Prijs van een paard, extreem duur?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 22:43

Ik denk dat je voor kwaliteit betaalt. Al blijft et een hoop geld.

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 23:03

Ik heb Fleur voor ca 1000E gekocht. 2 jarige NRPS merrie, lekker koppie, drachtig, goede papieren (Juravel&Baccarat)

Weet zeker dat ik haar nu nooit meer voor die prijs zou kunnen kopen, de paardenprijzen rijzen echt de pan uit. Het lijkt wel of er geen huis tuin en keuken paardjes (gewoon goede paarden zonder dat ze een ton kosten) meer bestaan!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-02 10:03

in principe kan een huis tuin en keuken paardje dat gezond is, het z al halen. Maar wil je een paard met meer uitstraling of extra beweging, dan moet je ervoor betalen. MAar een paard HOEFT echt neit duur te zijn hoor. Ik vind paarden niet duur, tot voor kort waren ze zelfs heel goedkoop. Nu zijn ze de laatste jaren ietwat duurder geworden. Niet onterecht hoor, het dekgeld kregen ze er bijna niet uit bij de verkoop.
Laatst bijgewerkt door Desiree op 28-05-02 10:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-02 10:16

Als fokker probeer je steeds weer een goed paard te fokken ,daardoor investeer je jaren in goede hengsten, en de beste merries die je fokt, verkoop je niet maar hou je juist, om zo een steeds betere lijn te fokken.

De kosten van alleen dekken al, is hoog, vooral als je met goede hengsten dekt, nu kun je zeggen dan moet je dat niet doen, maar het gaat om kwaliteit. En de minderen gaan ook voor minder weg. Maar wat de een een goed paard vind, vind de andere niets, en het ligt eraan wat je wil. Wil je in het Z en hoger leuk meedraaien zul je gewoon moeten betalen, wil je tot de z, kun je het ook met een minder paardje af.
Voor een pakje kauwgom, betaal je toch ook de kosten + winst!!!!! ( misschien niet helemaal de juiste vergelijking)

nicolietje

Berichten: 1331
Geregistreerd: 01-01-02
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-02 10:16

haha, ik mag van geluk spreken, we hebben namelijk begin dit jaar een paardje gekocht voor 6.000 gulden!
ze is 1.63, 9jaar,L1 dressuur en M springen, super fijn paard en hele mooie gangen..en ze is ook nog mooi ook, tja dat is mijn mening maar dat zegt iedereen die hier komt Haha!

dus je moet gewoon geluk hebben!

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-02 10:38

Prijzen zijn hoog, ja dat klopt. Maar om paarden te houden is ook duurder geworden. Een paard van 7 jaar kost het volgende:
- dekgeld
- veeartsen kosten
- entingen
- hoefsmid
- stalling
- voer
- zadelmak maken
- laten of zelf berijden, verenigingskosten
- enz.

Als je het zo bekijkt kan de verkoper van een 7 jarig paard met 5000 of 6000 euro niet uit met de kosten die zijn gemaakt voor dit paard. Zo moet je het ook eens bekijken.

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-02 12:30

paarden zijn op dit moment niet goedkoop, 2 jaar geleden kon je voor 7 duizend gulden een heel leuk paard kopen, ditzelfde type paard koop je nu voor 7 duizend euro...

Kijk eens op marktplaats wat mensen vragen voor zeer gewone, af en toe spuuglelijke (zegt niet alles, dat weet ik) paarden die nog helemaal niks kunnen... dat slaat werkelijk alles.

Een jaar of zes, zeven geleden waren de paarden ook behoorlijk aan de prijs, ik kon Toon toen kopen voor 10 duizend gulden... een manegepaard, zonder papieren, staker en geen bijzondere bewegingen of zo. Frusty Dat heb ik toen niet gedaan natuurlijk. Haha!

Kaminka was naar verhouding erg goedkoop, toen lagen de prijzen erg laag (1999).

Een echt goed paard blijft altijd aan de prijs, maar de prijzen voor gewone paarden fluctueert erg is mij opgevallen.

Af en toe staat er ook een paard te koop waarvan je denkt: die is goedkoop, daar moet wat mee aan de hand zijn....