Brommen, en kreunen tijdens de les :S

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Avanti

Berichten: 13902
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Brommen, en kreunen tijdens de les :S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-05-02 09:40

Er loopt een paard bij ons in de les, en dat is echt heel grappig, die bromt en kreunt soms! Haha!
Tis echt zon zwaarekoudbloed, en dan hoor je echt hhhhhhiiiiiiiieeuuuu hmmm ehhhm. Ik moest wel lachen, en het is ook wel banketstaaf als je op zo'n paard zit, mn vriendin dus Haha!

Hoe komt dit?


Avanti

Berichten: 13902
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-05-02 10:43

Weet niemand dit?????????

Roosje87

Berichten: 427
Geregistreerd: 06-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-02 11:23

Bij ons in de les, kreunt er ook altijd een paard (en meestal zit ik daarop). Hij doet het omdat hij heel graag wil galoperen en doet het dus alleen in draf. Ik moet het gewoon negeren of even laten galoperen en dan is het meestal wel over. Ik weet niet of dat bij dta paard ook werkt, maar bij mij wel.

Maud_82

Berichten: 2152
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Echt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-02 11:37

Mijn verzorgpony liep tijdens buitenritten ook altijd te kreunen; het was net zo'n varken.

Heb geen flauw idee waarom ze dit doen...

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131720
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-02 11:46

Tsja, dit lijkt me weer zo'n typisch persoonlijk paardentrekje Haha!
Sommige paarden houden er eigenaardige gewoontes op na, en meestal is dit domweg niet te verklaren waarom ze het doen.
Toch jammer dat we niet wat dieper in die zieltjes kunnen kijken........

Avanti

Berichten: 13902
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-05-02 12:18

Niemand die het weet dus Haha! , dit paard zal het niet doen omdat hij graag wil galopperen, want het is echt zo'n slome Haha! , het is idd net een varken alleen dan heel zielig, je begint dan bijna nog medelkiijden te krijgen Haha!
thx voor de reacties!

Suzan

Berichten: 1583
Geregistreerd: 23-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-02 15:56

Mijn paard kan af en toe hele rare geluiden produceren. Haha!
Piepen, kreunen en iets tussen hinniken en piepen in.
Waarom ze het doet? Tja ik zou het je niet precies kunnen vertellen. Soms doet ze dat als ze jolig is. Maar ook tijdens het longeren ontsnapt er wel eens een rare kreet. En een week of twee geleden moest ze een keer wat langer en harder werken als waar mevrouw zin in had, nou toen begon ze ook aardig te kreunen en te piepen.
Ik denk dat het inderdaad een persoonlijk trekje is. Mijn merrie hinnikt ook best vaak. Sommige paarden hoor je bijna nooit en andere hebben veel babbels. Ik vind het meestal wel grappig die geluidjes.

Lieke

Berichten: 11347
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-02 22:50

SMilesje doet het ook en ik heb t idee dat ie zich dan lekker losmaakt. Maar bij een anders soort brommen probeert hij onder zn werk uit te komen Knipoog

Sirius_

Berichten: 10937
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-02 11:15

volgens mij is het een soort spinnen zoals bij katten Haha!
op de manege hebben we een paard staan dat dat ook altijd doet, uit plezier

Vanessa

Berichten: 1073
Geregistreerd: 08-03-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-02 22:50

Ik reed een poos geleden wel eens op een paard dat weleens "piepte". Zo'n geluid dat je wel eens hoort als een paard van plan is te gaan hinniken.
Bij dat paard betekende dat meestal dat ie erg baldadig was. Een bokpartij volgde dan ook meestal. Je voelde het aankomen want hij maakte zijn rug ook helemaal bol.

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-02 07:31

Pompidou kan ook vreselijk dramatisch kreunen, alsof ze heeeel erg hard en lang aan het werk is geweest...
En dan werk je nog geeneens zo lang met haar. *LOL*
Maar dat is echt een beetje aanstellerij van d'r hoor, het is echt een komiek. Haha!

Ilovekeegan
Berichten: 102
Geregistreerd: 16-03-02
Woonplaats: Assendelft!!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-02 07:44

dat ze zo gaan kreunen en grommen is dat ze zich gaan ontspannen

I love keegan AND lotje maar er is 1 paard die ik nooit zal vergeten en dat ben jij daisy. daisy jij bent het paard die altijd in mijn hart zal blijven bestaan!!!

LotZZ!! off!! KisseZZ!! ............moi!!

Avanti

Berichten: 13902
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-05-02 19:27

hihih t zijn wel allenmaal komische reacties Haha! Maar ieder paard doet het kennelijk met een nadere reden. Het is wel geionig om dit allemaal te lezen!

boemel

Berichten: 8207
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-02 19:49

Mijn paard is ook al zo muzikaal. Ze maakt heel vaak brom, kreun of piepgeluidjes. Als ze boos is, gaat ze heel grappig met haar lippen trekken, net of ze aan het mopperen is.

Met springen is het ook al zo erg, dat moet bij haar ook met aardig veel geluid. Laatst stond ze tijdens het eten nog een beetje te brommen. (het zal dus wel goed gesmaakt hebben.)

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-02 19:58

Doet evita ook wel eens in galop, eerst is het echt een soort van brommen "sneller sneller sneller" en als ze wat meer ontspannen is in galop dan briest ze elke pas, dat is echt grappig!! maar ze doet het niet altijd, soms maakt ze geen geluid.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-02 21:31

Hierover is vorige week een heel topic geweest...

Toos paardloos

Barb

Berichten: 12075
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-02 21:53

Anneke schreef:
Pompidou kan ook vreselijk dramatisch kreunen, alsof ze heeeel erg hard en lang aan het werk is geweest...
En dan werk je nog geeneens zo lang met haar. *LOL*
Maar dat is echt een beetje aanstellerij van d'r hoor, het is echt een komiek. Haha!


Ik heb ook zo'n flapdrol *LOL*

En na het rijden moet ze ongeveer 9x gapen Haha! Gaaaap
net alsof ze ontzettend moe is

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-02 08:21

Hoi,

Mijn hond knort ook echt als ik hem uitlaat. Tsjaa ik weet dat het een heel ander beest is, maar mijn paard dat dat niet. ik ben naar de dierenarts geweest en hij had vocht op zijn longen. Misschien zit ik er helemaal naast, maar het zou kunnen dat dat bij een paard ook zo is. Of hebben jullie hem al door een veearts laten nakijken?????

groetjes


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amanda_T, Googlebot en 17 bezoekers