommige mensen zo'n dure uitrusting?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
blondiedaan

Berichten: 282
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Hendrik-Ido-Ambacht

waarom hebben sommige mensen zo'n dure uitrusting?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-02 16:19


hallo mensen , ik was afgelopen zondag op wedstrijd in westmaas, maar ik zat eens ff naar mensen te kijken wat voor uitrusting ze aan hebben.
eentje had super dure leren rijlaarzen en zo'n anky broek en een super trailer (+ paard) en dan ook een hoedje!!!

ik bedoel ik heb ook goede kleding maar dan van een betaalbare prijs, dus gewoon ook leren rijlaarzen enz, maar dan een betaalbare prijs!
en ik vind zelf: het ziet er nog netjes uit ook!! (zie mijn profiel daar sta ik op in tuneu, alleen nog zonder me leren rijlaarzen want die heb ik net nieuw!!)
tuurlijk zo'n dure outfit is zekerss mooier!!

maar nu eigenlijk mijn vraag is: waarom koopt men van die dure kleding?voor de kwaliteit? of omdat het lekker zit? of voor de show??
ik weet het niet!!

groetjes daniella Haha!

PS: IK WIL GEEN DISCUSSIE'S OF KRITIEK AAN GAAN IK HEB ALLEEN EEN VRAAG!! Haha!
Laatst bijgewerkt door blondiedaan op 13-06-02 12:27, in het totaal 6 keer bewerkt

19 juli Kreta!!!!


Marije_jiplover

Berichten: 25224
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-02 16:33

IK heb leren rijlaarzen van 500 gulden, geloof ik, ik heb deze gekozen omdat ze het lekkerst zaten. Mijn witte rijbroek was iets van 220 gulden. Ook nu heb ik deze weer gekozen, omdat deze lekkerder zat dan een goedkopere broek. Mijn bloes was geloof ik ook maar 25 gulden en het jasje heb ik van iemand gekregen die er te groot voor was geworden.
En ik heb net een nieuwe veiligheidscap.
Dus echt een dure outfit heb ik niet.
Duvel was ook niet zo'n duur paard en ik ga vaak zat zzonder trailer op wedstrijd, dus gewoon er naartoe rijden.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-02 16:40

Omdat de een nou eenmaal meer om merken geeft dan de ander...
Net zoals dat sommige mensen in sprijkerbroeken zonder merk lopen, en sommige alleen 'bijvoorbeeld Levi's en Diesel dragen!

Mensen zijn nou eenmaal allemaal verschillend... Daar is niks aan te veranderen. En als je geld hebt, waarom zou je het dan niet doen! Lachen

kus
Frederike

blondiedaan

Berichten: 282
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Hendrik-Ido-Ambacht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-02 16:42

Marije_jiplover schreef:
IK heb leren rijlaarzen van 500 gulden, geloof ik, ik heb deze gekozen omdat ze het lekkerst zaten. Mijn witte rijbroek was iets van 220 gulden. Ook nu heb ik deze weer gekozen, omdat deze lekkerder zat dan een goedkopere broek. Mijn bloes was geloof ik ook maar 25 gulden en het jasje heb ik van iemand gekregen die er te groot voor was geworden.
En ik heb net een nieuwe veiligheidscap.
Dus echt een dure outfit heb ik niet.
Duvel was ook niet zo'n duur paard en ik ga vaak zat zzonder trailer op wedstrijd, dus gewoon er naartoe rijden.


nou mijn vriendin huurt altijd een trailer maar als het dichtbij is lopen wij ok gewoon!! maar ik kan best begrijpen dat die duurdere rijbroeken lekkerder ziiten maar die rijbroek van mij van €50,- die is van global en die zit ook heeeeerrrrrllllllliiiijjjjjjkkkk!!!!! en die rijkaarzen die ik heb hoef ik bijna niet in te lopen want ze zitten ook heerlijk!!!!

groetjes daniella

19 juli Kreta!!!!

blondiedaan

Berichten: 282
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Hendrik-Ido-Ambacht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-02 16:47

vanda's schreef:
Omdat de een nou eenmaal meer om merken geeft dan de ander...
Net zoals dat sommige mensen in sprijkerbroeken zonder merk lopen, en sommige alleen 'bijvoorbeeld Levi's en Diesel dragen!

Mensen zijn nou eenmaal allemaal verschillend... Daar is niks aan te veranderen. En als je geld hebt, waarom zou je het dan niet doen! Lachen

kus
Frederike


ja das waar daar heb je helemaal gelijk in!!! Haha!
maar een goedkope rijbroek zit me net zo lekker!! maar ik weet zeker dat ook wel een PAAR mensen het heus wel doen voor de show!!
maar ja wat je zegt ik koop wel dure kleding voor me vrije tijd, miss sixty!!maar ja het is ook een goed en sterk merk en dkny vind ik geen sterk merk!!
groetjes daniella

19 juli Kreta!!!!

blondiedaan

Berichten: 282
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Hendrik-Ido-Ambacht

Re: wat hebben sommige mensen een uitrusting!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-02 16:51

Reddy007"]
[quote="blondiedaan schreef:

hallo mensen , ik was afgelopen zondag op wedstrijd in westmaas, maar ik zat eens ff naar mensen te kijken wat voor uitrusting ze aan hebben!!!
eentje had super dure leren rijlaarzen en zo'n anky broek en een super trailer (+ paard) en dan ook een hoedje!!!
maar ik denk: doe normaal dan ben je al gek genoeg!!! Haha! }>

ik zal ik gewoon ff van mezelf een voor beeld noemen
-een witte rijbroek van €50,-
-leren rijlaarzen net gekocht €172,-
-een zwart rijjasje ( was toen nog f 150,-)
-een plastron van f15,-
-rijhandjes ( wel wat duurder van €17,50)
-een cap van €25,-
-en een rijblouse van €20,-

en ik vind zelf: het ziet er nog netjes uit ook!! (zie mijn profiel daar sta ik op in tuneu, alleen nog zonder me leren rijlaarzen want die heb ik net nieuw!!)

maar nu eigenlijk mijn vraag is: waarom koopt men van die dure kleding? voor de show, of omdat het te min is die goedkope kleding??
of omdat het lekker zit?
ik weet het niet!!

groetjes daniella Haha!



dat is voor mij al veels te veel!
ik doe het met een 2e hands broekie van eurostar en aigle rijdlaarzen
en verder gewoon tenue met goedkope handschoentjes! ik houd een 7 voor de verzorging hoor!!!!! Haha! Haha!
[/quote]

haha nou ik dacht dat ik goedkoop was en die handschoentjes waren ook maar een uitzondering , normaal had ik ze ook van f6,- haha!! en die leren rijlaarzen was ook wel een rib uit me lijf, maar dit waren wel de goedkoopste rijlaarzen!! Haha! , hiervoor had ik ook gewoon rubberen rijlaarzen maar die werden echt te klein!!

19 juli Kreta!!!!

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-02 16:53

Tja, ieder zijn smaak he.
Als je het kan, waarom niet.
DKNY heeft wel lekkere parfum Haha!
Btw, er zijn ook wel andere merken die goedkoper zijn met net zo'n goede kwaliteit dan Miss Sixty. Niet dat ik er tegen ben; heb er zelf ook kleding van. Dus daar kan je het niet op steken Haha!

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-02 17:24

Ach geld moet rollen zeggen ze wel eens.

Ik loop zelf niet in de duurste merken (heb af en toe wel uitspattingen) omdat de goedkopere dingen ook prima zitten en net zo lang meegaan. Het valt mij soms ook wel op wat mensen allemaal meezeulen op wedstrijd bijv.

ikke

Berichten: 37440
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-02 18:06

Ach, mensen kijken me ook altijd zeer verbaasd aan als ze horen dat ik drie Land Rovers en twee Range Rovers heb. Je ziet iedereen denken: waar doet ie dat van? Dan zeg ik er lekker niet bij dat een land Rover volledig in onderdelen ligt, Nummer twee niet eens op NL kenteken staat, een Range Rover kompleet in de poeier ligt en de andere meer dan 25 jaar oud is. Dus ik eigenlijk maar een Land Rover heb waar ik in rijdt en die is bovendien nog te koop.
Het mooiste is wel als mensen met een dergelijke dure combinatie dan gaan rijden en er vervolgens niks van bakken omdat ze het gewoonweg niet kunnen en denken dat ook kunnen rijden te koop is. Die gaan pas echt af }>

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

prakkie

Berichten: 3386
Geregistreerd: 10-07-01
Woonplaats: Alblasserdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-02 18:17

Ik ben iemand die allemaal dure spullen heeft, een vrachtwagen onder m´n kont etc etc...
<En wat dan nog??
Ik wil graag genieten, want ik werk er hard voor, en ik kies dan voor extra comfort...
Je mag toch zelf weten wat je met je geld doet??

Ik snap het probleem niet zo...
Ik geef bijna al mijn geld uit aan de paarden en dat is ook voor hun comfort...daar is toch nix mee??

http://www.bokt.nl/markt/ad/224075/easculap-econom-ii-gt474-scheerapparaat easculap econom II scheerapparaat te koop

http://www.bakeencake.com voor op maat gemaakte taarten

pebblientje
Berichten: 631
Geregistreerd: 17-04-02
Woonplaats: roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-02 18:18

zeker doen er veel voor de show!
maarre,ik ben ook redelijk duur Knipoog
omdat mijn paard zo gigantisch zweette,heb ik de duurste petrie laarzen van F700,-{en ze waren net aan,anders hadden ze verlengd moeten worden Haha! }daar zit geen coating laagje over,en dat laat dus niet los van het zweet{ze gaan al 4 jaar mee}
mijn broek koste:F 145,-
mijn plastron:F 40,-
mijn handschoenen:F 20,-
en mijn blouse:F 90,-
dan heb ik ook nog speciale,lange sokken{dat staat zo leuk,als je je schoenen aan hebt,echt zo "paards"}van:F 20,-
ik vindt dat redelijk duur,bij elkaar.
maarre,voor mijn paard:ainsley zadel,en geen merk hoofdstel{is zachter leer}
ik wil wel goede bandages aanschaffen,en eskadron onderlappen.
en een heel mooi sjabrakje,voor te trainen.{mooi 4-kant,zachte voering}

my horse,my horse,my kingdom for my horse!

samantha5

Berichten: 4309
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Alphen a/d rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-02 18:48

ik rij geen wedstrijden dus dat scheelt weer. maar ik heb ook broeken van miss sixty en van diesel en schoenen van nike en adidas, maarja iedereen geeft zijn geld op een andere manier uit.

ik keer in deurne geweest naar die paarden school maar daar moest ik dus echt Misselijk .

wat een kakkers zijn daar gelijk vragen welke afstaming je paard heeft en of je wel een anky broek heb en leren laarzen van 1000 piek, nou sorry ik vind dat allemaal een beetje onbelangrijk. geef liever het geld aan een goed zadel voor mijn paard dan dat ik een anky broek koop.

maarja iedereen is verschillend

Wees jezelf, er zijn al genoeg anderen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-02 19:08

Ik vind mezelf helemaal niet zo duur, maar als ik iets koop moet het wel fijn zijn.
Kom ik dan bij een duurder merk uit is dat ook goed.
Zelf hebben wij ook een trailer, wel makkelijk asl je naar de les of op concours wilt.
En die was 3 jaar geleden idd nieuw gekocht, omdat je voor een goede 2e handse bijna net zoveel neertelt.
Verder heb ik ook een spring en dressuur zadel, allebei goed merk.
En een hle gaderobe dekens omdat ik mijn paard in de winter schreer, met idd goede merk scheermachinens.

Maar je moet niet vergeten dat als je al lang in de paarden zit je ook langzaam aan steeds heel veel bij spaart.
Niet alles word in 1 x gekocht.
En verder werk ik vanaf mijn 16e fulltime, dus zou het ook schande zijn als ik me zo iets niet zou kunnen permiteren.

Dus wat vind jij veel spullen?
Je hebt in de paarden nou eenmaal degelijk materiaal nodig, ook ter voorkoming van blessures. En als ik denk aan een zadel dan kan ik beter zeggen, juist ter voorkoming van blessures.

Ethelate

Berichten: 21108
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-02 20:13

Als ik iets nodig heb, kijk ik naar kwaliteit en comfort, practisch en handig...
En maakt me weinig uit welk merk het is (van mij part geen merk)
Dat is net zo bij "gewone"kleding
Ene keer is het Esprit en Marco' Polo en andere keer is het een of ander vaag merk.
het gaat mij om het totaal... niet om het merk.

En als iemand de wedstrijd moet winnen door zijn dure rijbroek en dikke trailer... Verward Het gaat toch om het paardrijden?

ik kan niet tegen verwaande mensen die indruk willen maken door geld en bezit...! Frusty)
Ik heb een haflinger en dan zijn er best wel wat mensen die daar hun neus voor ophalen... Frusty
Moeten hun weten!

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Margreet

Berichten: 18317
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-02 20:24

Wat voor reacties wil je nou? Dat we zeggen dat jij het allemaal zo goed voor elkaar hebt met je minder dure spullen en dat mensen met dure spullen arrogante snobs zijn met geld teveel?

Ik kies voor kwaliteit, pasvorm en comfort en het prijskaartje of merkje dat daar dan aan hangt zal me een zorg zijn.

Nulla tenaci invia est via

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-02 20:30

Ikke:
Jasje & bloes heb ik van een vriendin gekregen. Bloes is nog mooi, maar het jasje is me een beetje ruim en er zitten op de mouw vlekkies die er niet uit willen. Ik wil dus op den duur een andere als ik wat vaker op concours ga.
Plastron F25,-
Handschoentjes F15,-
Rijbroek, van Equipage, was bij een klein winkeltje hier in de buurt F70,-
Cap van Horka, F130,-. Maar das zo'n paddo, ik wil een ouderwetse blauwe erbij.
Laarzen van Aigle, maar ik ga van de week leren Rectilignes kopen.
Zoals je ziet, ik wil zo'n hoop. Die laarzen staan vast, maar de rest... pfff... Clown

Waar ik me wel dood aan erger zijn kinderen op ponyconcoursen. Zie je zo'n lekkere wolbaal B-pony (leuk! Haha! )... Zadel van prestige, hoofdstel +voortuig idem, passoabit eraan, leren peesbeschermertjes met bont...
Kindje erop: leren cavallo-laarsjes, pikeur broekje, pikeur jasje, pikeur gpa capje...
Nou sorry, maar dan heb ik toch wel zoiets van "waar gaat het nou om???, t rijden of je dure pakkie???"

Some people look for a beautiful place, others make a place beautiful

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131720
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-02 20:47

Margreet schreef:
Citaat:
Ik kies voor kwaliteit, pasvorm en comfort en het prijskaartje of merkje dat daar dan aan hangt zal me een zorg zijn.


Daar ben ik het helemaal mee eens !

Bij mij ligt het er ook helemaal aan of ik iets belangrijk genoeg vind om er veel geld aan uit te geven.
Sommige spullen heb ik vrij duur, andere weer supergoedkoop.
Op bijv. een zadel zal ik nooit bezuinigen, daar is het veel te belangrijk voor.
Op een trailer ook niet, dat moet gewoon goed zijn, en als er dan een flink prijskaartje aanhangt: jammer !
Als ik trouwens dezelfde kwaliteit spullen maar dan merkloos voor een lagere prijs zou kunnen kopen, dan zou ik dat ook gerust doen.
Het merk boeit me niet, maar de kwaliteit wel.
Niet dat duurkoop altijd goed is, maar da's weer een ander verhaal.

Er zijn ook spullen waar ik weinig geld aan uitgeef, simpelweg omdat ik ze niet belangrijk genoeg vind om er superveel geld aan uit te geven.
Zo zul je me bijvoorbeeld nooit met een dure bodywarmer ofzo zien, die enkele keren dat ik zo'n ding draag, lukt ook prima met een B-merk.
Ik ken ook mensen die een stuk of 10 dure shabraks hebben liggen.
Prima natuurlijk, iedereen moet met z'n centjes doen wat ie zelf wil, dat is ieders goed recht.
Zelf vind ik het niet nodig, een witte shabrak en eentje voor "doordeweeks" en een reserve voor als de andere in de was zit, vind ik meer dan genoeg.
Als er eentje naar de eeuwige jachtvelden is, dan komt er pas weer een nieuwe.

blondiedaan

Berichten: 282
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Hendrik-Ido-Ambacht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-02 21:14

Margreet schreef:
Wat voor reacties wil je nou? Dat we zeggen dat jij het allemaal zo goed voor elkaar hebt met je minder dure spullen en dat mensen met dure spullen arrogante snobs zijn met geld teveel?

Ik kies voor kwaliteit, pasvorm en comfort en het prijskaartje of merkje dat daar dan aan hangt zal me een zorg zijn.


voel je je eigen aangesproken???? dat hoor je mij toch helemaal niet zeggen???? maar ik zeg ook dat sommige het heus wel is doen voor de show, zeg nou zelf of niet, en ja ik vind dat ik het wel goed voor elkaar heb ja met me minder dure spullen, ik kan heus wel duren spullen kopen,ik en me ouders hebben het niet krap, maar waarom zou ik?? een broek van €40,- zit me net zo lekker als een broek van €100,-. en ik zeg helemaal niet dat ze arrogant zijn, mensen die ken doen het ook maar waarom weten ze zelf niet? dan vraag ik het maar hebben er geen antwoord op!!! Haha!

19 juli Kreta!!!!

blondiedaan

Berichten: 282
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Hendrik-Ido-Ambacht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-02 21:17

chantal1 schreef:
Tja, ieder zijn smaak he.
Als je het kan, waarom niet.
DKNY heeft wel lekkere parfum Haha!
Btw, er zijn ook wel andere merken die goedkoper zijn met net zo'n goede kwaliteit dan Miss Sixty. Niet dat ik er tegen ben; heb er zelf ook kleding van. Dus daar kan je het niet op steken Haha!


hoi, ja dat luchtje is zeker lekker, maar die reactie's die hier staan begrijpen me niet helemaal, ik krijg zoveel kritiek!!! Boos!
beetje jammer

19 juli Kreta!!!!

blondiedaan

Berichten: 282
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Hendrik-Ido-Ambacht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-02 21:19

ikke schreef:
Ach, mensen kijken me ook altijd zeer verbaasd aan als ze horen dat ik drie Land Rovers en twee Range Rovers heb. Je ziet iedereen denken: waar doet ie dat van? Dan zeg ik er lekker niet bij dat een land Rover volledig in onderdelen ligt, Nummer twee niet eens op NL kenteken staat, een Range Rover kompleet in de poeier ligt en de andere meer dan 25 jaar oud is. Dus ik eigenlijk maar een Land Rover heb waar ik in rijdt en die is bovendien nog te koop.
Het mooiste is wel als mensen met een dergelijke dure combinatie dan gaan rijden en er vervolgens niks van bakken omdat ze het gewoonweg niet kunnen en denken dat ook kunnen rijden te koop is. Die gaan pas echt af }>


haha jij hebt het slim gedaan!!!

19 juli Kreta!!!!

blondiedaan

Berichten: 282
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Hendrik-Ido-Ambacht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-02 21:19

Manon schreef:
Ach geld moet rollen zeggen ze wel eens.

Ik loop zelf niet in de duurste merken (heb af en toe wel uitspattingen) omdat de goedkopere dingen ook prima zitten en net zo lang meegaan. Het valt mij soms ook wel op wat mensen allemaal meezeulen op wedstrijd bijv.


nou dat vind ik ook en ik zeg helemaal niet dat ze arrogant zijn (dat zegt margreet namelijk hier) maar een normale broek zit zeker net zo lekker ja!

19 juli Kreta!!!!

blondiedaan

Berichten: 282
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Hendrik-Ido-Ambacht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-02 21:22

prakkie schreef:
Ik ben iemand die allemaal dure spullen heeft, een vrachtwagen onder m´n kont etc etc...
<En wat dan nog??
Ik wil graag genieten, want ik werk er hard voor, en ik kies dan voor extra comfort...
Je mag toch zelf weten wat je met je geld doet??

Ik snap het probleem niet zo...
Ik geef bijna al mijn geld uit aan de paarden en dat is ook voor hun comfort...daar is toch nix mee??


ja precies maar ik geef me geld ook andere dingen uit! iemand die ik ken heeft zeker ook dure paardenspullen maar die heeft maar 'minder dure' vrije tijds kleding want die wil perse alleen maar dure paarden spullen!! en tuurlijk die werkt er ook hard voor maar moet alles dan maar naar je paard gaan?

19 juli Kreta!!!!

blondiedaan

Berichten: 282
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Hendrik-Ido-Ambacht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-02 21:24

pebblientje schreef:
zeker doen er veel voor de show!
maarre,ik ben ook redelijk duur Knipoog
omdat mijn paard zo gigantisch zweette,heb ik de duurste petrie laarzen van F700,-{en ze waren net aan,anders hadden ze verlengd moeten worden Haha! }daar zit geen coating laagje over,en dat laat dus niet los van het zweet{ze gaan al 4 jaar mee}
mijn broek koste:F 145,-
mijn plastron:F 40,-
mijn handschoenen:F 20,-
en mijn blouse:F 90,-
dan heb ik ook nog speciale,lange sokken{dat staat zo leuk,als je je schoenen aan hebt,echt zo "paards"}van:F 20,-
ik vindt dat redelijk duur,bij elkaar.
maarre,voor mijn paard:ainsley zadel,en geen merk hoofdstel{is zachter leer}
ik wil wel goede bandages aanschaffen,en eskadron onderlappen.
en een heel mooi sjabrakje,voor te trainen.{mooi 4-kant,zachte voering}


haha ja maar jij hebt dan nog een reden voor dure rijlaarzen!!

19 juli Kreta!!!!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 bezoekers