Hoe oud waren jullie toen...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
loontje

Berichten: 2885
Geregistreerd: 03-01-02
Woonplaats: Hoogvliet r'dam

Hoe oud waren jullie toen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-05-02 21:26

Hoe oud waren jullie toen jullie je eerste paard/pony kregen/kochten?Wat voor ras was dat en naam enzo.Ben echt benieuwd daar naar.

Ik was tien jaar jong en kreeg mijn eerste pony.Hij heette Lover boy(afgekort naar boy) en het was een welsch van 1.20 hoog.Vosje met lange blonde manen.Groetjes van Ilona

http://glitz4kids.webklik.nl/page/homepage Voor wat unieks op uw kinderfeestje.


Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-02 21:34

Ik was geloof ik 22 toen ik mijn eerste pony kreeg. Mijn lieve schat Julius. helaas heb ik maar drie jaar van hem genoten.
Anderhalve maand na zijn overlijden kocht ik Barley. Die is nu alweer bijna anderhalf jaar van mij. Wat gaat de tijd toch snel.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-02 21:39

Ik was 12 toen ik mijn 1e pony kreeg. Helaas heb ik deze maar 2 maanden gehad omdat ze niet goed bleek te zijn.

Ik was 14 toen ik mijn 1e paard kreeg, waar ik daarvoor al een jaar op reed. Deze heb ik slechts 3 maanden gehad, aangezien hij een been brak en afgemaakt moest worden Verdrietig

Toen ik Ironique kreeg was ik bijna 15, en die heb ik nu, ruim 6 jaar later nog steeds Lovers

Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd -- Loesje

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-02 21:40

Ik was...... 23 toen ik mijn eerste paard kocht Haha!

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131721
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-02 21:40

Mijn eerste pony heette Sapristi, het was een kruising tussen een Appaloosa en (hoogstwaarschijnlijk) een Belgisch Trekpaard Haha!
Deze pony kreeg ik toen ik 8 jaar oud was (nu ben ik bijna 30), en hij heeft de rest van z'n leven bij ons op stal doorgebracht.
2 jaar geleden is hij helaas gestorven.
Na Sapristi kwamen nog een andere pony en diverse paarden, ondertussen bleef Sapristi gewoon gezellig bij ons.
Jammer dat ie er niet meer is, het was een heel aparte pony (kan ook niet anders met zo'n afstamming Haha! ) met een heel lief karakter.
Hij heeft een super leven gehad, dat is wel een troost.
Helaas viel ie op een kwade dag plotseling op de grond; harstikke dood, voordat ik het in de gaten had was het al gebeurd.
Heel triest, maar gelukkig is ie verder altijd gezond geweest en heeft hij een goed leven gehad.......

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-02 21:41

ik krijg 1 dag voor dat ik 14 wordt(verjaardagkadootje dus Tong uitsteken ) mn eerste eigenpony(zaterdag).
het is 3 kwart haflinger en 1 kwart arabier, zoon van Sturm, 2 jaar en wordt morgen ruin Lachen

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-02 21:43

Ik kreeg Pinky toen ik net 15 was. Heb hem nu dus alweer ruim 2 jaar.
Pinky is een welsh pony van *bijna* 3 jaartjes jong.

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-02 21:55

Ik kreeg Greg toen ik 9 was..ondertussen is hij (en ik ook) er bijna 18..tijd gaat snel hoor..

Rhys
Berichten: 6351
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-02 22:04

Ik kreeg Henkie (néé niet lachen, het past gewoon bij hem), onze shet die er nu nog is, toen ik vier was (ben nu achttien). Toen ik 12 ofzo was kreeg ik Rosi (die was toen nog van andere mensen, we hebben haar pas gekocht toen m'n broertje erop verder ging), toen ik 13 ofzo was kwam Samouray(New Forest) en anderhalf jaar later kwam Amiga, die ik nu nog heb! (béétje veel overtollige info geloof ik Haha! )

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~

Mikey
Berichten: 1090
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Goor/Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-02 22:06

1e en enige kreeg ik toen ik 12 was. E-pony, ras en vader en moeder onbekend. Heb 8 jaar heel veel plezier van hem gehad! Zou hem het liefst direct terugkopen, want toch blijf ik mijn eigen beestje onzettend missen Huilen

Doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg !!!

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-02 22:10

ik was 14, nu 15 en heb hem dus nog steeds Lachen Shetlander, dribbel, word in juli 3 jaar Party!!

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-02 22:14

Ik kreeg Lodewijk toen ik 17 was en hij 2 en een half jaar oud Hij is een groninger ruin van 6 jaar op dit moment (en ik ben dus 20)

Hinke kreeg ik vorig jaar toen ze 2 maand oud was en ik dus 19 was.
Zij is een groninger merrie en het kleine zusje van Lodewijk

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-02 22:17

Ik kreeg Knollie, mijn lieve fjordje toen ik 10 of 11 was, ik heb 4 heerlijke jaren met haar gehad!

Feel the fear and do it anyway
~Accept the things you cannot change and fight for everything else~

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-02 22:34

'mijn' paarden waren er al toen ik nog niet eens geboren was Haha! Ben mijn hele leven omringd geweest met Fjorden en andere paarden/ponies. De paarden waren natuurlijk technisch/financieel gezien van mijn ouders, maar ik beschouwde ze ook een beetje van mij.

Toen ik een jaar of zes was kreeg ik mijn eerste echte pony, een Welsch-schimmeltje genaamd Bianca. Toen ik weer wat ouder werd kreeg ik Friso, een roodschimmeltje. Echt een kanjer. Toen ik tien was mocht ik kiezen: of een eigen Fjord of een crossfiets... drie maal raden wat ik koos Frusty Hierna nooit meer een eigen paard gehad. Tja... jelka is technisch gezien van mijn ouders Verdrietig Zou zoooooo graag willen dat ik kon zeggen dat ze echt van mij was...

voor ex-onderschrift, zie onderschrift Polly
Na vele jaren een keer een ander onderschrift

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-02 22:56

Pablo is nu bijna 2 jaar echt van mij. Voor die tijd was ook nog voor de helft van mijn moeder. Dus ik was 23 toen ikmijn eerste echte eigen paard had. Maar vanaf dat Pablo onder het zadel ging (toen was ik 20) heb ik hem al als mijn eigen paard gezien aangezien mijn moeder er niet op ging.
Op mijn 9e kocht mijn moeder haar eerste eigen paard en daar mocht ik ook op rijden. Maar Pablo is dus eigenlijk mijn 1e echt eigen paard Lovers

Billy

Berichten: 20690
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-02 23:02

Ik heb Bill gekocht in 1992 toen ik 24 was. Hij is nu 13, en op 23 juli hebben we ons 10-jarig jubileum, op naar de 25 Haha! Party!!

Goedgekeurd onderschrift :)

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-02 23:33

Ik heb Dikke (Sam Knipoog )gekregen voor m´n 32ste verjaardag, hij is een Rus, was toen ong. 7 jaar en ik heb hem nu bijna 5 1/2 jaar.
Beer (Balou Lachen ) heb ik gekocht toen ik 35 was. Hij is een Haflinger, nu 11 jaar en hem heb ik bijna 2 jaar!

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-02 23:53

Moest wel even nadenken Knipoog maar ik zal dan 38 geweest zijn toen ik mijn eerste welshpony kocht. Nu 10 jaar geleden. Inmiddels zijn het er 15.

Bertus.

My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-02 00:15

toen ik 15 was mijn eerste paard

nashfeel tennesy oldenburger (? is mij verteld ) van 1.75 of groter (nooit officeel gemeten) vos met hele aparte bles (onregelmatig en bij zijn neus loopt hij in een puntje nog een stukje op Lovers
heb hem 2 maanden gehad toen bleek hij niet goed te zijn en is dus weg gegaan
toen kwam op 10 september mijn paardje die ik nu heb magned Lovers
kwpn merrie 7 jaar bruin 1.61

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30590
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-02 04:59

Toen ik bijna 10 jaar was kreeg ik een Haflingermerrie van 9 jaar en een hengstveulen erbij van drie maanden. De merrie overleed na een half jaar. Het hengst veulen heeft toen maar heel kort alleen gestaan, want er kwam een jaarlinghengst WelshCob bij.

Beiden zijn gecastreerd toen ze drie jaar waren. Ze zijn beiden in 1996 geboren en de Haflinger is al 6 en de WelshCob wordt het binnenkort.

Cob = top! Eens een Welsh Cob, altijd een Cob!
[IM] De strijd is gestreden, rust zacht Maybel |( 10-06-2003 - 10-10-2013

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-02 06:03

Ik was 21 (geloof ik) toen ik mijn eerste eigen paard kocht. Een draver die ik jaren daarvoor op de geregistreerde kortebaan had zien lopen en op slag verliefd werd. Voordat ie van mij werd heb ik hem nog een aantal jaar verzorgd.

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-02 06:35

Ik was achttien toen ik Yorghos kocht, dus die heb ik nu alweer ruim 3 jaar. Yorghos was toen 2,5 jaar oud en is nu net 6 geworden.

* To Belg, or not to Belg *

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-02 06:50

Ik was 24 toen ik mijn eigen eerste paard kocht. Helaas heb ik amper 4 jaar van haar kunnen genieten en moest ik haar in laten slapen. Daarma kwam Lois die nu al weer 5 jaar bij mij is.

pojack

Berichten: 554
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-02 06:51

Ik was 18 jaar (bijna 19) toen ik mijn paardje kocht, een fjord (pojack) en heb hem nu 4 jaar.

Gwen

Mijn fjord is niet eigenwijs, hij doet alles op zijn eigen wijze
Only when the last tree has died & the last river has been poisoned & the last fish has been caught will we realize that we cannot eat money
Extra centen verdien?? Meld je dan nu aan Cash4ladies Gekkengoud

loulou

Berichten: 14805
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-02 08:06

ik was (en ben nog steeds) 16 toen ik loulou kocht. dat is nou ongeveer 2 maanden geleden Haha!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 bezoekers