verschil rijden met chaps of laarzen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Chatelaine

Berichten: 9151
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

verschil rijden met chaps of laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-05-02 20:42

merk je veel verschil met rijde of je met chaps of laarzen rijd en wta voor chaps raden jullie aan

liefs bren

Your my world, my heart, my soul
If you ever leave..
Baby you would take away everything good in my life


pmarena

Berichten: 47934
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-02 21:02

Ik rijdt met chaps , al jaren , en vind laarzen maar niks Misselijk .

Met chaps zijn je benen en voeten veel vrijer , en je hebt een dun buigzaam spulletje tussen je kuit en je paard waardoor je veel meer gevoel hebt.

Anderen vinden de bewegingsvrijheid die je met chaps hebt juist een nadeel , die hebben liever een laars die als malletje dient voor een dressuurbeen Knipoog

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-02 21:13

heel persoonlijk. ik rijd als het niet TE warm is met lange chaps. maar boven de 20graden met rijbroek en leren laarzen. ik zou zeggen gewoon beide proberen en kiezen!

Amor Vincit Omnia

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-02 21:17

Als ik op wedstrijd lekker met chaps kon rijden, zou ik misschien vaker wedstrijden rijden Haha! .

Feel the fear and do it anyway
~Accept the things you cannot change and fight for everything else~

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-02 21:22

geef mij maar m'n leren laarzen, zit HEERLIJK!!!!!!!!!!!
Momenteel rijd ik door omstandigheden weer even met chaps, maar ik vind het echt bagger!!!

Mikey
Berichten: 1090
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Goor/Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-02 22:13

Ik kon nooit met chaps rijden en al helemaal niet nadat ik leren rijlaarzen gekocht had. Toen heb ik een keer stevige chaps gekocht. Leren, van bijna een halve cm dik. Daar rij ik heerlijk mee! Maar nix gaat boven leren rijlaarzen.

Doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg !!!

sonjas
Berichten: 154
Geregistreerd: 24-03-02
Woonplaats: andel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-02 22:35

leren laarzen Tong uitsteken mmmmmmm!

dromen is leuk, doen is leuker

MarijeR

Berichten: 24924
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 00:26

Met dressuur (wedstrijd en training) had ik altijd leren laarzen aan.
Met springen en buitenritten altijd chaps, alleen met wedstrijden m'n leren laarzen, wat echt een ramp was...

Mar2lin
Berichten: 1833
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 06:53

ik vind dat ik vanmezelf vind... snap je het nog? dat ik met laarzen steviger zit, en mn beenligging ligt beter! Ikkan met leren laarzen beter rijden als met chaps... hoewel ik chaps zomers prettiger vind! en met buitenritten heb ik ook liever chaps om!

....

Pava
Berichten: 2064
Geregistreerd: 21-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 07:50

Esmee schreef:
ik vind dat ik vanmezelf vind... snap je het nog? dat ik met laarzen steviger zit, en mn beenligging ligt beter! Ikkan met leren laarzen beter rijden als met chaps... hoewel ik chaps zomers prettiger vind! en met buitenritten heb ik ook liever chaps om!


Dat wou ik nou ook zeggen Haha! Ik rijd altijd met mijn leren laarzen, omdat ik vind dat mijn beenligging onrustiger wordt met chaps. Ik gebruik de chaps alleen als ik naar het bos ga.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 08:45

Ik rijd het liefst met mijn leren laarzen, maar vind het zonde dat ze zo snel daarvan verslijten. Ik loop nl. nogal graag door blub en paardensjit. Haha!

Dus heb ik nu ook leren laarzenschachten met jodphurs. dit rijd praktisch hetzelfde als met leren laarzen. Da's ook echt een goede aanrader!

Toos paardloos

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 09:19

Ik vind mijn leren laarzen echt geweldig. Veel lekker rijden als met chaps. Mijn laarzen zijn nu kapot en ik heb gisteren dus gewoon met schoenen gereden. Ik had het gevoel alsof ik de eerste keer op een paard zat. Ik had echt flubber benen. Verschrikkelijk. Ik ben er wel over aan het denken om van die laarzenschachten te kopen. Maar ik ben er nog niet helemaal uit. Maar als je een keuze moet maken tussen chaps en leren laarzen, dan zou ik voor de lerenlaarzen gaan. Je moet in het begin even doorzetten, maar als je eraan gewend bent is het echt super

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Re: verschil rijden met chaps of laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 09:25

chatelaine schreef:
merk je veel verschil met rijde of je met chaps of laarzen rijd en wta voor chaps raden jullie aan


Als je met laarzen leren laarzen bedoeld dan ga ik absoluut voor de laarzen, zoveel fijner!
Maar als ik moet kiezen tussen rubberen laarzen en chaps, dan worden het toch de chaps!

Ik heb 2 paar leren laarzen en ook een paar chaps. Ik rij eigenlijk altijd met leren laarzen, maar als het slecht weer is en ik ga toch naar buiten (komt zelden voor Haha! ), als ik haast heb of als het erg modderig is, dan wil ik die chaps ook nog wel eens aantrekken. En als in de zomer de mussen van het dak vallen en ik toch bijna alleen maar ga stappen op de hei dan zijn chaps ook wel fijn, iets minder warm.

Van die losse schachten wil ik ook nog wel eens proberen.

Nulla tenaci invia est via

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 10:22

Iik het altijd het gevoel bij chaps dat ik beter met mn benen zit en dat het een een mooier gezicht is. Ik vind shaps echt veel beter zitten! Ik kan mn hakken veel beter uitdrukken! BTW: IK wel mini chaps!

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 15:28

misschien zijn leren laarzen wel beter,maar die kosten ook wel wat geloof ik(ik hoorde eens iemand zeggen:ongeveer 450€??)
dus misschien wel als je een eigen paard hebt,maar als manegeruiter zou ik zoiets niet doen,en chaps rijden heel goed vind ik!veeeel meer gevoel met je paard

Chatelaine

Berichten: 9151
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-05-02 15:32

ik ga denk ik toch maar met chaps rubberen zitten vaak niet lekker en leren vind ik een beetje duur voor 2 x per week

Your my world, my heart, my soul
If you ever leave..
Baby you would take away everything good in my life

missnouthy
Berichten: 2
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 15:38

Mij maakt het niet uit
Maar mijn leren laarzen zijn nog het fijnste vind ik

Haha! Illusion kan 1.35 m springen Haha!

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 15:50

geeft mij maar laarzen perfect. Die chaps blijven bij mij ook nooit echt goed zitten.

Wodan en ik onderweg in de M2

HaflingertjeMax
Berichten: 189
Geregistreerd: 11-03-02
Woonplaats: Boskoop(Zuid-Holland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 17:51

Ik vind chaps wel een beetje lekkerder rijden dan laarzen. Ze zijn in de winter warmer en in de zomer koeler.
Als ik in de zomer ga rijden met rijlaarzen heb ik altijd onwijze zweetvoeten en in de winter hele koude voeten.
Maar ik zou ook af en toe wel met laarzen rijden als je wedstrijd rijd, want met wedstrijden moet je ook met laarzen rijden.

I love Max+Beauty+Picasso 4-ever!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: YandexBot en 47 bezoekers