rijbroeken met 'kussentjes': ervaringen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

rijbroeken met 'kussentjes': ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-05-02 12:16

In het blad van de DER (endurance) zag ik dat er rijbroeken bestaan met een 'padding' (soort kussentjes) op kont en knieën. Ik ben op zoek naar een rijbroek die lekker zit op lange ritten en dit leek me wel iets.

Inmiddels heb ik degene die deze broeken verkoopt al een mailtje gestuurd voor meer info (materiaal, prijs etc.), maar ik ben ook benieuwd of er mensen zijn die ervaring hebben met dit soort broeken. Ik ga natuurlijk informeren op de mailing list van de DER, maar misschien zijn er ook Bokkers met zo'n broek? Ik hoor graag ervaringen!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>


germie

Berichten: 25918
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-02 12:18

geen ervaring met die broeken, maar is een wielrenbroek niet wat??? een lange dan he?? kun je onder je rijbroek doen

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-05-02 12:19

Zou kunnen, maar dat lijkt me behoorlijk warm, twee broeken over elkaar...

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-02 12:21

en t lijkt me ook niet erg lekker zitten, zo'n wielrenbroek heeft nl ook naden en die zeem in t kruis gedurende die hele endurancetocht?? lijkt me geen pretje

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-02 08:52

Sorry voor het oprakelen van dit topic..

Karin, heb je inmiddels al wat meer informatie?? Ook ik ben op zoek naar een heerlijk comfi rijbroek voor de langere afstanden en wedstrijden, maar heb nog geen keus kunnen maken..

Groetjes

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.

ineke

Berichten: 916
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-02 17:13

heb ik een ? ik zag deze topic nu pas ,
hij is te koop als je m wilt hebben ,niet omdat ie niet bevalt want hij is super ,maar omdat ik m als dressuurruiter nooit draag .
Indertijd had ik een paard waarmee ik endurance heb gereden maar hij is verkocht als springpaard (hij sprong de sterren van de hemel)
De broek is blauw met een witte streep langs de zijkant .hij heeft een zachte kont (heerlijk) en kniestukken. hij is van heel soepel materiaal gemaakt zoiets als een legging (nou ja ,iets zachter en dikker dan )

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-06-02 18:24

Mandy en Ineke, geeft niet dat het topic weer opgerakeld is, want inmiddels heb ik ook nieuws over deze broeken.

Tijdens de rit in Leersum stond Niset Plug van Equestrian Nomads met een standje in de kantine. Zij had deze broeken bij zich (2 modellen van de 3) en ik heb ze even in handen gehad. Die padding leek me nogal vreemd, net of je met een spons tussen je benen rijdt Haha!. Ik moet er dan ook nog eventjes over denken.

Ik weet iig al een leuk verjaardagscadeau: een rijbroek van Mondoni (Divoza dus) met een leren kont. Volgens Lonneke rijdt-ie heerlijk op lange afstanden, en ik hoop dat ik 'm - net als zij - kan krijgen in de perfecte kleuren donkerblauw met babyblauw zitvlak. Kwijl

Maar ik stuur je iig even een PB, Ineke!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Akshay, Arlette1991, ComscoreBot, Fudge, Iris94, Plonspony, rocky_1995, Sjors050, turtlelito en 166 bezoekers