Dik(ker) zijn en chaps dragen.... moeilijk??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 17:29

die van mij zijn trouwens van Mountain Horse, schoenen en chaps...
leer, met elastiek.

Den Besten in Hierden heb ik ze vandaan, maar wellicht hebben meer winkels ze...

Daihyo

Berichten: 88039
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 20:55

Hoi!
Ik heb ook wat dikkere kuiten, omvang 45 cm.
Ik rijd met suede chaps, maat Xl en dan van die klitteband stroken aan de zijkant. Zitten prima.
Ook heb ik rubberen laarzen, maar die zijn eigenlijk voor het lekkere iets te strak. Ik kan er wel in, maar comfortabel, nee...
Misschien is zo'n stukje elastiek wel dé oplossing.

Ik heb overigens nog leren laarzen te koop staan.
Voetmaat 39, kuitomtrek 45 cm, hoogte 45 cm.

Als je daarin geïnteresseerd ben stuur je maar een pbtje.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132013
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 22:12

Ik heb (helaas) ook dikke kuiten, en heb eindelijk een goede oplossing gevonden voor m'n laarzenprobleem.
Ik heb een paar Aigle Ecuyer rijlaarzen gekocht (dat is het model met de leren rand aan de binnenkant) en daar een V-vorm aan de achterkant in laten zetten.
De laarzen worden dan opengemaakt, en dan wordt er een stukje leer tussengezet.
Omdat de V-vorm aan de achterkant van de laars zit, zie je er bijna niets van.
Ik raad je wel aan om het duurste model Aigle laarzen te nemen, die met de groene voering zijn een stuk minder sterk, de voering gaat sneller kapot.
Voor de prijs hoef je het overigens niet te laten, voor 40 gulden werden mijn V-laarzen Haha! passend afgeleverd !
Als je meer info wilt, dan kun je altijd even PB-en !

Marieke22

Berichten: 797
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-02 09:05

Allemaal bedankt voor jullie reacties! Ik ben inmiddels geslaagd voor passende chaps, ik zal even een verslagje op VvdD zetten.

Groetjes!

dovish

Berichten: 2978
Geregistreerd: 25-05-01
Woonplaats: Oldekerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 15:33

ik heb chaps van divoza, merk mondoni exclusief, maat xl en heb behoorlijk wat kuit. ze zitten heerlijk. heb het eerste paar voor 130 gulden gekocht en het tweede paar in de koopjes hoek voor 18 euro, een maand geleden waren er nog meer, misschien even bellen?
ze zijn ook erg mooi trouwens, geheel leer, met rits en drukknopen, dus geen suede, lijkt met jodphurd net of je leren rijlaarzen aan hebt.
ik heb trouwens ook rubber laarzen van de plaatselijke paardewinkel, ook maat 42 wijde kuit, er was ook nog extra wijde kuit en extra extra wijde kuit, volgens mij is het merk loveson, maar dat weet ik niet zeker, 4 jaar geleden kosten ze ca.70 gulden
succes

VeraM

Berichten: 561
Geregistreerd: 07-05-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 16:41

Hi

ik ken het probleem! Ik zelf rij met rubberen rijlaarzen, maar die heb ik bij de schoenmaker laten vermaken. Ik heb er namelijk aan de binnenkant een stuk uit laten snijden. En dat heb ik weer laten opvullen met zwart elastiek-stofje. Het werkt super! Je kan er heerlijk mee rijden desnoods ook een wedstrijdje. En ik kan absoluut geen chaps aan, ook ik heb de chaps gepast van Divoza met dat elastiek. Past niet. Het is eigenlijk een gewone "kleine" maat. Gewoon goedkope rubberen rijlaarzen en hup naar de schoenmaker. Ik heb er toen ongeveer F 50. voor betaald.



Vera