dromen, idealen, doelen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Suus

Berichten: 1692
Geregistreerd: 13-03-01
Woonplaats: Stein

Re: dromen, idealen, doelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 16:35

Helaas is Tonko alweer 3 jaar met vervroegd pensioen. Ze heeft heel veel gezondheidsproblemen gehad in de afgelopen jaren. Noem het maar op of ze heeft het gehad. Ik heb haar dus 3 jaar geleden naar een boer verhuisd waar ze tot vorige maand met veel plezier heeft gestaan. Helaas is deze meneer ernstig ziek geworden en daardoor met de paardenstalling gestopt. Daarom haar dus moeten verhuizen. Ook weer helaas heeft ze 3 weken geleden op deze nieuwe stal een flinke trap gehad en wilde de wond daarvan maar niet genezen. Uit röntgenfoto's blijkt nu een beginnende botsplinter. Afgelopen vrijdag is de onsteking letterlijk tot op het bot weggesneden en met flink antibiotica spuiten tot eind deze week hopen we de ontsteking de baas te kunnen blijven. Zo niet, dan zou ze geopereerd moeten worden... Toen ik 3 jaar geleden van stal verhuisde heeft ze op hetzelfde been een trap gehad en de sprong is daarvan nooit meer helemaal dun/de oude geworden. Kortom, een paard wat alle pech van de wereld heeft aangetrokken....
Ze is inmiddels 20 jaar.


Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Re: dromen, idealen, doelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 21:21

Ok, me make BIG mistake Haha!
Ik had de post van Maya gemist in de openingspost, bij deze dus weer open Knipoog

Muggen zouden vet moeten zuigen ipv bloed.......

Zamora
Berichten: 8255
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: Kampen

Re: dromen, idealen, doelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 12:58

Ben al echt jaaaaren weg van gangenpaarden en heb paar jaar geleden "mijn" ras gevonden. De Rocky Mountain Horse! Heb er nu 2 van lopen(merrie en jonge hengst) en een kruising(kentucky mountain saddle horse) en verwacht dit jaar 2 kruising veulens van een Rocky hengst. En volgend jaar verwacht ik mijn eerste volle Rocky veulen.
Dus ben hard bezig mijn droom en doel te verwezelijken Haha!

joyce B

Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Re: dromen, idealen, doelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 11:39

Mijn droom in de begintijd van bokt was paarden bij huis (liefst ook kleine pensionstalling) en wedstrijden rijden.

Wedstrijden rijden met mijn pony ging niet door toen hij kreupel werd door spat. Toen een aantal pony's en paarden van anderen gereden en met 2 pony's wedstrijd gereden tussen de paarden en met beiden L2 met winstpunten geworden.
Toen kwam mijn droom uit en konden we een huisje kopen, niet ver van onze oude woonplaats, met 3ha weiland.
Daar wonen we nu 1,5 jaar, hebben een paar weidemaatjes gehad voor mijn pony en dit voorjaar beginnen ze een stuk aan het huis bij te bouwen zodat we wat meer ruimte hebben.

Vorige zomer een KWPN merrie erbij gekocht om thuis weer lekker te kunnen rijden en lange buitenritten te maken en in de planning voor de komende jaren staat een nieuwe paardenstal/garage en het herinrichten van de tuin Knipoog

Op naar de volgende zoveel jaar Knipoog

Odi
Berichten: 1211
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Montferland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 10:43

Ben in een sentimentele bui en daarom hoog tijd om dit topic van 17 jaar geleden weer omhoog te halen.
Inmiddels allemaal 17 jaar ouder en 17 jaar verder op Bokt. Dit topic 10 jaar geleden al eens omhoog gehaald, maar hoe gaat het nu met jullie en jullie paarden?
Odi is er gelukkig nog steeds, inmiddels met pensioen en begint grijze haartjes te krijgen niet als ik.

Corneeltje

Berichten: 195
Geregistreerd: 09-11-17
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: dromen, idealen, doelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 11:08

Ik weet dat dit niet heel relevant is, maar ik volg. Echt bizar om te bedenken dat dit topic geopend is toen ik nog niet eens een halfjaar oud was..

- People only accept the love they think they deserve -

Suus

Berichten: 1692
Geregistreerd: 13-03-01
Woonplaats: Stein

Re: dromen, idealen, doelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 16:00

Mijn paard is op 10 juli 2009 na het ontbijt de wei in gegaloppeerd en zo dood neergevallen... Zonder voorafgaand ziektebed. De mooiste dood die je je kunt wensen voor een paard.

R.I.P. allerliefste Tonkie... 1987-2009

tita

Berichten: 19742
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Re: dromen, idealen, doelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 18:16

De pony in dit topic heb ik in januari laten gaan (35 jaar)
Nieuw paard staat ook al 7 jaar op stal.

De toenmalige carrière is geëindigd in ontslag.
Inmiddels mama van 2 kids :D

30-11-2015
03-07-2018

Odi
Berichten: 1211
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Montferland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 19:19

Geen zorgen YellowCorn, over 10 jaar haal ik het topic wel weer een keer omhoog :D .

Suus wat een mooie dood, was je er bij? Ik hoop dat Oot's einde ook zo zal zijn, maar voorlopig nog niet.

35 jaar!!!??? Wat een bijzondere leeftijd.

Absolem

Berichten: 2752
Geregistreerd: 27-11-12

Re: dromen, idealen, doelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 19:24

Ik droom er al jaren van om wedstrijden te gaan rijden met een barokke ras. Ik heb nooit wedstrijden gereden ik had er nooit het paard voor. Vroeger gek van Spanjaarden. Nu heb ik een Fries onder me kont waar ik helemaal gek mee ben. En zoals het er naar uit ziet. Kunnen we volgend jaar onze eerste B proef bij de barokke en koudbloeden wedstrijden gaan rijden. Bij de reguliere knhs wedstrijden kan voorlopig niet omdat hij nog hengst is.

Maar als alles goed gaat en ik hem helemaal voor elkaar krijg in de galop. Gaan we volgend jaar starten!

Dat vinden wij alleen maar heel bijzonder!

Corneeltje

Berichten: 195
Geregistreerd: 09-11-17
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 19:51

Odi schreef:
Geen zorgen YellowCorn, over 10 jaar haal ik het topic wel weer een keer omhoog :D .

Suus wat een mooie dood, was je er bij? Ik hoop dat Oot's einde ook zo zal zijn, maar voorlopig nog niet.

35 jaar!!!??? Wat een bijzondere leeftijd.


Ha leuk! Dan doe ik ook gauw mijn inbreng! Ik ben in mei dit jaar echt begonnen met paardrijden. Daarvoor heb ik denk ik zo'n 40 lessen in totaal gehad, waarvan 20 rond mijn twaalfde en 20 toen ik 15 was. Beide keren op andere plekken die het net niet helemaal waren. Nu krijg ik les in groepjes van 2 en dat bevalt heel goed! Toch ben ik nog best onzeker, vooral in de galop, dus een doel van mij is zekerheid en ontspanning tijdens het rijden. Verder moet ik natuurlijk nog heel veel leren en kan mijn zit veel beter dus mijn tweede doel is een stabiele zit. Dan nog merk ik dat mijn hulpen niet altijd even goed doorkomen, ik mis natuurlijk een een stukje spierkracht, zolang rijd ik nog niet, dus dat is mijn derde doel: duidelijkere hulpen. Mijn droom is een eigen huis in buitengebied en jaarlijks een weekje of 2 op wintersport kunnen. En misschien wel een eigen paard.. Wie weet:)

- People only accept the love they think they deserve -


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot, nancylicci en 27 bezoekers