Paard laten overzetten op naam?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
smiley

Berichten: 2795
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: Biezenmortel

Paard laten overzetten op naam?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-02 19:23

Ik heb een Haflinger en wil hem graag laten overzetten op mijn naam. Hij heeft papieren alleen staat nog steeds op naam van een (vorige) eigenaar die ik niet ken. Op de papieren staat dat hij van C.C.W. Philippen, (adres) Veldhoven is, alleen staat hij niet in het telefoonboek.

Als die man overleden zou zijn, hoe kan ik hem dan op mijn naam laten zetten? want ik heb een handtekening van de vorige eigenaar nodig.

Romy

Berichten: 912
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Zaandam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-02 19:27

Dat heb ik net vorige week gedaan! *LOL*
Wij hadden ook geen handekening van de vorige eigenaar (al kon ik daar makkelijk even langsgaan) Maar volgens de mevrouw bij het stamboek hoefde dat niet perse..
Gewoon opsturen naar het stamboek met je nieuwe adres erop of erbij (als het niet meer op de kaart past) Dan krijg je vanzelf een nieuwe thuis gestuurd.. En iedere 2 (?) maanden het boekje.. (wel prijzig 60 Euro..)
Ga anders even naar de site, staat ook hun adres en telefoon nummer op, kan je altijd even bellen hoe het precies zit..
Maar kan dus ook gewoon zonder handtekening..

smiley

Berichten: 2795
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: Biezenmortel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-02 20:00

Bedankt! Haha!

Is inderdaad wel prijzig, maarja beter dan dat hij nu op naam staat van iemand die ik helemaal niet ken. Dus voor het blad hoef je dan geen extra kosten meer te betalen?

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-02 20:08

Ik heb ook gewoon hetb oekje naar het stamboek op gestuurd, briefje er bij, en geld overgemaakt, was toen voor dribbel dacht ik 45 Gulden om over te zetten. Ook geen handtekening ofzo van de vorige eigenaar... was zo gebeurd allemaal Haha! Drib is alleen een shet, weet niet of het bij jou stamboek ook zo gaat..

MariekeR

Berichten: 1233
Geregistreerd: 09-09-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-02 20:11

Je moet wel eerst lid worden van het Stamboek. Voor minimaal een jaar, anders kan je hem niet over laten zetten. Dit is idd best wel prijzig, daarom heb ik Wiets ook nog gewoon op de naam van zijn vorige eigenaar staan (moet eerst m'n ouders overhalen Haha! )

smiley

Berichten: 2795
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: Biezenmortel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-02 20:48

Bedankt voor alle snelle reactie's

Ik heb hier wel een lijstje liggen van de prijzen. Ik zou dus moeten betalen:
De contributie Euro 46,-
en de overschrijfkosten stamboek Euro 6,-
Dan denk ik dat het abonnement op 'het trekpaard en de haflinger' er ook nog los bij komt dat is euro 12,-

Zal het er eens met mijn ouders over gaan hebben Haha! , maar een handtekening van de vorige eigenaren heb ik dus niet nodig.

Miran

Berichten: 4453
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-02 08:52

Volgens mij zit het blaadje bij dat geld in. Bovendien zijn er vanuit het stamboek ook clinics enzo, voor de vorige heb ik niets hoeven betalen.

smiley

Berichten: 2795
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: Biezenmortel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-02 12:33

Zou wel leuk zijn als dat er bij inbegerepen is Haha! , wat voor clinic was dat, en doen ze dat vaker?

Ik heb het KVTH gemaild, maar kreeg hier sneller antwoord Knipoog

Miran

Berichten: 4453
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-02 13:20

Dat was een clinic over Haflingers onder het zadel, over de sterke en zwakke punten enzo. Was erg leuk. Deze was georganiseerd door de afdeling Zuid Holland, maar in Brabant zullen ze dat ook wel doen. Ik kreeg een brief met deze clinic en nog wat andere evenementen.

smiley

Berichten: 2795
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: Biezenmortel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-02 18:00

Ik denk dat ik hem (over een tijdje?) toch maar laat overschrijven Haha! .

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-02 23:11

Ik heb het bij mijn NRPS en KWPN-er ook gedaan en ik heb er geen spijt van *LOL* Alleen even als de contributie weer van mijn rekening moet Haha! (gebeurt ook nog altijd tegelijk en het KWPN is nog best wel duur, maar ik vind die blaadjes wel erg leuk Party!! )
Meestal moet je trouwens ook nog entreegeld betalen als je lid wordt Verward

odis
Berichten: 339
Geregistreerd: 13-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-02 20:43

ik heb van de week m'n Fries op mijn naam laten schrijven. Echt achterlijk zeg!! Boos!
Entreegeld en contributie: E 68,50,- Je krijgt dan elke maand hun blad.

En om het paard op je naam te laten zetten moet je nog even E45,50 statiegeld betalen voor het stamboekpapier omdat het hun eigendom is. Frusty

Miran

Berichten: 4453
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-02 23:29

Ach, het contributiegeld is niets vergeleken met wat je extra betaald omdat je een paard met papieren koopt. Als je dat teveel vind, koop dan ook een paard of pony zonder papieren, dat scheelt behoorlijk.

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-02 19:34

Maar daar ging het hier geloof ik niet over Verward Lips are sealed En een paard met papier hoeft echt niet altijd veel duurder te zijn hoor *LOL*

smiley

Berichten: 2795
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: Biezenmortel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-02 19:52

Citaat:
odis Geplaatst:
ik heb van de week m'n Fries op mijn naam laten schrijven. Echt achterlijk zeg!!
Entreegeld en contributie: E 68,50,- Je krijgt dan elke maand hun blad.

En om het paard op je naam te laten zetten moet je nog even E45,50 statiegeld betalen voor het stamboekpapier omdat het hun eigendom is.


Dat is echt veel, nog duuder als bij Haffie's dus Bloos