ervaring met volgend bit

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Dorien

Berichten: 1440
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: België 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-06-01 14:09

Ik ben van plan om een K&K Conrad Ultra dubbel gebroken bit te kopen voor mijn paard. Ze het namelijk nogal moeilijk om te ontspannen. Ze ontspant wel maar ik moet daar vaak bijna 3 kwartier voor rijden en heel veel moeite en losmakende oefeningen voor doen. De advertentie voor dit bit zegt toch dat het helpt te ontspannen! Heeft iemand hier ervaring mee?

Een paard zonder ruiter, blijft een paard.
Een ruiter zonder paard, is alleen maar... een mens


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-01 14:12

Doordat het gemaakt is van een legering met koper gaat het paard een beetje sabbelen, en is daardoor vaak wat beter nageeflijk. Maar het is geen wondermiddel of zo. Ik gebruik het zelf ook, en het is wel een erg fijn bit. Maar verwacht niet dat je paard in een keer super aan de gang hebt of zo, je moet het wel zelf voor elkaar rijden.

Dorien

Berichten: 1440
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: België 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-06-01 14:16

Ik verwacht tuurlijk niet dat als ik er op ga zitten en zij dat bit in haar mond heeft ik helemaal niets meer hoef te doen. Dan zou ik er niets meer aan vinden. Ik zou het alleen kopen om haar wat aan te moedigen te knabbelen op het bit (doet ze ook niet makkelijk) zodat ze niet pas ontspant als mijn les al voorbij is.

Een paard zonder ruiter, blijft een paard.
Een ruiter zonder paard, is alleen maar... een mens

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-01 14:25

Daar kan het dus wel bij helpen. Door de dubbele breuk wordt overigens een deel van de teugeldruk op de lagen naar de tong verplaatst.

Jasmijn

Berichten: 3744
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-01 11:03

Ik rijd ook met dat bit, en vind het gewoon erg fijn. Het is een erg vriendelijk bit, door de vormgeving, en idd als het goed is ook door de metaalsoort.
Net als Zep zegt is het natuurlijk geen wondermiddel, maar ik vind het een goed bit.

Navragen is beter dan afvragen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-01 11:11

Ik heb de Trakehner nu op een gewone watertrens, die werd nog wel eens wat "douwerig" op dat dubbelgebroken bit, dit is net iets scherper. Ik heb wel weer voor zo'n argentaan bit gekozen, omdat het zo goed beviel dat spul. Het mondstuk van die watertrens (van sprenger, is geloof ik hetzelfde als K&K) is iets gedraaid waardoor het schijnbaar mooier in de ligt. Het bevalt erg goed in elk geval.

Dorien

Berichten: 1440
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: België 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-06-01 14:02

Even iets wat mij niet zo goed duidelijk is, Zep. Verward Bedoel je dat de gewone watertrens scherper is of dat dubbelgebroken bit. Ik dacht namelijk altijd dat een dubbelgebroken bit zachter was voor de paardenmond!

Een paard zonder ruiter, blijft een paard.
Een ruiter zonder paard, is alleen maar... een mens

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-01 22:26

Ik heb een K&K Conrad Ultra Aurigan dubbelgebroken watertrens 16mm , bevalt wel goed, maar ik wil graag hetzelfde idee maar dan in een D-trens dubbelgebroken, probleem is maat ik heb een 11,5 nodig en die hebben ze geloof ik niet dubbelgebroken D-trens??????

_________________
<table border=0><tr><td><FONT COLOR="white">*Experience: something you don't get....until after you need it.*</FONT></td></tr></table>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: orri op 2001-06-04 23:27 ]</font>


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Flew, GoogleAdsense, Nieknollie, Sarah_Elise, Swanzie en 30 bezoekers