Goedkoop hoofdstel - welke winkel ???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131997
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Goedkoop hoofdstel - welke winkel ???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-05-02 21:13

Voor mijn vriendin ben ik op zoek naar een stang- en trenshoofdstel.
Ze maakt binnenkort de overstap naar de Z1-dressuur, en inmiddels heeft ze al een nieuw Stubben stang- en trenshoofdstel gekocht.
Nu zoekt ze nog er nog eentje "voor erbij".
Het hoeft geen super kwaliteit te zijn, een simpel hoofdstel voldoet al.
Ik heb al even op de Divoza-site gekeken, en daar staat ook een simpel hoofdstel voor een prima prijs.
Weet er nog iemand andere sites waar ik hoofdstellen in deze prijsklasse kan vinden ?
Of evt. een adres van een ruitersportzaak in Brabant, dan kan ik een kijkje gaan nemen.
Oh ja, misschien hebben jullie het al wel gemerkt: het is de bedoeling dat ze het van mij kado krijgt, vandaar deze vragen Haha!


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-02 21:32

Gewoon en net hoofdstelletje kopen met een engelse neusriem en een paar extra bakstukken en een extra teugel, dat is vaak de goedkoopste oplossing Knipoog

pmarena

Berichten: 48066
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-02 22:02

Misschien even vragen bij je locale ruitersportzaak of BR (Bieman)
iets leuks in een ook leuke prijsklasse heeft ?

Die van Divoza is een prima kwaliteitje hoor ,
als je maar eerst goed soepel maakt en dan pas gebruikt blijft 'ie lang mooi en goed.

Het goedkopere leerwerk van Divoza is sowieso vaak beter dan dat van Hyporama. (tip)

germie

Berichten: 25921
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-02 08:09

bezoek eens een paardenmarkt, ik been ooit eens op een paardenmarkt een stang-en trens hoofdstel nieuw (rondgenaaid, bruin) tegengekomen daar voor 10 gulden. Die verkoper wist niet wat ie met die rare dubbele bakstukken aanmoest, hij dacht dat het een constructiefoutje was.
Mischien was dit geluk hebben, maar goedkoop kan het dus wel.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-02 10:57

Jippe, dubbel kopstuk is dan ook wel handig lijkt me, of hoe moet je dan die dubbele bakstukken vastknopen? Verward - no offence, overigens, ben gewoon even benieuwd -

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131997
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-05-02 22:46

Allereerst bedankt voor jullie antwoorden !

Goh Germie, jij hebt wel geluk gehad, nu nog maar eens zo'n domme verkoper zien te vinden Haha!
Rieja, wat Jippie zegt klopt wel hoor, dit is een simpele en goedkope oplossing om van een "gewoon" hoofdstel met gecombineerde neusriem een stang- en trenshoofdstel te maken.
Je haalt er dan eerst de sperriem af, en dan haal je het extra bakstuk door het kopstuk / lusje van frontriem, extra teugel er aan en klaar is Klara.

Als er nog iemand adressen heeft, dan hoor ik het graag !

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-02 22:51


Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-02 23:22

Het zal wel aan m'n haarkleur liggen maar het kwartje is nog steeds niet gevallen. WAAR maak je die bakstukken nou precies aan vast?????(ik voel me erg dom nu..... Sigaar Scheve mond Verward )

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 08:59

Langeraap in Berlicum, of idd de paardenmarkt. Drunens ruiterhuis vind ik erg duur.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 09:45

Het gareel in Schijndel is ook niet zo superduur.

De hond is de betere mens


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Domi_94, GrapeshotBot, Liaan, lletam, Miesemuisje, miszblueeyes, Rainer, XxMariellexX, Yentaah en 144 bezoekers