hoe dragen jullie je haar tijdens wedstrijden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-05-01 08:48

Aangezien ik weer lang haar heb, zit ik straks tijdens de wedstrijden met een probleem, ik kan m'n haar niet meer in zo'n strik doen, en ik vind he tniet eens mooi!

Maar wat ik me afvroeg, hoe hebben jullie je haar zitten?


Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-01 08:54

Ik doe het verschillend, heb ook lang haar.
Enkel keertje hang ik het in zo'n oma netje.
Meestal maak ik een vlecht of een dubbele staart de strik maak ik vast aan het bandje van mijn cap en dan doe ik mijn haar in dat netje wat eronder hangt.
Of soms maat ik een laag knotje (maar dan zit mijn capbandje altijd in de weg) met een witte stiek erom of zo'n soort netje.
Succes,
Petra

:evaw:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-01 11:37

Ik heb heel lang haar, en dat steek ik altijd op in een knotje. Met zo'n fluwelen dingetje met ijzerdraad erdoor. Daar zit een gat in het midden en daar doe je har door, dan kun je het opdraaien en vastzetten, je kent het wel denk ik. Maar als het erg lang is dan wordt die knot te dik als je een cap op hebt. (met een hoedje is het geen probleem maar da's alweer een poosje geleden dat ik die gebruikt heb.) Ik heb dan altijd dat m'n haar de cap naar voor over m'n ogen duwt. Dus dan doe ik eigenlijk hetzelfde als bij m'n paard, ik maak gewoon een vlechtje en dat rol ik op.
Ik doe er altijd elastiekjes in om het vast te zetten, daaroverheen een haarnetje (alleen om de knot, dus niet ook nog over je hoofd, flink stijf eromheen wikkelen. daaroverheen weer een elastiekje voor de zekerheid en dan zo'n fluwelen "wokkel" eromheen. Het is me wel eens overkomen dat het knotje zelf losschoot tijdens de proef, maar door dit "vangnet" van elastieken en haarnetjes bleef het gewoon zitten, je kon hooguit zien dat het ietsjes uitgezakt was.
Waar ik dus ook heel erg last van heb, dat zullen sommigen wel herkennen denk ik, is van die losse slierten langs mijn hoofd. Dat ziet er níet uit, en er gaan bij mij dan ook liters gel en haarlak tegenaan. Dan ben je net zo'n Spaanse flamengodame, maar het ziet er onder je cap of hoed wel een stuk beter uit.
Succes!



_________________
Om plannen te maken heb je alleen hersens nodig, om plannen uit te voeren ook karakter.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Zep op 2001-05-16 12:46 ]</font>

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-01 13:08

Ik heb ook van die losse plukjes dus altijd een haarnetje en omdat ik lang haar heb van het uiteinde een knot als bij het paard dubbelvouwen en daaromheen zo'n kraaltjes ding.
Nu plak ik alle losse plukjes vast met schuifjes en een boel haarlak *LOL*
dan maak ik een staart draai dat op met een grote witte wokkel erom heen en dan dat kraaltjes ding erom maar dat ligt regelmatig tijdens de proef op lottie z'n kont.
dus ik ga dat ding met een gat in het midden maar eens proberen thanx zep

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Jasmijn

Berichten: 3757
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-01 13:28

Ik gebruik ook dat ding van Zep, met het gat in het midden, ideaal! Daarna een netje met kraaltjes eromheen, meestal een zwarte, maar als ik in een erg jolig bui ben, diegene die mijn moeder voor me gekocht heeft, parelkleurige kraaltjes. Ik zou het zelf van m'n leven nooit gekocht hebben! maar zij vindt het erg mooi en er zijn meer mensen die dat vinden. Als jullie me irl op wedstrijd tegenkomen, kijk dan eerst even naar de kleur van de kraaltjes, dan weten jullie meteen in wat voor bui ik ben. *LOL*

Navragen is beter dan afvragen.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-01 13:46

Ik heb een kliphaarspeld vroeger 1 met een strik, gouden hoefijzertje en netje met gouden pareltjes....nu verruild naar een klip met alleen parels en het 'netje' is een stervorm gemaakt van parels, ik heb hem eerst getest in de winkel want ik was bang dat mijn sluip door, glij door gladde haar eruit zou floepen. Die plukjes heb ik ook, maar die stop ik achter mijn oren *LOL*
en dan doe ik mijn cap op friemel ik ze iets naarboven en dat houdt wel even.
Haha!

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-01 14:32

Ik heb ook nog wel eens zo'n knotnetje met van die gouden kraaltjes eromheen. Beetje truttig vond ik het zelf eigenlijk, maar ik krijg altijd commentaar dat het zo chique staat. Ik heb donker haar dus dan zie je het ook duidelijk. Als je blond bent heeft het weinig zin denk ik.

_________________
Om plannen te maken heb je alleen hersens nodig, om plannen uit te voeren ook karakter.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Zep op 2001-05-16 14:33 ]</font>

yvonne18
Berichten: 173
Geregistreerd: 18-03-01
Woonplaats: oirschot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-01 14:58

ik heb ook heel lang haar (rood zoals jullie op de foto kunnen zien bij plaatjes forum) en ik doe ze eerst op een staart. dan maak ik een knot en doe er 101 stieken omheen. dan gaat er een harnetje heel strak omheen net als bij ZEP. dan doe ik er een ding met PAARLEMOER (??) PARELTJES omheen (ja ik ben dus zo iemand die dat mooi vind!!) en dan doe ik er een witte 'froezel' omheen of hoe je dat ook noemt. dit doe ik dus ook als ik alleen maar hoef te springen op concours want ik vind het geen gezicht met een lange staart of vlecht op je rug rondhobbelen!! en nu met die nieuwe casco helmen ben ik helemaal gelukkig want die zijn hoger dus past mijn knot er beter onder!!

ik ben yvonne. 18. rijd paard en interesseer mezelf alleen voor springen!!!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-01 11:35

Je ziet ook nog wel eens meiden rondrijden die hun staart gewoon in het netje hangen, dan heb je zo'n lange lap op je rug hangen, geen porem!! Met springen heb ik zelf een nette staart (een knot past niet onder een veiligheidscap en staat een beetje tè truttig). Met dressuur draag ik altijd een hoedje en daar hoort gewoon een strakke knot onder!!!

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-01 14:24

Met dressuur draai een een knot. Heb best lang haar vindt het wel altijd een lastig gedoel.

Met springen maag ik gewoon een lange vlecht met een wit elastiekje. Ik vindt een knot lastig onder mijn cap zitten vooral met springen moet ik me vrij kunnen bewegen.

Gr Pris

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-01 16:45

Ik had m'n haar altijd in een zwart haarnetje, zag er netjes uit en het zat lekker, geen probleem!

Sonja


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: nowylover, OleJon en 110 bezoekers