Belangrijk om een pony ook onder het zadel te rijden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Belangrijk om een pony ook onder het zadel te rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-05-02 20:35

Zelf ga ik mennen met dribbel, we wandelen, fietsen, doen eigelijk alles, behalve rijden. Is dit voor een pony van belang om onder het zadel gereden te worden? Niet door mij natuurlijk, maar een klein iemand? of maakt dit voor dribbel niet uit?


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-02 20:39

Maakt voor Dribbel niks uit.
Hij krijgt zijn aandacht en beweging.
Op welke manier maakt niet uit lijkt me zo.

PinoLover
Berichten: 572
Geregistreerd: 11-04-02
Woonplaats: Heinkenszand

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-02 20:43

Volgens mij kan Dribbel ook zonder rijden hoor. Hij krijgt aandacht en beweging genoeg en daarnaast ook afwisseling genoeg in het werken.

Pino, de super Fjord!

Ineke2

Berichten: 33096
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-02 21:38

Voor de pony zelf maakt het niks uit, maar als je het leuk vind een klein kindje te zien rijden op Dribbel dan kun je dat doen. Maar Dribbel zal het niks uit maken hoor Lachen

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-02 21:41

Maakt niets uit hoor.
Tenzij je écht op topniveau wil gaan mennen... Ik heb de paarden van een vriend van me een tijd lang 1 x per week gereden. Hij reed op vrij hoog niveau aangespannen, en het was mijn 'taak' om de lengtebuiging er beter in te krijgen en om ze soepeler te maken en te houden. Dat gaat onder het zadel nou eenmaal makkelijker.

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-05-02 21:52

oke bedankt voor de reacties!
Nee wil zeker niet op topniveau gaan mennen, gewoon lekker rustige ritjes. Maakt me ook niet uit hoe hij loopt, zolang hij voor zich zelf maar gewoon lekker kan lopen. Maar vroeg het me gewoon ff af of hij bereden moest worden eigelijk Lachen

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-02 07:15

Isabeau en Fleur worden heel af en toe onder het zadel gereden. De enige reden waarom ik dat laat doen is omdat de bedoeling is dat Robin later op 1 van de 2 gaat leren rijden (als ze wil natuurlijk). Als er dan al die tijd geen zadel op is geweest......

Anders had ik de meiden ook helemaal niet onder het zadel gehad. Ze krijgen genoeg andere aandacht, mennen, longeren, wandelen, fietsen, weiland, etc etc.

Dus ik zou me voor Dribs helemaal niet druk maken hoor!

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Josien_, rocky_1995, shaddy82, Ubermetrics en 107 bezoekers