brief foute combinatiestand KNHS: wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

brief foute combinatiestand KNHS: wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-02 17:41

Vaag... Lau belt me net op dat ze een brief heeft gekregen van de KNHS, met de mededeling dat ze met onmiddellijke ingang B moet gaan springen. Ze zou namelijk op 18 mei bij de wedstrijd in Ermelo 2 verliespunten hebben gehaald, waarmee haar totaal in het L-springen op 10 verliespunten zou komen en dat betekent degradatie.

In werkelijkheid heeft ze 2001 afgesloten met 12 winstpunten in het M-springen bij de pony's. Daardoor begon ze dit jaar met de stand L+12 bij de paarden, aangezien ze haar E-pony nu bij de paarden uitbrengt en dan start je dus een klasse lager met behoud van winstpunten. Ze heeft t/m mei niet eens gestart, 18 mei was haar eerste wedstrijd weer sinds december, dus hoe ze nou ineens aan die 10 verliespunten komen??? Overigens had ze op 18 mei een balkje, dus 1 winstpunt.

Niks verliespunten dus, het lijkt me dat de fout bij de KNHS ligt. Het combinatienummer in de brief klopt wel, maar de punten dus absoluut niet. Maandag maar eens even heel snel gaan bellen, want dit gaat helemaal nergens over.

Nog meer mensen die zo'n brief hebben gekregen?

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>


SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 17:58

Heb ik ook eens gehad ja...toen ik Z mocht gaan crossen bij de pony's kreeg ik een brief dat ik niet mocht crossen, omdat ik geen winstpunt in het B springen had gehaald Verward Verward (ik was L springen, maar oke)
NKB opgebeld, maar het moest via een brief, heb toen een (beetje) boze brief geschreven en nooit meer iets van gehoord.. Knipoog

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-02 21:03

Tja... ik heb net de brief gezien en alle gegevens kloppen, behalve dus die verliespunten die ze zou hebben gehaald.

Waar ik nu een beetje bang voor ben, is dat ze bij de KNHS zeggen 'dat het nu eenmaal zo is' en dat wij dan maar moeten bewijzen dat Lau al die tijd niet gestart is. Want niet gestart = geen coupons = geen bewijs. Hoewel we wel het parcours van 18 mei op video hebben, dat is ook bewijs. Maar dan nog, die andere 8 verliespunten? Hoe kun je nou 8 verliespunten halen als je niet eens bent gestart? Verward

Ik ben wel heel benieuwd welke wedstrijden ze dan volgens de KNHS allemaal gereden heeft... Haha!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 21:10

Heb ik ook gehad. Ik zou op een en dezelfde dag L2 EN M1 gestart hebben. Erg vaag allemaal Verward . omdat ik mijn protocollen allemaal bewaar was het probleem snel opgelost. Ik heb alles per fax toegezonden enklreeg de volgende dag een bewijs dat de punten stand was gecorrigeerd. Zo zie je maar dat het belangrijk is je protocollen te bewaren Haha!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 21:13

Ja maar als je niet gestart bent heb je dus geen protocollen dus kunnen zij blijven zeggen dat je wel gestart bent en verliespunten hebt gereden

Vaag hoor, hoop dat het een beetje simpel op te lossen is want als ze echt voet bij stuk houden kan het nog wel eens ingewikkeld worden.
Succes!

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 21:25

hoii

ik heb dit jaar meegemaakt dat ik ineens een stand heb van MI springen + 3 en ook dressuur MI + 8, erg vaag dus! Wat bleek nou, tijdens een invoering hadden ze een stand bij het springen ingevoerd, terwijl ik met die pony nog nooit een hindernis gesprongen heb!!

Dit was dus toen ik met die E pony een overgang maakt naar de paarden, ze maken dus gewoon een foute invoering daar!

Ik heb gebeld, en toen hebben ze het weer veranderd, dit ging zo, maar je kan het beste alles op paier zetten.

gr linda

PS snappen jullie het nog Tong uitsteken

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 21:49

Karin schreef:
Waar ik nu een beetje bang voor ben, is dat ze bij de KNHS zeggen 'dat het nu eenmaal zo is' en dat wij dan maar moeten bewijzen dat Lau al die tijd niet gestart is. Want niet gestart = geen coupons = geen bewijs.


Laat hen maar bewijzen dat je WEL gestart bent...zij krijgen ook een deel van de coupon hoor...dus die zouden ze dan toch ergens moeten hebben...

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 21:57

marieketencate"]
[quote="Karin schreef:
Waar ik nu een beetje bang voor ben, is dat ze bij de KNHS zeggen 'dat het nu eenmaal zo is' en dat wij dan maar moeten bewijzen dat Lau al die tijd niet gestart is. Want niet gestart = geen coupons = geen bewijs.


Laat hen maar bewijzen dat je WEL gestart bent...zij krijgen ook een deel van de coupon hoor...dus die zouden ze dan toch ergens moeten hebben...
[/quote]

ja, maar jij moet het ook aan kunnen tonen!! Ik heb een keer ZI gestart, terwijl ik volgens KNHS er maar 4 had, en ja, toen was ik fout, maar moest het wel kunnen laten zien. Verder was er een keer iemand van de vereniging ZI gestart en toen zeiden ze ook dat die er maar 4 had, maar het waren er dus echt 5!! Dit keer waren hun fout, maar we moesten het wel laten zien!

LINDA

Katja
Blogger

Berichten: 42163
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-02 00:05

Ik heb vorig jaar een brief gehad dat ik Z2 moest starten omdat ik 16 winstpunten in het Z1 had, dat klopte ook wel. Ben een paar weken later Z2 gestart en kreeg toen een brief dat ik pas 4 winstpunten in het Z1 had. Verward Er is soms geen touw aan vast te knopen daar. Maar ze zijn tot nu toe bij mij altijd heel behulpzaam geweest.

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-02 00:07

Och zo moeilijk doen ze daar vaak niet over bij de KNHS. Gewoon even bellen of een brief sturen. Meestal is het een fout met het invoeren van de gegevens, dat ze de gegevens door elkaar gooien.

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-02 09:04

gewoon even bellen wat je nu moet doen als het goed is moet je gewoon je coupons opsturen (kopie daarvan) vraag anders even op welke wedstrijden ze gestart zou zijn en bel met die verenigingen mocht het fout zijn.
achter de KNHS zitten ook maar mensen misschien was er iemand met bijna hetzelfde combinatienr 1 type fout is zo gemaakt.
Toen ik M1 wilde gaan starten had ik maar 4 winstpunten terwijl ik er echt 14 had ook gewoon een typfoutje Haha!

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Katja
Blogger

Berichten: 42163
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-02 09:44

Vaak hoef je niet eens coupons op te sturen en kunnen zij het zo terugvinden. Het is wel handig om een lijstje te maken met welk wedstrijden je gestart bent en hoeveel punten je daar had dan kunnen ze het even terug zoeken.

Fitzroy

Berichten: 25032
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-02 19:41

Maar het probleem bij Lau is juist dat ze moet bewijzen dat ze in die tussentijd niet gestart is en hoe kun je dat nu doen aan de hand van niet gebruikte coupons Haha!
Ik denk idd dat jullie de KNHS maar moeten vragen om al die coupons waar ze verliespunten heeft gehaald te laten zien

En anders rijd ik gewoon dinsdagavond Knipoog

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

haike
Berichten: 13516
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-02 07:47

Lekker vaag!

Bij ons op de club kreeg iemand ook een keer een brief dat hij naar de L moest, had 15 winstpunten. Dat klopte wel. Toen ze L startte kreeg ze weer een brief dat overmocht naar de L, ze had namelijk 5 winstpunten?

Volgens mij heb je eerder 5 winstpunten als 15, die brieven zijn een beetje in de verkeerde volgorde verstuurd.

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-02 08:11

Gewoon vragen op welke wedstrijden ze gestart zou hebben.
En dan bellen met de secretariaten van die verenigingen die houden toch wel bij wie er gestart zijn?

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Katja
Blogger

Berichten: 42163
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-02 08:50

Fitzroy schreef:
Maar het probleem bij Lau is juist dat ze moet bewijzen dat ze in die tussentijd niet gestart is en hoe kun je dat nu doen aan de hand van niet gebruikte coupons Haha!
Ik denk idd dat jullie de KNHS maar moeten vragen om al die coupons waar ze verliespunten heeft gehaald te laten zien

En anders rijd ik gewoon dinsdagavond Knipoog


In dit geval zal de KNHS met "bewijs" moeten komen. Maar gewoon even bellen dan is het probleem waarschijnlijk met 5 minuten opgelost.

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-06-02 18:30

Cody en Fitz hebben 'm door. Haha!

Lau moet idd bewijzen dat ze NIET gestart is, en dus heeft ze ook geen startcoupons van wedstrijden waar ze niet gestart is... En wij zijn dus heel benieuwd op welke wedstrijden ze volgens de KNHS dan wèl zou zijn gestart, en dus die verliespunten zou hebben gehaald...

Maar morgenochtend zijn we de eerste die bellen. Hoop gewoon dat het niet een hele papier- en belwinkel gaat worden. En ach, starten in Almelo doet ze sowieso. We weten zelf wel dat we goed zitten, we gaan niet eerst op een uitspraak van de KNHS zitten wachten...

Maar anders hou ik je eraan Fitz! Haha!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

germie

Berichten: 25857
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-02 18:50

Vaag verhaal hoor, heb je wel al die wedstrijden opgegeven?????
Zal m'n eigen stand eesn opvragen, ik ben nu B+6 dressuur en B springen (1 wedstrijd gestart). Volgens de combinatiestanden sta ik ook nog maar op B+1. Ik ga dus wel binnenkort L1 starten.
Als dat dan maar goedgaat.....

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Lautje

Berichten: 989
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-02 09:59

Ik heb dus vanmorgen opgebeld naar de KNHS. Ik moest mijn combinatienummer doorgeven en toen ging ze zoeken in de computer.
Ik legde haar uit dat de datum die op de brief stond (concours van 18 mei) mijn eerste concours bij de paarden is geweest en dat ik in december mijn laatste concours bij de pony's had gereden.

Ze vond het zelf ook vreemd dat de brief was verstuurd, omdat er helemaal niks over verliespunten in de computer stond.

liberty schreef:
Dit was dus toen ik met die E pony een overgang maakt naar de paarden, ze maken dus gewoon een foute invoering daar!


Ze vertelde me dat het gewoon een fout is geweest dus ik mocht de brief gewoon weggooien. Ze zei dat de computer wel vaker van dit soort fouten maakte, als een combinatie van de pony's naar de paarden gaat.
Jaja, geef die computer maar de schuld.... Schijnheilig

Maar het is allemaal opgelost, dus ik kan deze week onbezorgd op Almelo starten! Party!!

TARA (Amulet X Julio Mariner xx)--> Springen B + 31, Dressuur L2 + 9, SGW L + 10

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-02 11:32

zo, alles is weer opgelost!! Veel succes in Almelo!

maar bij was er echt een foute invoering gedaan! Hoe kun je nou MI springen zijn???? (dit stond dan op de standenlijst die iedere vereniging eens per tijd krijgt)

gr linda


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: OmgiliBot en 21 bezoekers