haflinger beenbescherming bij springen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ditta

Berichten: 2567
Geregistreerd: 08-07-01
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 17:30

ik gebruik gewoon peesbeschermers voor Shiva als ik op haar ga springen. verder geen beenbeschermig. maar de peesbeschermers doe ik vooral om omdat shiva nog al zwakke voorbenen heb, dat vangt de klap een beetje op

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 17:42

Ditta schreef:
ik gebruik gewoon peesbeschermers voor Shiva als ik op haar ga springen. verder geen beenbeschermig. maar de peesbeschermers doe ik vooral om omdat shiva nog al zwakke voorbenen heb, dat vangt de klap een beetje op

Dat doen peesbeschermers dus net niet.
Ze zijn ervoor om de pees te beschermen tegen het aanraken van de achterhoef op de voor pees.
Niet om landings klappen om te vangen.

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 17:48

okee als hij niet strijkt misschien een beetje onnodig, maar ik weet niet hoelang Tos onder het zadel is en misshcien nog een beetje klungelig, of misschien als je geld te veel hebt Cool

ik ken een pony, super goeie springer, totdat hij een peesklap maakte, veel geld voor de DA en het ergste nog dat hij nooit meer springen mag.
en Romy, voor het geld hoef je het niet te doen(geen peesbeschermers omdoen) al zijn het maar goedkope, ikzelf heb van 25 gulden(in divoza 132 *LOL* ) als hij echt een harde klap maakt, beschermen ze natuurlijk niet helemaal, maar je kan er nog veel mee voorkomen.

Romy

Berichten: 912
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Zaandam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 18:04

Boogiegirl schreef:
en Romy, voor het geld hoef je het niet te doen(geen peesbeschermers omdoen) al zijn het maar goedkope, ikzelf heb van 25 gulden(in divoza 132 *LOL* ) als hij echt een harde klap maakt, beschermen ze natuurlijk niet helemaal, maar je kan er nog veel mee voorkomen.


Doe het ook niet voor het geld hoor, (ik heb ze ook wel hoor) maar ze heeft ze gewoon heel simpel weg niet nodig, een pony kan gerust wel een stootje hebben!!! En krijgt niet zomaar een peesklap hoor.. (of iets anders) En wanneer je been bescherming gebruikt kan zoiets net zo goed gebeuren.. En een paard in de natuur heeft toch ook nergens last van? En vooral die (sterke) pony rassen kunnen wel wat hebben hoor..
Worden ze alleen maar een beetje harder van!

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 18:13

Romy"]
[quote="Boogiegirl schreef:
en Romy, voor het geld hoef je het niet te doen(geen peesbeschermers omdoen) al zijn het maar goedkope, ikzelf heb van 25 gulden(in divoza 132 *LOL* ) als hij echt een harde klap maakt, beschermen ze natuurlijk niet helemaal, maar je kan er nog veel mee voorkomen.


Doe het ook niet voor het geld hoor, (ik heb ze ook wel hoor) maar ze heeft ze gewoon heel simpel weg niet nodig, een pony kan gerust wel een stootje hebben!!! En krijgt niet zomaar een peesklap hoor.. (of iets anders) En wanneer je been bescherming gebruikt kan zoiets net zo goed gebeuren.. En een paard in de natuur heeft toch ook nergens last van? En vooral die (sterke) pony rassen kunnen wel wat hebben hoor..
Worden ze alleen maar een beetje harder van!
[/quote]

wie zegt dat de paarden in de natuur nooit een peesklap ofzo krijgen?
die hoeven trouwens ook niet de hele tijd te springen. en harder van worden? nou als ze een peesklap hebben gehad zijn ze alleen maar zwakker Knipoog tiuurlijk kan er met beenbescherming wat gebeuren, maar de kans is veel minder groot. het is echt niet voor nix paarden die meedoen met een soringwedstrijd bescherming om hebben, en sterke ponys hoeven geen sterkere pezen te hebben.
en een pony kan idd wel een stootje hebben maar die stoot kan heel groot zijn . beter voorkomen dan genezen toch??

kortom: ik ben het van geneen zin met je eens Knipoog

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-02 19:31

heb vanmiddag peesbeschermers en springschoenen gehaalt...
(allebei wit...staat best chique Cool )

Tos voelde zich zwaar voor banketstaaf lopen... wou zijn stal niet uit, en eenmaal zijn stal uit, ging hij in spaanse pas de wei voorbij paraderen (alsof Nelly moest zien wat ik hem had aangedaan ofzo)


En ik heb zoiets: liever voorzorg dan nazorg...
Toch een kleine moeite die dingen omdoen?
En ik heb het afgelopen half jaar best wel wat gesrongen... nooit misgegan.. maar ja, wat hier al gezegt werd...