nu pas wintervacht verliezen? (tinker)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

nu pas wintervacht verliezen? (tinker)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-02 13:28

Mijn tinkerjaarling begint nu pas haar wintervacht te verliezen, terwijl mijn pony allang van zijn vacht verlost is!
Hoe komt dit?
Zijn tinkers daar altijd wat later mee?
of is het omdat ze nog zo jong is?

Ineke2

Berichten: 33098
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-02 16:08

Levi is ook nog niet helemaal door zijn vacht heen, wel bijna nu eindelijk maar ik vind het toch wel lang duren.

akerna

Berichten: 3770
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: apeldoorn!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-02 17:15

tinkers hebben een onwijs dikke vacht.
die van mij heeft ook nog steeds gedeelte wintervacht op zijn buik en zijkant. gelukkig gaat het er nu aardig uit.

volgens mij zijn tinkers idd ook later met verharen.

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-02 19:40

Ook Tiko is nog steeds aan het verharen, maar dat doet hij al heel lang, het is niet zo dat hij nu nog een hele wintervacht heeft, maar doet gewoon zo ontzettend lang over het verharen.

DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-02 05:09

Dc zit ook nog steeds een beetje in haar wintervachtje. Nu komt er toch wel aardig wat haren af hoor!

abby
Berichten: 1664
Geregistreerd: 31-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-02 12:29

het duurt veel te lang! Het komt wel vaker voor bij jaarlingen dat ze moeizaam door de verharing heenkomen en meestal duidt het op vitaminegebrek. Mijn eigen Tinkerjaarling (overigens nu twenter) kwam er vorige winter ook zo moeilijk door en toen heeft ze een paar keer een vitaminekuur gekregen om haar te helpen. Dat werkte echt goed. Dit jaar heeft ze maar een keer zo'n kuur gekregen en verder lijnzaadolie over haar eten, en is ze er veel vlotter doorheen gekomen. Ik weet niet wat jouw / jullie Tinker(s) te eten krijgen, maar mij is opgevallen dat veel mensen geneigd zijn ze veel te schraal te voeren waardoor ze het risico lopen vitamine (en ook andere stoffen) te kort te komen.