Misschien rare vraag?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-01 22:25

ik zou nooooiiittt een euhm.. tinker kopen *sorry* Ik vind ze heel lief, en heel veel ook heel mooi, maar met rijden is het niet mijn type. Ook wilde ik eigenlijk GEEN schimmel, maarja ik viel op bolle Haha!

Mijn droompaardje is een arabier met heel veel wit, dan het liefste een donkerbruine met hoge benen en een bles ( zoiets als pinky van pinky-girl alleen dan als arabier)

Groetjes Ymke

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-01 22:26

Wat voor mij echt een nachtmerrie zou zijn is een flegmatiek paard. Een paard dat je bij iedere stap moet aanmoedigen en waar je doodmoe Slapen vanaf stapt alleen maar om hem aan de gang te houden.

Verder vind ik bont Koe ook verschikkelijk lelijk, daar zou ik echt een paard op laten staan, maar dat is gewoon mijn smaak.

Om te zien vind ik bijna alle paarden en pony's wel leuk en lief maar ik deel ze in in twee groepen:
Party!! Rijpaarden
Party!! Grasmaaiers
*LOL* Als ik zelf moet kiezen, kies ik liever voor een rijpaard *LOL*

Het valt me op dat er een aantal mensen zijn die zeggen dat ze geen vals paard willen. Jammer want ik ben van mening dat valse paarden niet worden geboren maar wel worden gemaakt. Ik zou dat persoonlijk als een uitdaging ervaren.

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-01 22:35

Droompaard.
Een supergoed spring en eventing paard wat overal overheen kan en goed kan lopen. GEen makkelijk paard maar een paard met karakter. Alles is goed zolang ze maar niet gemeen zijn.
Het ergste paard.
Een pony die ik ooit heb gereden. Hij kon over elke hindernis wat ik ook maar voor zijn neus zette. hij sprong het. Ik heb daar 145 mee gesprongen en hij was 150 gemeten.
Maar zijn karakter was gewoon gemeen. Hij wou alleen maar buiten rijden richting de weg naar huis. Als het even kon ging hij in het midden van het bak lopen staken en recht overeind staan. ik ben nog nooit zo blij geweest als toen hij verkocht werd.
Groetjes!

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-01 07:31

edit
Laatst bijgewerkt door Lievemeid op 12-02-02 21:12, in het totaal 1 keer bewerkt

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-01 08:53

Hmmm, wat betreft rassen zou ik het zo gauw niet weten, als een paard een goud karakter heeft zou ik volgens mij ongeacht het ras Lovers kunnen worden...maar ik zou nooit een hengst willen hebben (zelfkennis, kan ik niet hanteren denk ik Knipoog) en een paard met een hele hoge stokmaat lijkt me ook niet errug verstandig (he Fitz Knipoog)...kom ik alleen nooit op...toch vervelend als je er tijdens een buitenrit vanaf valt...terug lopen...en ik zou ook geen paard willen hebben dat snel in protest gaat door (alleen maar) te bokken en te steigeren. Maar ik vind alle paarden wel wat hebben hoor... Haha!

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-01 09:06

Hmmm, wat betreft rassen zou ik dus echt niets kunnen verzinnen...als een paard een goed karakter heeft en het klikt zou ik op ieder ras wel Lovers kunnen worden (maar arabjes staan bij mij toch met stip op 1 Knipoog), maar wat ik niet zou willen hebben...is bijvoorbeeld een hengst (kwestie van zelfkennis, kan ik denk ik niet hanteren, dus dat zou vragen om problemen zijn) of eh...een paard met een hele hoge stokmaat lijkt me ook niet echt verstandig...he Fitz Knipoogkom ik nooit zonder hulp op... *LOL* *LOL* *LOL*, niet echt prettig als je er van af valt tijdens een buitenrit ofzo...kan je lekker terug lopen...(of ik zou wat leniger moeten worden natuurlijk... Haha!, maar ik vind 1,50-1,55 persoonlijk een leuk maatje Knipoog) en wat ik ook niet zou willen hebben is een paard dat bij het minste of geringste in protest komt door te gaan bokken of steigeren ofzo, niks voor mij...(Escala heeft in de 3 jaar dat ik haar heb 1 bokje gegeven...hahaha, kwam wel zo'n 20 cm van de grond met haar achterbenen, LOL!En geloof maar dat ze bokken kan hoor...als er niemand op haar rug zit kan ze hele handstands...)En tsja, af en toe nerveus en schrikken mag best, maar niet om ieder wissewasje alsjebllieft...heb ik jullie nu gelijk uit de droom geholpen dat alle arabieren een beetje nerveuze hittepetits zijn... Haha!
*Jasja*

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-01 09:08

Huh...stond mijn eerste beriggie er dus toch op... Verward Verward Verward Sorry...toen ik ff wou kijken stond ie er toch echt nog niet... Verward Verward Verward Geloof ik...28 is toch echt nog te jong om al dement te worden... Knipoog

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-01 11:28

Citaat:
Op 2001-05-15 23:25, schreef Riëtte:
Wat voor paard ik zelf persoonl;ijk niet wil hebben? Een vos. Nioet omdat ik de kleur lelijk vindt (hoewel dat vaak het geval is, sorry hoor) maar omdat ik persoonlijk niet met vossen op kan schieten. Verder wil ik geen paard dat niet eerlijk is, geen paard dat vals is...


Tja, ik heb mijn nieuwe paardje al weer een paar maanden. Ik had me toendertijd voorgenomen om eerst heel veel paarden te gaan kijken voor dat ik er een zou kopen en het mocht zeker geen vos zijn. Ik had ook het liefst een met weinig wit eventueel een klein wit voetje of kolletje. Nou één keer raden.. juist, het eerste paard wat ik zag was een vos met vier witte benen en een grote bles. Maar ja, toch verliefd geworden!!