Paard afmelden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Paard afmelden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-06-02 11:22

Hercules staat ingeschreven bij het KWPN en aangezien nu zijn eind in zicht is bedacht ik me opeens dat hij dan wel als 'overleden' geregistreert moet komen te staan. Ik heb daarom een mailtje aan het KWPN gestuurd, maar nog niks gehoord (lekker).

Weet één van jullie of dat moet? En hoe dat moet? Ik ga nl niet zijn papieren opsturen, ookal zijn ze nog zo 100% van het KWPN, ik vind het best als ze erin zetten dat het paard is overleden of wat dan ook, maar die papieren krijgen ze niet. Ik heb alleen nog steeds geen antwoord van hun hoe of wat ik nu moet doen?! Iemand toevallig een idee? Ik neem tenminste aan dat als hij als overleden geregistreerd staat er ook niemand met zijn 'naam' etc vandoor kan gaan, dat is namelijk wel het laatste wat ik wil!

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes


UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-02 11:23

Ik denk dat je het beste kan bellen met ze. Maar volgens mij moet dit via je DA lopen die moet een papier tekenen. Zo is het gegaan bij mijn vorige paard een aantal jaren geleden.

Succes laui.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-06-02 11:25

Hmm, dan moet ik denk ik de arts bellen... Die hem overigens niet meer gaat zien, maar goed... Ik vind het nogal k*T geregeld van ze, ik stuur vorige week al een mail (kan zijn dat t vrijdagavon was, weet t niet meer), maar ik heb nog steeds geen antwoord. Dat vind ik gewoon slecht. Dan meld ik hem niet af hoor, allang best. Alsof ik voor de gein zo'n mailtje stuur.... Frusty

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-02 11:26

Ik heb destijds de papieren van mijn paard opgestuurd naar het KWPN. Ik geloof dat zij ook eigenaar zijn van die papieren.

De hond is de betere mens

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-02 12:20

Het KWPN is idd de eigenaar van de papieren.
Als het paard is gestorven word je geacht de papieren terug te sturen, als je daarbij dan een briefje doet dat je graag weer terug wil maken hun ze ongeldig en krijg je ze weer retour.
Dit is om fraude te voorkomen.

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-02 12:24

Je moet ze volgens mij ook terug sturen, anders is het nogal makkelijk om een paard zonder afstamming opeens van een papiertje te voorzien. Wij sturen de papieren etc. ook altijd terug als de mensen daarom vrgaen. In het paspoort wordt dan gemeld dat het dier dood is.

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-06-02 13:41

Nou, idd, ik moet ze opsturen met een briefje erbij. Goed, fijn dat ik dat te horen krijg nadat ik 3x gebeld heb en een mail gestuurd heb. Hij is gechipt, dus het heeft geen zin om te frauderen (tenminste, dat denk ik, of ja, dat zegt men zelf). Ik ga er vanuit dat de chip er niet meer uit te slopen is en dat je hem dan ook niet meer in een nieuw paard kan stoppen, maar goed. Het KWPN zit hier vlakbij, dus evt ga ik zelf wel even langs volgende week.

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Suzanne F.

Berichten: 48947
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-02 19:49

Ja je moet het papier opsturen en als je hem terug wil dan moet je dat schriftelijk melden. Helaas heb ik daar ervaring mee. Ik had mooie kopieen van t papier dus ik heb hem niet teruggevraagd.

Sterkte met je paardje. Lachen

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-02 19:53

Ik heb er helaas ervaring mee.
Mijn paard werd afgemaakt, overgenomen door de verzekering.
De papieren moetsten opgestuurd worden naar het KWPN, er kwam een melding op dat het paard is overgenomen door de verzekering en toen kreeg ik ze weer terug.
Dit om te voorkomen dat je het papier meegeeft met een ander paard.

Sterkte!

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

Fitzroy

Berichten: 25043
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-02 23:22

Ik heb mijn vorige paard niet afgemeld bij het KWPN omdat ik de papieren zelf wilde houden. Kan dus ook een oplossing zijn .... (alleen niet meer nadat je ze 3 x gemaild hebt)
Ik zie ook niet in waarom het KWPN moet weten dat je paard overleden is Verward

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-02 08:02

Het is belangrijk voor de stamboeken om te weten hoeveel paarden er nog zijn.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Icelandshet en 41 bezoekers