Hoe oud waren jullie toen...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
germie

Berichten: 25917
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-02 09:11

Ik ben 23 en nog niet aan m;n eerste paardje begonnen. Ligt uiteindelijk wel in de planning, de aanschaf is niet het probleem, maar de rest..... dat is nog te duur. Voorlopig nog maar paarden van anderen rijden.
Een goed sportpaard met goede papieren, en en merrie kost al gauw 15.000 gulden, en dan wil ik er ook echt van kunnen genieten.
Ik heb momenteel verschillende verzorgpaarden (2 paarden, 2 e-pony's, soms rij ik er nog meer) dus haast is er niet. Ik heb al wel een oud springzadel, en een stockzadel en natuurlijk een hoofdstel, dekens en dergelijke. In feite is het alleen de aanschaf nog. Maar ja, de stalling is zo duur.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.


Barb

Berichten: 12081
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-02 09:12

Toen ik 24,5 heb ik Jaike (een Fries) en Blossem (shetlandertje) op dezelfde dag als kado van mijn vriend gekregen. Ik heb ze in augustus een jaar Haha!

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou L1+4

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-02 09:19

Ik was 24 toen ik mijn eerste paard kocht.
Dat is nu anderhalve maand geleden Haha!

N00tje

Berichten: 7734
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-02 09:19

14 (bijna 15), ik ben nu 15, Ik heb Berdina Scheve mond (Berdientje of Berdien of Dientje) vanaf 9-9-2001 (rara wat is mijn geluksgetal *LOL* ) Het is een Shetlandmerrie van nu 9 jaar (koninginnedag heb ik haar jarig gemaakt want ik wist haar verjaardag niet...)

Doe wat je niet laten kunt... Maar laat wat je niet doen kunt...

Pava
Berichten: 2064
Geregistreerd: 21-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-02 09:21

Ik was 14 toen ik mijn eerste eigen pony kreeg. Een WelshXArabier (v. Nadeem ox). Een supergave D-pony, valk met zwarte manen en staart en vier witte sokjes. Ze heette Bini, voor intimi "het gele beest" Haha!

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-02 09:24

Ik was 20 toen k mn eerste paardje kocht...Lennon, en ondertussen is er ook al een tweede bijgekomen Gracia
(ben er nu 21)

Accept what is, let go of what was, have faith in what will be

Ineke2

Berichten: 33097
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-02 09:35

Ben 20 en heb ruim 4 maanden geleden mijn eerste pony gekocht.
Levi een 2 jarige Ijslander x Arabier/Welsh Lachen

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-02 09:47

Toen ik 10 was, werd ik helemaal verliefd op Lady, een palominomerrie. Helaas bleek in de proeftijd dat we niet met elkaar overweg konden. Het beestje was zo gek als een deur (lees: verwend door de eerste eigenaren), bijna levensgevaarlijk voor een 'beginnertje' als ik, en na twee weken is ze dan ook teruggegaan. Ik heb toen nog een tijdje manegelessen gevolgd en ben op ponykamp geweest, en na de zomer zijn we rustig aan naar een andere pony gaan zoeken.

Tegen kerst - ik was inmiddels 11 - liepen we tegen Manjo aan. Omdat het midden in de winter was had-ie een enorme vacht Haha!, maar ook hier was het liefde op het eerste gezicht. Uiteindelijk zijn we ruim 14 jaar samen geweest, hij is helaas in april 2000 overleden op 30-jarige leeftijd. Een foto vind je in het profiel van Lautje.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-02 09:51

ik kreeg rond mijn elfde een startkaart op een manege pony. ik was 12 jaar toen ik mijn eerste pony kreeg (heb hem nu anderhalf jaar. het is een KWPN van 1,54 m hoog. ik hem nu nog maar 3/4 jaar op hem kunnen rijden, vanwegezijn peesblessure (maar dat soort dingen horen er nu eenmaal bij Verdrietig ) hij was toen 6 jaar en had een jaar terug L1+7 gelopen (dat wisten we niet toen we hem kochten). op mijn viertiende kocht mijn moeder er een paard bij. hij is van haar en van mij (mijn pony reed zij eerst ook, maar toen zij een keer tegen het kantine glas was gevallen niet meer zo vaak) hij was 10 jaar toen we hem kochten en L dressuur en L springen. de eerste heet maestro en de 2e jiron (ook dit is een KWPNer, maar dan 1,70 hoog!. de eerste hebben we van de handelaar op de manege gekocht en de 2e via internet.

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-02 10:55

Ik was 24 toen ik Laiser kocht.
Hij is een lieve KWPN-er van 1.77m. Ik heb hem nu anderhalf jaar en hoop nog lang van hem te mogen genieten.

Nikita

Berichten: 950
Geregistreerd: 07-09-01
Woonplaats: Velp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-02 11:27

Toen ik 24 was heb ik Ra gekocht, was precies een week voor ze geboren werd. Helaas is zij sinds december niet meer van mij. Op mijn 26e heb ik Nikita gekocht, en wel precies vandaag twee jaar geleden!!

Wie met beide benen op de grond blijft staan, komt niet ver..

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-02 12:16

Ik was 18 toen ik mijn eerste paard kocht. Ik heb hem daarvoor wel twee jaar verzorgd en toen was ik de enige die naar hem omkeek. Ik heb hem nu dus twee jaar en rijd hem in totaal al vier jaar.

carlosje

Berichten: 1738
Geregistreerd: 04-12-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-02 12:38

Ik was 17 toen ik carlos kreeg, ik heb hem in augustus al weer 4 jaar, (wow wat gaat het hard). Carlos is een New forest pony, een ruin, 15 jaar, 145 hoog. Hij was 11 toen ik hem, bij een handelaar kocht.

Universe

Berichten: 342
Geregistreerd: 31-10-01
Woonplaats: Diemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-02 13:15

Ik was 19 toen ik Jamaica een KWPN merrie kocht en ik was 21 toen haar zoon Universe een KWPN hengst geboren werd!

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-02 13:19

Ik kreeg mijn pony toen ik 2,5 was. Ze is een welsh mountain, we denken dat ze toen een jaar of 8 was en ze staat nog steeds bij ons Lachen

PinoLover
Berichten: 572
Geregistreerd: 11-04-02
Woonplaats: Heinkenszand

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-02 13:20

Ik ben nu 16 en kreeg op mn 14e mn eigen pony. Een zeer eigenwijze fjord, die ik nu nog steeds heb en niet meer kwijt wil ook Haha!

Pino, de super Fjord!

Marieke22

Berichten: 797
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-02 14:49

Toen ik zeven was ben ik begonnen met paardrijden op een manege. Dat heb ik jaren gedaan. Op een gegeven moment ben ik paardjes gaan bijrijden, en dat doe ik nu eigenlijk nog steeds. Wel heb ik nog elke week les op het paard dat ik bijrijd, omdat ik graag "bij wil blijven". De planning is om volgend jaar zomer, dan ben ik 24, een eigen paard aan te schaffen.

JessicaG

Berichten: 1482
Geregistreerd: 25-04-01
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-02 14:53

Ik ben 21 en heb nog steeds geen eigen paard Huilen Huilen Huilen Boehoe Huilen
Hij komt er wel hoor...ooit...samen met mijn 2-lingzussie!
Ik wacht er al meer als 11 jaar op maar mijn vader en moeder zeiden nooit es...Ga maar op de manege kijken er staat een verrassing voor je in de stal!

Misschien toch teveel Penny's gelezen... Haha!
Groetjesss van Jessica!

Kijk voor mijn tekeningen op Instagram: https://www.instagram.com/JessGProductions

germie

Berichten: 25917
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-02 14:55

MIJN ouders zijn nog steeds ANNTIPAARD Boos! Boos!
gaan nooit es kijken, hebben ze ook niet gedaan, die 9 lessen toen ik 8 was waren meer dan genoeg, verder komen ze nooit kijken.
dus een paard van hen??? NEVER

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-02 16:06

Ik was 23 toen ik mijn eerste paard, een merrie genaamd Jodaza kocht. Haar heb ik na een half jaar verkocht, het klikte helemaal niet en toen heb ik meteen Imker gekocht! Hem heb ik nu meer dan een jaar.

Toos paardloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-02 16:19

ik was negen toen ik mijn eerste pony kreeg. Of eigenlijk kocht, want ze werd van mijn eigen spaarbankboekje betaald. Daar stond niet helemaal genoeg op, en ik ben nog een jaar lang op de fiets naar school gegaan (10 km) om het busgeld op te sparen. Uiteindelijk mocht ik kiezen tussen een nieuwe fiets, of doorgaan op de oude en dat de pony helemaal van mij zou zijn. Geen moeilijke keuze...

Mijn eerste pony was Linda, een bonte semi-shetlander in de B-maat. Super turbo merrie, ik ben er nog M springen mee geworden. (en reed dan tegen Lautje Haha!) Ik heb mijn latere pony's en paarden altijd zelf aangeschaft.

Roosje87

Berichten: 427
Geregistreerd: 06-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-02 16:31

Ik ben 14 en heb helaas nog steed geen eigen paard Verdrietig

someone

Berichten: 530
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-02 17:18

Ik was 9 toen dat ik een paardje kreeg!IK reed toen een jaar.Ze was ook bedoeld voor mijn broer en mijn zus.Het is een vleigenschimmeltje van 12 jaar!Tenminste dat zeiden ze!!Want we hadden haar op een manege gekocht.Want toen dat we Blue een jaar hadden begonhij te kreupelen,we hebben vele dierenartsen laten komen,en daaruit bleek dat ze niet 12 jaar oud was maar wel 25!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Ge kunt u al voorstellen.We zijn onmiddelijk uit de manege vertrokken,want ze hebben ons gewoon bedrogen.Ze heeft ook artrose aan haar poot waardoor ze nooit meer kan rijden.SNIK SNIK!Maar ze blijft wel bij ons!!!!!!!!!!
GRoetjes julie


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 105 bezoekers